Pijnlijke zware benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Pijnlijke zware benen

Bericht door Mymi » za 05 sep 2015 12:59

Hallo dames,

Zo gaat het weer een poos goed en zo heb ik weer allerlei klachten.
Waar ik nu weer last van heb zijn zware pijnlijke benen, het lijkt ook wel alsof er een beetje vocht onder mijn knie zit, ik lig nu maar weer op de bank met mijn benen omhoog, hopen dat het minder wordt.
Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Groetjes Mymi

Sandra66
Berichten van Sandra66
Onderwerpen van Sandra66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Pijnlijke zware benen

Bericht door Sandra66 » za 05 sep 2015 13:12

Hoi Mymi,

Zeker zeer herkenbaar (helaas zijn bijna alle klachten op dit forum voor mij herkenbaar...)! Die benen die zo zwaar en pijnlijk zijn, dat ik bijna geen stap meer kan verzetten!
Vroeger had ik staand werk, dit was gewoon niet meer te doen...
Ik heb dan geen vocht onder de knie, maar wel in m'n voeten.
Ja meid, het valt echt niet mee die overgang...
Hoop dat je wat aan m'n reactie hebt en in ieder geval sterkte!

Gr.Sandra

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 05 sep 2015 13:23

Hoi Sandra,

Dank je wel voor je reactie, dat doet me goed, ik word er altijd weer zo angstig van, dan denk ik dat het trombose is of zo, maar zo moet ik maar niet denken, het zal wel weer typisch overgangsklacht zijn want vroeger had ik dit nooit.

Groetjes Mymi

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Martina63 » za 05 sep 2015 17:13

Hoi Mimy en Sandra,

Och ik weet het, herken het zo goed, alleen heb ik het niet alleen in de benen maar ook zo erg in de heupen en armen, lijk wel een oude vrouw van 80, en iedere dag hoop ik maar dat het de volgende dag weg is, maar ja zoals ze zeggen, dromen zijn bedrog, hoop toch dat het voor ons allen snel overgaat!

Ik was effe geleden begonnen met het slikken van vitamine B complex en vitamine D met magnesium, maar nog steeds zoveel last

Groetjes Tina

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » zo 04 okt 2015 18:57

Hallo dames,

Wie herkent dit, ik heb al een poosje pijn in mijn benen en dan met name als ik bijvoorbeeld een poosje zit voel ik gewoon dat ik op moet staan en een stukje moet gaan lopen want dan voel ik gewoon pijn in mijn benen, steken en dat, en dan steeds op verschillende plekken, dan weer mijn knie dan weer bovenbeen, gek word ik er van.
Herkennen jullie dit, en heeft er iemand tips?

Groetjes Mymi

Hilda61
Berichten van Hilda61
Onderwerpen van Hilda61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Hilda61 » di 20 okt 2015 19:01

Hallo dames

Zo herkenbaar! Van de zomer viel het mee, maar nu het weer winter wordt gaan mijn onderbenen weer pijn doen, echt pijn. Ik zit de hele dag achter de pc op mijn werk, maar aan het einde van de dag ben ik blij als ik kan lopen, want mijn benen, vooral mijn scheenbenen en voeten doen dan zoveel pijn...
Eerst dacht ik dat ze koud waren, maar het lijkt ook wel verkramping. Ik heb het dan de hele dag. Na een stuk wandelen wordt het wat minder maar het blijft heel naar aanvoelen. Een voedingsdeskundige en mijn overgangsverpleegkundige zeggen beiden dat ik magnesium moet gaan nemen, want dat komt iedereen tekort. 400 mg magnesiumcitraat want dat neemt het lichaam goed op. Daarnaast B12.
Ben er zaterdag mee begonnen en gisterenavond dacht ik dat het werkte, maar vandaag was het weer mis. Wat een drama en dan hebben we het maar niet over het wazige zien, de vermoeidheid, de regelmatige menstruatie (6 weken wel en 1 week niet...) enz.

Gelukkig is mijn maagpijn weer geminderd, maar dat heb ik ook heel lang gehad. Hopelijk blijft het nu weg, maar steeds komt er weer iets anders voor in de plaats. Ben nu 12 jaar bezig met de overgang en ben bang dat de overgang mij gaat overleven.

Sterkte voor jullie, zoals je leest, delen we de smart en de pijn,
Hilda

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 20 okt 2015 19:09

Hi,

Ik heb ook pijn in mijn benen en dan met name mijn kuiten.
Vooral als ik na rust in beweging kom. Heb er de afgelopen tijd echt veel last van gehad. En in ene was het weer weg.
Heel raar.

dag Babsi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » wo 11 okt 2017 14:06

Hallo dames,

Sinds een paar dagen heb ik pijn in mijn linkerbeen, het voelt totaal anders dan mijn rechterbeen waar ik helemaal niks voel.
Mijn been voelt zwaar, achter bovenbeen doet ook zeer, bij mijn liezen doet het ook pijn af en toe, van die scheuten, mijn voet voelt ook vreemd aan, zwaar.
Herkennen jullie dit?
Overgang ?
Ik begin me alweer zorgen te maken of het misschien iets inwendigs is, dat het met je bloed te maken heeft of zo.
Wie stelt mij gerust?

Groet Mymi

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » wo 11 okt 2017 14:41

Hallo Mymi

Ja hoor gewoon overgang het komt het en gaat, wat bij mij goed werkt is magnesium tabeltje nemen of magnesium citraat... heb het soms in mijn benen dan weer in mijn tenen... dus voor mij is het heel herkenbaar

Mrsx

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » wo 11 okt 2017 16:36

Hallo

Bedankt voor je snelle reactie, het klopt dat magnesium helpt ik slik het zelf ook maar ben er de laatse tijd weer een beetje laks mee, ik ga snel weer beginnen ermee.
ik las trouwens een oude topic van mezelf ( wist ik niet eens meer, ik ben zo vergeetachtig als wat ) dat pijn in been ook met lage rugpijn te maken kan hebben, dat heeft de fysiotherapeut ooit eens tegen me gezegd, en momenteel heb ik vreselijk last van mijn onderrug dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

Groet Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht