Pijn in benen, is dat normaal in de overgang?

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Hilda61
Berichten van Hilda61
Onderwerpen van Hilda61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Pijn in benen, is dat normaal in de overgang?

Bericht door Hilda61 » do 22 okt 2015 18:57

Beste lotgenoten,

Ik heb al geruime tijd pijn in mijn benen bij stilzitten. Vooral mijn scheenbenen en de bovenkant van mijn voeten. Het tintelt, voelt koud en doet vooral pijn. Ook heb ik vaak erg koude knieën. Een zeer onaangenaam gevoel, alsof er mieren onder mijn huid lopen, alsof er vanbinnen uit geprikt wordt.. In mijn kuiten heb ik ook regelmatig kramp. Door te bewegen en door warmte wordt het minder, maar zodra ik weer even zit begin t het weer. Ik moest al aan de extra magnesium van mijn overgangsverpleegkundige, maar ik merk na 5 dagen nog geen enkel verschil.

Kennen jullie dit? Soms denk ik echt dat het einde van mijn leven in zicht is, hoor, met al die gekke overgangsklachten... a

Het prikkelen en tintelen is om moedeloos van te worden. Vanmiddag heb ik een afspraak bij mijn huisarts om die benen te bespreken, want op mijn werk (zittend werk achter de computer) heb ik soms zo'n pijn eraan en ik loop voortdurend te zoeken of het er tocht langs de benen, maar buiten mij heeft niemand daar last van.
Ik slik al een goed opneembare (niet goedkope) magnesiumcitraat en moet 400 mg per dag slikken van de overgangsverpleegkundige. I

Groetjes,
Hilda

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Re: Pijn in benen, is dat normaal in de overgang?

Bericht door Babsi » vr 23 okt 2015 11:02

Succes Hilda bij de huisarts.

Ik ben ook bekend met pijn in mijn benen, dus weet wel hoe rot dit is. Ik had ook de meeste klachten met zitten en liggen, als ik liep ging het beter. Was bij mij een constant zeurend gevoel, maar een heel sterk gevoel.
Werd er echt een beetje gek van.

Het koude gevoel had ik dan niet.
Ik had nog veel meer klachten, eigenlijk het gehele lichaam en veel last van duizeligheid, ook uitvalverschijnselen.
Helaas een ongeneeslijke aandoening, veroorzaakt door een afwijking in de genen.
Maar bedenk wel, hierbij is het gehele lichaam betrokken (ook organen) en niet alleen de benen.
Maar de pijnen in de benen werden o.a. veroorzaakt door een enorme spierspanning en beklemming van zenuwen. Had weer met mijn rug te maken.
Ik heb toen mijn rug los laten maken (was niet in 1x gedaan hoor), maar die pijnen zijn toen wel afgenomen.
Bij mij deed het hele been zeer, mijn bovenbenen waren ook erg. Bij mij komt het altijd weer terug, daar is niets aan te doen.

dag Babsi

Hilda61
Berichten van Hilda61
Onderwerpen van Hilda61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Pijn in benen, is dat normaal in de overgang?

Bericht door Hilda61 » vr 23 okt 2015 12:15

Wat erg, Babsi.

Iets wat steeds terugkeert dus... goed voor jezelf zorgen en lief voor jezelf zijn, zeggen ze wel eens.
Dat is ook een beetje het probleem, in je hoofd blijf je altijd jong, maar het lichaam wordt ouder en wil niet meer doen wat het deed toen we 20 waren. De omschakeling is niet makkelijk als er zoveel te doen is in het leven.

Goed gesprek met de huisarts gehad vanmiddag. Hij heeft mijn benen bekeken en onderzocht. Alles was goed, volgens hem geen doorbloedingsproblemen.
Toch wel gerustgesteld dat het niet de bloedsomloop is.
De huisarts gaf aan dat hij deze klacht vaak hoort van vrouwen in de overgang en dat het een nare klacht is.

Hilda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht