Pijn nek en schouderbladen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Amavel81
Berichten van Amavel81
Onderwerpen van Amavel81
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 37

Pijn nek en schouderbladen

Bericht door Amavel81 » do 22 okt 2015 20:06

Hallo dames,

Ik lees hier al een tijd mee en vaak helpen de verhalen mij goed alleen ik zit nu toch met enorme twijfel of de klachten die ik nu ervaar ook overgang gerelateerd zijn.
Ik ervaar op dit moment veel pijn in mijn schouderbladen en nek, als ik mijn nek opzij wil draaien dan doet dat veel pijn en ik kan dan ook niet verder draaien, alsof er een beklemming zit, de hele dag heb ik pijn echt een zeurende ellendige pijn, als ik mijn nek na achter doe staat alles strak. Ik ben sinds 2 maanden weer begonnen aan de pil na een jaar zonder, ik trok alle klachten niet meer en hoopte dan ook dat ik mij met de pil weer beter zou voelen, de opvliegers zijn wel zo goed als weg maar nu zit ik hier weer mee.
Iemand ervaring met deze klachten?

Amavel

Wilmabb
Berichten van Wilmabb
Onderwerpen van Wilmabb
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Pijn nek en schouderbladen

Bericht door Wilmabb » do 12 nov 2015 11:52

Hallo

Heb ik ook geregeld last van, maar bij mij is het toch echt overbelasting en stress. Een paar jaar geleden had ik een peesontsteking in beide schouders en daar ben ik door fysiotherapie vanaf gekomen. Ik heb toen ook oefeningen geleerd om de problemen in een vroeger stadium aan te pakken en daar heb ik veel baat bij.
Als ik jou was, zou ik ook maar eens naar de fysio gaan. Natuurlijk kan het de overgang zijn, maar de kans is minstens net zo groot dat het daar niets mee te maken heeft.

Wilma

Theemuts
Berichten van Theemuts
Onderwerpen van Theemuts
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Theemuts » ma 23 nov 2015 13:10

Hoi,

Ook ik heb er veel last van. Het begon bij mijn schouderblad rechts. Muisarm dacht ik. Hiervoor naar de fysio gegaan en daar loop ik 2 jaar later nog steeds. En het zit nu in beide schouders en sinds een aantal maanden doet mijn nek en hals ook mee. Ook in mijn hals heb ik een naar zeurend gevoel. Ik dacht eerst dat ik verstopte aderen in mijn hals had of zo, maar dit hoort er dus ook weer bij.
En nu zakt het ook nog verder naar beneden op mijn rug en heb ik ook pijn in mijn bekken en heupen.
Ik word er moedeloos van, maar ga stug door met wandelen (met de hond) en sporten.
Toch voel ik me belabberd.
Leuk hoor, die overgang!

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Grietje50 » ma 23 nov 2015 13:58

Hallo

Ook ik had al enige tijd veel last en pijn in mijn rechterschouder, ik dacht ook dat het van de overgang kwam, maar bij mij bleek het kalkafzetting in mijn schouder te zijn met kalk vastgezet aan mijn pees met ontsteking tot gevolg. :(

Grietje

Pucky
Berichten van Pucky
Onderwerpen van Pucky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Pucky » do 21 jan 2016 16:06

Hallo,

Pijn in nek en schouderbladen en zelfs richting mijn kaak en oren, enorme spierpijnen en de hele dag door. In de avond krijg ik er vaak ook nog hoofdpijn bij. En ontzettend moe. Het gevoel dat je lijf zich onbewust en ongewild telkens aanspant...
Binnenkort wil ik toch een keer naar een overgangsconsulente, misschien toch hormoontherapie o.i.d om voor de ergste klachten wat verlichting te krijgen. Nu belemmerd het me enorm in m'n dagelijkse functioneren.
En twijfels over het hebben van iets anders i.p.v. de overgang heb ik ook nog dagelijks, word je ook niet blij van :roll:

Pucky

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jackievos » ma 09 jul 2018 23:26

Hoi Theemuts

Ik zie dat je dit bericht al drie jaar geleden geschreven hebt, als ik dat nu zou doen staat er presies hetzelfde, ik weet me soms geen raad !
Ik hoop dat het bij jou stukken minder of dat het weg is nu.

Groetjes,
Jackievos.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht