Spieren en spier-trillingen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Spieren en spier-trillingen

Bericht door Anitaa » di 13 sep 2016 07:59

Hallo allemaal,

ik zoek maar weer eens geruststelling
De laatste tijd ontzettend last van spieren en spiertrillingen, eerst alleen in benen, nu overal,ook in armen
En schouders, rug, buik, en gezicht bij mijn oog en bij mijn mond. Ik ben ermee naar de huisarts geweest maar ze zei veel mensen hebben dat, magnesium is geprikt waa goed volgens haar maar nu las ik dat je magnesium helemaal niet goed kan meten via bloedprik..
Ik vroeg haar of het met de overgang te maken kan hebben maar dat deed ze af met ach de overgang is voor ons een grijs gebied, de een heeft wel klachten de ander niet, daar kunnen we niks mee
Ik heb zelf op google gezocht op spiertrillingen maar dat had ik beter niet kunnen doen
Dus kortom elke dag spiertrillingen ook in gezicht, spierpijnen, zware moeie benen, rugpijn, in bed pijn in rug en heup, weet niet hoe te liggen
Ontzettend slecht slapen, heel vaak wakker, heel erg onrustig,moe, ik word er gek van
Volgende week word ik 50, hiephiep hoera..voel me net 80 soms

Anitaa

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Re: Spieren en spier-trillingen

Bericht door Karin25 » di 13 sep 2016 10:07

Hoi Anitaa,

ik heb dat ook gehad, het begon in mn kuiten en ik bleef ernaar kijken. Na een paar dagen verspreidde het over mn lichaam zelfs mn tong deed mee. ook ik ging zoeken en werd bang voor vooral ALS. uiteindelijk bij de neuroloog een EMG gehad en eigenlijk al daarvoor stelde hij me gerust.
ALS (waar jij waarschijnlijk ook het bangst voor bent) begint in 1 lichaamsdeel wat dan ook vrij snel in kracht verliest en heeft een constante fasciculatie. Mijn neuroloog noemde wat ik heb BFS google maar eens. Het wordt echt getriggerd door stress heb ik gemerkt. Dus maak je vooral niet druk.

Karin

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 13 sep 2016 12:20

Hoi Anitaa,

Ik heb het ook sinds kort. Dan bij mijn ogen, soms elders in mijn gezicht, benen. Een soort van zenuwtrekje. De rest ook allemaal en op het moment is het weer even heftig. Nu ja, ik hoop even. :roll:

Sterkte,

Madu

Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:

Bericht door Anitaa » di 13 sep 2016 13:47

Alvast bedankt voor deze reacties...dat stelt me alvast een beetje gerust

Anitaa

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Annepan » za 15 sep 2018 13:57

Hallo dames,

Nu ineens sinds een paar weken slappe/zware benen met spiertrillinkjes erin en af en toe doen armen ook mee.
Slecht slapen. Zweetaanvallen. Hartkloppingen. Bang om een enge ziekte te hebben. Pfff . Ben er zo klaar mee . :S

Anne

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Annabel71 » ma 19 nov 2018 14:08

Hallo dames,

Zijn dit nou veelvoorkomende klachten, die spiertrillingen? Ik hoor in mijn omgeving hier nooit iets over. Ik had een paar weken geleden een spiertrilling/zenuwtrek bij mijn linkerknie die een dag of wat aanhield. Nu al een paar dagen bij mijn rechter elleboog. Soms hier en daar een trillinkje op een andere plaats. Ik vind het echt eng en steeds denk ik aan allerlei enge kwalen. Ik zou zo graag gewoon de doorsnee klachten willen waar je altijd over hoort spreken zoals opvliegers. Die heb ik nog nooit gehad! Zo komen er telkens weer nieuwe rare klachten bij die me angstig maken, als ik een beetje wen aan de ene klacht dient de volgende zich al weer aan...ik ben het zo zat inmiddels, die angst die je af en toe besluipt.

Gr. Annabel.

Conny1961
Berichten van Conny1961
Onderwerpen van Conny1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Conny1961 » vr 23 nov 2018 14:44

Hallo Annabel,

Spiertrillingen komen heel vaak voor. Ik heb ze zelf ook overal, ook onder mijn voet. Maanden rondgelopen met een trillend ooglid wat weer weg ging gelukkig. Nu regelmatig een ‘blubje’ in benen, vooral kuiten, bil en dus onder mijn linker voetzool waarbij ik dus de spiertjes zie bewegen en mijn tenen bewegen dan mee. Bizar!
Ook ik maak me zorgen ook al probeert mijn gezonde verstand me daarvan te weerhouden. Heb onlangs de diagnose artrose in onderrug gekregen en loop bij fysio voor schouder en rug. Mijn linkervoet voelt vaak kouder aan dan mijn rechtervoet wat volgens de fysio kan komen door spanningen in been.
Verder heb ik regelmatig stroomstootjes door mijn lichaam, ook hier al veel over gelezen. De herkenning hier is fijn vooral omdat mijn vriendinnen fluitend door de overgang lijken te gaan.

Sterkte aan alle dames hier met deze vreemde klachten!

Conny

Douwien
Berichten van Douwien
Onderwerpen van Douwien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Douwien » wo 24 jul 2019 13:52

Hallo

Ik hoop dat iemand zich hier in herkent ..
Conny1961 schreef:
vr 23 nov 2018 14:44
Spiertrillingen komen heel vaak voor. Ik heb ze zelf ook overal, ook onder mijn voet. Maanden rondgelopen met een trillend ooglid wat weer weg ging gelukkig. Nu regelmatig een ‘blubje’ in benen, vooral kuiten, bil en dus onder mijn linker voetzool waarbij ik dus de spiertjes zie bewegen en mijn tenen bewegen dan mee. Bizar!
Hoi Conny... ik weet niet of je nog actief bent op deze forum..maar ik heb dezelfde klachten... ook spiertjes die je ziet bewegen en tenen die mee doen.. soms pink.. of duim... maar het is niet constant.. en die vervelende tintelingen onder de voeten, soms handen..plopjes onderhuids..trillende spiertjes en soms beweegt een teen mee.. of duim soms. Ik lees hier dat meer dames er last van hebben ..

Ik ben 46 jaar , aan de pil... weet niet of ik al in de overgang zit.. wel heb ik vaak t gevoel van watten in de hoofd te hebben.. kan t heel koud krijgen of weer warm
Mijn lichaamsgeur is veranderd. Slaap slecht.. last van enorm zweten 's nachts.

Voor de tintelingen ben ik onlangs bij de neuroloog geweest, reflexen en krachtmeting waren goed.
Ben zo bang voor iets engs en kan maar niet geloven dat dit bij de overgang zou kunnen horen.

Mijn menstruatie was de afgelopen maanden haast niets.. heel donker.. nu weer ongesteld geworden maar nu is het echt heftig.. verder heb ik een vrij lichte pil ..
En.soms in vingers..

Miss dat iemand anders zich in deze klachten herkent?
Graag reageren dan.

Groet Douwien

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » do 25 jul 2019 21:03

Hoi Douwien,

Herkenbaar hoor, van de week eerst tintelingen in mijn handpalmen, vanmiddag opeens in mijn voetzolen, beetje prikjes gevoel, gisteravond ging mijn teen een eigen leven leiden en een maand terug bewoog mijn pink uit zichzelf, heb t ook mijn gezicht gehad, op de plek waar je bijholte zit, had daar continue een trillend gevoel onder mijn huid (trillend oog gevoel zeg maar)
Ook ik stink nu een uur in de wind, geen deo helpt afdoende!!
Ook een wattenhoofd, er niet bij zijn, in je eigen wereldje zitten etc.
Ik ben 57 en heb al 19 jaar geen baarmoeder meer dus kan je wat menstruatie vragen niet helpen.

Groetjes Anna

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » vr 26 jul 2019 06:12

Hallo dames,

Ook ik heb spiertrekkingen. Vaak in mijn benen en soms rondom mijn neus.
Mijn handen en onderarmen tintelen/slapen ook vaak.

Nog een tip tegen de heftige okselgeurtjes. Bij mij helpt Rex..... deo heel goed.
Sorry voor de reclame, maar ik heb heel wat deo's uitgeprobeerd en met deze lukte het.

Groetjes,
Claire

Douwien
Berichten van Douwien
Onderwerpen van Douwien
Menopauzejaar:

Bericht door Douwien » vr 26 jul 2019 15:47

Hoi dames!

Nog een vraag is er iemand hier met angst voor angst?
Bang als je ergens bent een paniekaanval te krijgen?
Ik heb daar last van namelijk en beperkt mij om ergens heen te gaan ... vind dit zo lastig ..Let daardoor te veel op mijn ademhaling
Iemand tips?

Douwien

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » vr 26 jul 2019 17:10

Hoi Douwien,

Dat herken ik ook wel hoor, krijg mijn ademhaling op het moment niet goed onder controle, denk er teveel bij na,,je moet je ademhaling zelf het werk laten doen, dus wachten totdat je weer behoefte voelt om adem te halen ipv het naar binnen te zuigen, de inademing moet korter zijn dan de uitademing anders ga je hyperventileren, ik weet het, makkelijk gezegd dan gedaan!!
Je kan je ook op iets concentreren, je voeten voelen,je tenen bewegen zodat je je gedachten niet op je adem focust. Is ook lastig hoor!
Anders naar een logopedist of fysio of ademhalingstherapeut,haptonomie, bv (en een peut voor je angst-paniek te behandelen)

Groetjes Anna

Douwien
Berichten van Douwien
Onderwerpen van Douwien
Menopauzejaar:

Bericht door Douwien » vr 26 jul 2019 17:31

Hoi!

Ik ga al naar PMT.. maar goed dat is Maar een half uurtje per week.. en ik heb volgende week een intake bij een psycholoog... gebruik ook oxazepam.. dat helpt ook enigszins ..maar ben er heel zuinig mee...
Tja de overgang is niet makkelijk...

Douwien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht