Dunner wordende armen en benen.

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Mai
Berichten van Mai
Onderwerpen van Mai
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Dunner wordende armen en benen.

Bericht door Mai » zo 01 nov 2015 19:50

Hai,

ik was vorig jaar al wel eens een poos hier op het forum. Door omstandigheden niet alles meer heel erg actief gevolgd en gepost, maar zeker nog wel wat gelezen. Mijn probleem is dat ik heel erg dunne armen en benen aan het krijgen ben. En niet zo maar dun, maar echt zo vervelend dun ik er opmerkingen over begin te krijgen.
Heb in het ziekenhuis al een spier- en zenuwonderzoek gehad in mei, maar daar kwam (gelukkig) niets speciaals uit. Half juni is er d.m.v. een botscan wel officieel osteoporose vastgesteld, maar heeft niets met elkaar te maken blijkbaar. Dus.... weet iemand hier waar dat door kan komen?
Ik wandel veel, ik sport 2 tot 3 x per week. Ik kan wel alles doen, merk echter dat ik wat gevoeliger wordt in bovenbenen, ook als ik in bed lig.

Mai

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Dunner wordende armen en benen.

Bericht door Marjo50 » ma 02 nov 2015 02:07

Hallo
Ik ben blij dat ik dit lees, want ik heb dit hetzelfde.
Ik kreeg het twee jaar geleden, begon af te vallen door veel stress en het hele gedoe met
de overgang. Ook ik val af aan mijn benen en armen heel raar.
Ik kom niet meer aan wat ik ook eet. Nu kan ik niet veel meer verdragen van voedsel en dat heb ik
ooit nooit eerder gehad sinds ik klachten heb gekregen van de overgang.

Ben naar de dokter geweest en die zei dat het met stress te maken heeft, en doordat ik niet
voldoende voeding binnen krijg die me lichaam nodig heeft, dan pakt die de voeding uit de spieren.
En dat ziet meestal in de benen en armen. Ik loop of wandel ook bijna niet meer omdat ik veel last heb van mijn
spieren en gewrichten dus kan ik ook geen spieropbouw doen. Ik pieker me kapot want ben best bang.
Ook de stofwisseling zou er mee te maken hebben, ik weet wel dat heel me lichaam na de overgang veranderd is, zowel
geestelijk en lichamelijk.

Ben blij dat ik nu niet de enige ben
Gr marjo

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:

Bericht door Marjo50 » ma 02 nov 2015 02:08

Hallo

Ik ben blij dat ik dit lees, want ik heb dit hetzelfde.
Ik kreeg het twee jaar geleden, begon af te vallen door veel stress en het hele gedoe met
de overgang. Ook ik val af aan mijn benen en armen heel raar.
Ik kom niet meer aan wat ik ook eet. Nu kan ik niet veel meer verdragen van voedsel en dat heb ik
ooit nooit eerder gehad sinds ik klachten heb gekregen van de overgang.

Ben naar de dokter geweest en die zei dat het met stress te maken heeft, en doordat ik niet
voldoende voeding binnen krijg die me lichaam nodig heeft, dan pakt die de voeding uit de spieren.
En dat ziet meestal in de benen en armen. Ik loop of wandel ook bijna niet meer omdat ik veel last heb van mijn
spieren en gewrichten dus kan ik ook geen spieropbouw doen. Ik pieker me kapot want ben best bang.
Ook de stofwisseling zou er mee te maken hebben, ik weet wel dat heel me lichaam na de overgang veranderd is, zowel
geestelijk en lichamelijk.

Ben blij dat ik nu niet de enige ben
Gr Marjo

Mai
Berichten van Mai
Onderwerpen van Mai
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Mai » ma 02 nov 2015 20:37

Hai Marjo,

Nou, ik ben ook blij te lezen dat ik niet de enigste ben. Ik heb ook heel veel stress, en van stress gaat je lijf idd rare dingen heb ik inmiddels ook vernomen. Mijn lijf verandert ook niet ten goede overigens. Qua kilo's blijft alles gelijk, maar voor de rest verandert alles. Dunne armen en benen, dikkere buik, taille die verdwijnt. Van veel stress krijg je ook dunne armen/benen en dikke buik heb ik begrepen ondertussen. Ligt aan het stress-hormoon cortisol. Nou, dat speelt bij mij zeker ook nog mee en bij jou waarschijnlijk ook.
Ik hoop echter wel dat ik kan blijven wandelen want dat is mijn lust en mijn leven..

Mai

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:

Bericht door Marjo50 » di 03 nov 2015 00:09

Hoi Mai

Dank je voor je reactie. Ik snap er ook helemaal niks meer van dat mijn spiermassa in me benen en armen niet meer dikker worden. Ik loop dat wel erg weinig zoals vroeger, toen kon ik uren wandelen.
Toen ik last kreeg van me heup en spieren en gewrichten ging het slechter, ik kan dan nog wel wandelen maar moet vaker stoppen omdat het niet meer gaat. Ik woon in limburg en daar heb je heuvels en bergen maar dat zit er niet meer in.

Mijn taille blijft ook mager en me buik wat dikker. Ben nooit echt een dik mens geweest, schommelde altijd tussen de 50 en 53.
Mijn hoogste gewicht was dan 2 jaar terug 55 was dus erg blij. Maar door de constante stress en de veranderingen door de overgang ben ik totaal vervreemd van me eigen, kan me zelf niet meer terug. Ik denk ook dat als we ouder worden het aanmaak van spierweefsel minder wordt. Ik ben nu 52 jaar, maar ik vind het vreselijk om in een t hirt te lopen of korte broek met het warme weer.

Ik weeg nu dan door al de stress en paniek enz wat veroorzaakt wordt door het hele hormoon gestel wat niet meer werkt nog 48 geloof ik. Maar heb nu net een buikgriep gehad en ben zeker 2 kilo kwijt. En bij mij zie je het meteen, ingevallen gezicht, mijn benen en armen nog mager. als ik uit bad kom schaam ik me kapot en walg ik van mezelf.... ik heb dan geen man en ben al heel lang gescheiden . Het wedt ook erger toen mijn enige zoon voor bijna 3 jaar uit huis ging. ben dus altijd alleen. Ik probeer me er maar erdoor heen te slaan, maar ik vind het zo erg als mensen in me omgeving zeggen wat wordt je toch mager, en dan zeg ik maar ja ik kan er niks aan doen, maar schaam me vreselijk. Ja en als ik over de overgang wil praten verklaren ze me als gek, omdat ze zeggen dit komt niet allemaal door de overgang, tja en dan houd ik maar me mond, maar ze weten niet hoe een mens zo snel achteruit kan gaan , en oud gaat zien door de overgang en wat er van klachten komen die je zowel geestelijk en lichamelijk kapot maken.

Ik hoop maar dat we wat dikker worden in onze armen en benen zodat ik weer een beetje figuur krijg. Wens je alles goeds toe, in deze vreselijke tijd die we moeten doorlopen

Gr marjo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht