Pijn in botten en spieren

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Sinas1972
Berichten van Sinas1972
Onderwerpen van Sinas1972
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Pijn in botten en spieren

Bericht door Sinas1972 » zo 28 aug 2016 14:07

Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik plots pijn in botten en spieren. Opstaan, fietsen, lopen, traplopen is pijnlijk, knieën, heupen, wie heeft dit ook? Verder voel ik me stram en stijf, dat ben ik niet gewend van mezelf. Even soepeltjes bewegen is er helemaal niet meer bij. Ik ben een erg beweeglijk persoon, ook het werk wat ik doe verlangt dit van mij. Alles is nu zo vermoeiend. Erg frustrerend. Het opvallende was wel dat ik op vakantie ( 40 graden, zee, zwemmen) nauwelijks klachten had.

groetjes, Sterre

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 55

Re: Pijn in botten en spieren

Bericht door Annita » wo 31 aug 2016 18:00

Hallo

Daar heb ik ook last van sinds ik in postmenopauze zit nu 5.5 jr en t word nog steeds niet minder alleen erger en ben er doodmoe van, bah.
Te samen met alle andere klachten word t me soms toch teveel..hoelang nog???

Annita

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Lunar » vr 02 sep 2016 11:35

Ja enorme herkenning!
Nooit reactie van welke arts dan ook op gekregen dat de overgang daar mee te maken kon hebben : 1 x een fysio

De enige plek waar ik herkenning van dit probleem en deze pijnen vind is hier op deze site. Nooit iemand in het dagelijks contact, heel vreemd!

Lunar

nELLY
Berichten van nELLY
Onderwerpen van nELLY
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door nELLY » vr 09 sep 2016 13:43

Hallo Allemaal,

Ook ik herken zoveel van deze klachten. Nu 14 jaar in de menopauze....sinds jaren pijn aan mn pezen bij mn heupen en polsen. Nu sinds enkele maanden heb ik vreselijke pijn in mn spieren van beide bovenbenen aan de voorkant tot aan mn knieën. Het gaat overdag redelijk, maar ben gestopt met lopen. Elke dag een uur lopen en op laatst ging het niet meer. "s nachts is het het ergste. Als ik een 1/2 uur lig komt de pijn met messteken opzetten vanaf mn knieën tot bovenaan. Ik kan alleen met gestrekte benen liggen. Op mn zij kan ik al een hele tijd niet meer liggen vanwege mn heupen. Ik kan wel gillen. Overdag heb ik moeite met bukken en weer omhoog komen. Kan niet lang in een houding zitten vanwege de pijn in mn benen. Ook doen mn onderarmen veel meer pijn en mn vingers zijn stijf. Na 14 jaar denk je dan dat het eindelijk langzaam zal verdwijnen maar helaas......vanwege de heftige opvliegers heb ik nu iets gehad van de dokter wat er erg goed bij helpt. Heb van de 30 nu nog maar 2 of 3 opvliegers per dag. Het zijn geen hormoontabletten want die wilde ik niet. Had ik dit maar 10 jaar eerder geweten. In dit geval voel ik mij veel beter maar wat mn pijn in spieren en pezen betreft daar ben ik zwaar teleurgesteld over. Het is wel een verademing voor mij om te weten dat ik niet de enige ben. Ook mijn huisarts weet het niet. Heb wel vanmorgen bloed laten prikken maar daar zal wel niets uitkomen.

Iedereen sterkte. nELLY

Roseline
Berichten van Roseline
Onderwerpen van Roseline
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 58

Bericht door Roseline » vr 09 sep 2016 18:02

Hallo Nelly,

Ik heb ook nog steeds om het uur heftige opvliegers.

Ik wens je ook veel sterkte.

Roseline

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 64

Bericht door Ruchama » vr 09 sep 2016 19:48

nELLY,

Nog iemand die al 14 jaar in de postmenopauze zit!! Ik ook, ik dacht dat ik een grote uitzondering was. Maar mijn reactie past hier eigenlijk niet want ik heb weinig klachten aan pezen, botten en spieren. Dat is trouwens wel anders geweest toen ik kalmerende middelen gebruikte, dat verslapte mijn spieren en pezen en als ik me dan inspande deden die daarna mega pijn.
Maar NEllY, jij hebt het er niet over dus dat zal bij jou wel niet aan de orde zijn.

Ik heb ook nog best wel last van opvliegers maar vooral 's nachts. Overdag heb ik geen klagen. De nachten vind ik waardeloos vooral nu met die zwoele vochtige lucht. Drijf mijn bed uit.

Ruchama

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht