Pijn in spieren

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Pijn in spieren

Bericht door Moon1967 » wo 24 feb 2016 10:28

Dag allemaal,

Ik heb al wat rond gelezen over spieren, maar wil toch even mijn ei kwijt. Ik heb sinds gisteren ontzettend pijn in mijn spieren. Vooral mijn armen. Ze trillen en ik heb het gevoel alsof ik verlamd raak. Ook heb ik hele koude vingers, terwijl ik het verder niet koud heb. Hebben hier meer vrouwen last van? Ik maak mij zorgen, ook omdat ik het gevoel heb dat mijn ademhalingsspieren het begeven.

:cry: Monique

AVS68
Berichten van AVS68
Onderwerpen van AVS68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Re: Pijn in spieren

Bericht door AVS68 » wo 24 feb 2016 20:45

Dag Monique,

Ik herken jouw klachten wel hoor.
Ik heb ook allerlei verschillende klachten van de spieren en ook in mijn armen.
Het varieert van kriebelen. ( alsof er heel veel beestjes door heen lopen ), branderige sensaties, trillen tot pijn.
Het is de ene week meer aanwezig dan de andere. En hoe langer het aanhoudt, hoe meer spieren ermee gaan doen.
Hoewel ik wel weet dat het de overgang is, kan ik het soms ook niet van me afzetten en dan span ik onbewust nog veel meer spieren aan en binnen de kortste keren doen de borstspieren mee, en krijg ik daar een branderig gevoel en een trekkerig gevoel aan mijn sleutelbeen. Net of er iets aanhangt. Ook de monnikskapspier span ik dan onbewust aan en behalve een zere bovenrug gaat het dan ook tintelen in mijn gezicht.
En elke keer ga ik toch weer twijfelen. Wat als er.......
Zo gaat er dan zomaar een week of soms twee voorbij en dan in eens merk ik, He het is weg. Muts dat je bent! Zie je wel.

En dan een poosje later is het er weer. En slaat de twijfel ook weer toe! Elke keer naai ik mijzelf weer op.
Alles staat in de overgang op de kop, ook je zenuwstelsel, ik ben er van overtuigd dat je lichaam letterlijk in de stress schiet door de wisselende hormonen.
Nu is het de kunst om ermee om te gaan.............
Enne, die koude vingers, ja die heb ik ook.

Veel sterkte.
Groeten Angelique.

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » za 14 mei 2016 12:08

Dag allemaal,

Ik wil het even kwijt. Ik voel mij op het moment weer zo naar. Van het ene op het andere moment. Vanmorgen eerst voelde ik mij prima. Zelfs sex gehad (bloos). En nu? Compleet van de wereld. Ik wilde boodschappen gaan doen en ga naar de douche om lippenstift op te doen. Zie ik ineens een raar rode streep onder mijn onderlip zitten. Die zat er net toch niet? Ineens vreselijk trillen, maar armen voelen alsof er honderd kilo aan hangt. Een hittegolf door mijn lijf alsof ik koorts heb, een vreselijke druk op mijn hoofd, ik weet het zeker: nu is het afgelopen. Of toch niet? Ik zit hier nog wel te typen, maar ik weet het niet. Ik probeer hierin afleiding te zoeken, maar het gaat niet. Vreselijke pijn in mijn nek en schouders, dichtgeknepen keel, nu weer koude vingers rn dat nare gevoel in de armen, wat is er toch? Ik wil mijn moeder, maar die is al 6 jaar geleden overleden. Ik wil janken, maar het gaat niet. HELP!!! Is dit nu echt overgang?

Monique

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » za 14 mei 2016 12:59

Hoi Monique,

Toen je die rode streep onder je lip ontdekte begon het.
Heb je al geprobeerd om rustig te ademen, 3 seconde inademen door je neus en 6 seconde uitademen door je mond.
Probeer je niet al te druk te maken hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan, ik denk dat het gewoon de schrik om de rode streep is en dat daardoor iets in opstand is gekomen.
Gaat het inmiddels weer wat beter?

Groetjes Mymi

Sandra66
Berichten van Sandra66
Onderwerpen van Sandra66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Sandra66 » za 14 mei 2016 13:06

Hoi Monique,

Volgens mij is dit echt te wijten aan die duivelse overgang...!
Ik ervaar op dit moment precies hetzelfde.
Het is zo'n 1,5 week goed gegaan en eergisteren begon de ellende weer...zomaar vanuit het niets! Dan denk ik, hoe lang gaat deze lijdensweg nu weer duren?! Werkelijk alles in m'n lichaam doet zeer, slopende vermoeidheid, ik moet wel janken (om alles bijna, ook om m'n dochter die op zichzelf gaat), duizelig, trillerig...wat een ellende zeg.
Vanavond ga ik naar de Toppers, maar je raadt het al...eigenlijk geen zin en geen fut! Over 2 maanden hoop ik 50 te worden en daar zie ik ook alweer tegenop...pfff
Vreselijk vind ik dit voor ons allen die hieronder moeten lijden!

Groet Sandra

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » za 14 mei 2016 13:47

Hoi Mymi en Sandra,

Ik heb even teruggekeken en mijn cyclus is volgens mij ook weer aan de gang. Hoewel ik niet ongesteld word. Ik had mij zo op het weekend verheugd. Onze jongens zijn op kamp en we zijn heerlijk met zijn tweetjes. Ik ga maar even een bad nemen en proberen te ontspannen,
Dank voor jullie reactie.

Groetjes Monique

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Flippertje » zo 15 mei 2016 01:15

Hallo

Herken het, zo denk ik dat ik de hele wereld aan kan en 1 uur later ben ik weer na de klote, sterkte, hoop dat het snel weer beter gaat!

Flippertje

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 55

Bericht door Annita » di 12 jul 2016 16:52

Hallo

Zo herkenbaar en dit duurt bij mij nu al 5 jr.Jantje lacht Jantje huilt Jantje is fit Jantje is ziek Jantje heb t heet Jantje heb t koud Jantje heb energie Jantje is uitgeput. Maar dan Annita..vreselijk.

Annita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht