Pijn in zij en ribben

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Adria
Berichten van Adria
Onderwerpen van Adria
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Pijn in zij en ribben

Bericht door Adria » za 27 jun 2015 12:31

Hallo dames

Sinds twee maanden heb ik heel veel last van mijn ribben, alsof ze gekneusd zijn. De eerste vier weken heel erg en daarna iets afgenomen maar het gaat niet over. Een zeurende pijn, af en toe een soort kramp of steek, de ene dag erger dan de andere, soms hoger en dan weer lager in de zij. In eerste instantie had ik alleen last aan de rechterkant, maar de laatste tijd ook af en toe aan de linkerkant.
Herkent iemand dit misschien en kan dit te maken hebben met de overgang?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties want ik word inmiddels knap wanhopig van iedere keer weer nieuwe klachten.

Adria

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 64

Re: Pijn in zij en ribben

Bericht door Ruchama » za 27 jun 2015 16:36

Hallo

Problemen met ribben herken ik. Bij mij komt het uit mijn wervelkolom vandaan. Als de spieren rond de wervelkolom strak staan door stress in het lichaam (ook al ervaar ik zelf niet direct stress kan het vooral bij de overgang toch in mijn lichaam zitten door onbalans in hormoonhuishouding) kan dit pijn geven bij de ribben. Soms staat bij mij een wervel iets scheef.
Ik heb hier bij tijd en wijlen al last van sinds het begin van de overgang.
Gelukkig helpen behandeling bij de manueel therapeut me weer van mijn klachten af en kan ik soms maanden zonder behandeling.

Ruchama

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Flippertje » za 27 jun 2015 23:02

Hallo dames

Heb ook al maanden last van mijn ribben net onder de borsten, heb ook mastopathie, (goedaardige cystes en knobbeltjes in je borsten) wordt versterkt door hormonen en dat is hier duidelijk te merken, kei vervelend gevoel net onder en in me borsten, net alsof alle spieren strak staan, enigste wat ik er aan kan doen is een warme kruik maken, gaat ook mee na bed, fijn met die opvliegers anders slaap ik de hele nacht niet, heb ook het meeste last ervan als ik tot rust kom,

sterkte ermee!

Flippertje

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Mawobo » vr 03 jul 2015 09:44

Hallo

Ja hoor heel erg herkenbaar. Kijk mijn posts hier maar eens op na!
Bij mij is het heel sterk hormoongerelateerd.
Op dit moment ook weer- ongesteld en voelde dit aan de linkerkant van mijn ribben/borst enz..helemaal zoals jij het beschrijft, Flippertje.
Voor mij is dit de vervelendste klacht- ze maakt me angstig!

Groeten Saar

Adria
Berichten van Adria
Onderwerpen van Adria
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Adria » do 09 jul 2015 11:12

Dag Ruchama,

Bedankt voor je reactie. Wat een ellende allemaal. Soms is de pijn in m'n zij een dag weg en ineens zit het er weer en gaat het dag en nacht door. Ik krijg zo onderhand het gevoel dat ik er nooit meer vanaf kom.
Misschien dat ik ook eens naar een manueel therapeut ga. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Groet Adria.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht