Hete benen en handen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Hete benen en handen

Bericht door Laantje66 » do 22 jan 2015 18:58

Hoi dames,

Na een tijdje tintelende voeten en schenen te hebben gehad, heb ik er nu weer hete scheenbenen, voeten en soms ook handen bij. Het wordt soms zo heet, dat het pijn doet. Nu is het wel zo des te onrustiger ik ben des te harder het brand. Maar ja, je zou toch ook hypochonder worden van al deze klachten.
Zijn deze klachten overgangsklachten?? Word er gek van :evil:

Groet, Laantje

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Re: Hete benen en handen

Bericht door Greta51 » do 22 jan 2015 19:48

Hoi Laantje

Dat branderige gevoel herken ik niet, wel dat in mijn linkerbeen steeds tintelingen heb,alsof het bubbelt in mijn aderen, heel eng.
De meest vreemde aandoeningen komen hier voorbij, veel is er aan de overgang te wijten maar als je het niet vertrouwt, even richting huisarts gaan. Kan die je misschien geruststellen.

Greta.

Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Hete benen en handen

Bericht door Laantje66 » za 24 jan 2015 08:46

Hoi Greta,

Bedankt voor je antwoord. Ik wacht het nog maar even af. Heb de huisarts de laatste tijd wel erg veel gezien. Zij heeft allerlei testen gedaan en zegt dat ik me niet ongerust hoeft te maken. Ga ondertussen wel naar een haptonoom. Even afwachten of die iets voor me kan betekenen. In mijn benen zijn het een soort sensaties, net of er heel snel kippenvel over mijn been trekt. Mijn voeten tintelen soms en nu heb ik dus ook van die brandende schenen/ voeten. Ik merk wel des te meer aandacht ik er aan schenk des te meer ik me de klachten bewust ben.
Ik hoop dat de overgang in de toekomst meer erkend wordt door (huis)artsen en dat er meer dames steun kunnen verwachten. Jij ook sterkte met je been.

Groet, Laantje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht