Naar de sportschool

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Naar de sportschool

Bericht door Pee » vr 27 jun 2014 08:17

Hallo dames,

Na een jaar op de bank te hebben gezeten elke avond heb ik me een abonnement van de sportschool cadeau gedaan :o
Het ouder wordende lijf moet er maar weer eens aan geloven.
Gisteren voor het eerst geweest en ik moet zeggen het viel niet tegen.
Mijn lichaam en geest passen op dit moment niet zo goed bij elkaar, mijn vel zit te strak, letterlijk en figuurlijk :lol:
Het dikker wordende fenomeen maar eerst eens bij de oren pakken en aan mezelf gaan werken. En ik weet, als je sport kom je jezelf tegen en gaan lichaam en geest weer beter met elkaar om, en het kan je energie geven :P

Ik heb er zin in, morgen conditietest, heel benieuwd hoe ik er voor sta :D

Groet Petry

Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Re: Naar de sportschool

Bericht door Jenny49 » vr 27 jun 2014 16:31

Hoi Petry,

Wat moedig van je en ik wil je dan ook heel veel succes toe wensen.
Op mijn goede dagen wil ik er ook wel eens een gedachte aan wijden maar op mijn mindere dagen ben ik blij dat ik niet hoef.
Slechte dagen hebben weer de overhand.
Wil je nog laten weten (over een poosje natuurlijk) hoe het je afgaat?

Gr Jenny

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » vr 27 jun 2014 18:02

Hoy Petry

Ik kon nergens geen I like it duimpje vinden
maar super dat je het ook daadwerkelijk doet!!

Ik heb het al zo veel malen gedacht. Nu ook weer!! :roll:

Veel succes
Wiske

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » vr 27 jun 2014 22:50

Hoi dames,

Gewoon doen, uit ervaring weet ik dat ik meer energie krijg als ik ga sporten, vol verwachting klopt mijn hart :lol:

Ik voel me niet fijn in dit blubber lijf, niet omdat mijn vriend het misschien niet fijn vind, maar als ik 's nacht wakker wordt omdat mijn ketting vast zit tussen mijn vet in mijn hals, dan denk ik, dat had ik eerder nooit!!!
Ik wil het voor mezelf, ik wil dit niet.
Mijn 10 jaar oudere zus kan niet goed meer lopen, heeft versleten knieën, als dat mijn voorland is, dan ik er nu wat aan doen! :o

Mijn strijdbaarheid die de overgang me biedt gebruik ik nu op een positieve manier, zo kun je het ook zien!!
Hup dames van die bank hahaha....

Groetjes Petry :D

Margot61
Berichten van Margot61
Onderwerpen van Margot61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Margot61 » zo 29 jun 2014 16:42

Hoi dames,

Ik heb altijd gesport en hoop het te blijven doen. Doordat ik sinds ik in de overgang zit regelmatig last heb van migraine en ook soms van vermoeidheid komt het er wel minder van. Ook heb ik vaker last van kleine blessures waardoor ik bepaalde spieren tijdelijk moet ontzien.

Echter: ik ga door met bepaalde avonden vast leggen om te sporten. Mij helpt het tegenwoordig om me in te schrijven voor groepslessen. Zo ben ik 'verplicht' om te gaan.

Van tevoren kijk ik uit naar de avonden waarop ik met mezelf heb afgesproken om te gaan sporten. En ik baal als ik vanwege klachten niet kan gaan. Vlak voor en tijdens het sporten heb ik niet altijd even veel zin. Maar ik weet hoe goed ik me er na het sporten en in het dagelijks leven door voel. En daar doe ik het voor.

Het is zeker niet zo dat ik heel fanatiek ben. In een les bepaal ik zelf hoe intensief ik mee doe. En als ik geen les volg doe ik soms slechts een half uur cardio of krachtoefeningen. Of zelfs alleen thuis wat yoga, rek en strekoefeningen. Alle beetjes helpen.

Sportieve groet,
Margot

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » ma 30 jun 2014 11:30

Goedemorgen dames,

Vandaag mijn vakantie begonnen met een rondje sportschool!
Ik schreef het al in een eerder bericht, de boosheid, agressie, noem het maar wat je wil, zet ik op dit moment om in positieve energie, sporten dus!
Het voelt goed, toch nog iets positiefs uit die overgang gehaald :lol:

Groetjes Petry

IngridV
Berichten van IngridV
Onderwerpen van IngridV
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door IngridV » zo 06 jul 2014 16:15

Hallo Petry,

Ik ben sinds 1 juli 2013 aan het sporten (Curves, 3 keer in de week een circuit van 30 minuten voor al je spiergroepen en alleen voor vrouwen). Ik ben er helemaal van opgeknapt. Goed van je dat je andere dames probeert ook zover te krijgen. Ik ben er ook van overtuigd dat je je negatieve energie kan omzetten naar positieve energie door te gaan sporten. Ik heb het zelf ervaren en ook nog goede resultaten geboekt. 18 cm omvang van de buik kwijt geraakt in 6 maanden. Maar ook veel gezonder gaan eten en bijna geen snoep meer!!
Dus ik riep met jou mee....dames kom van de bank af en neem het heft in eigen hand!!! Heel veel succes.
Groetjes,

Ingrid

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » zo 06 jul 2014 16:22

Hallo Ingrid,

ik ben het niet helemaal met je eens Ingrid. Mag dat???
Kijk: ik ging bijv. zwemmen. Koel water. Heerlijk toch?
Maat terwijl ik mij stond af te drogen guste het zweet uit mijn poriën en mijn vriendin keek mij stomverbaasd aan..."Wat heb jij...??"
Tja: opvlieger na opvlieger en dan nu even na het sporten nog erger...

Daar word je doodmoe van: en opvlieger na opvlieger.. kost je lichaam heel veel energie
en dan flink sporten erbij...
dat vind ik nu weer roofbouw plegen...

Groet, Bep

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » zo 06 jul 2014 19:08

Dank je Ingrid, ik voel me er nog steeds goed bij!

Bep, ik sport al bijna mijn hele leven, steeds een jaar of zo niet! Nu was ik net na een jaar bankhangen weer aan het sporten!
Die warmte na het sporten heb ik al jaren, ik moet altijd even uitzweten, daarna lekker douchen en ik ben herboren!

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, en het is ook maar net in welke periode j zit of je hier het nut van inziet of niet. Een paar maanden geleden was ik zonder twijfel boos geworden als iemand tegen met gezegd zou hebben dat ik moest gaan sporten!

Dames doen waar jij je goed bij voelt, ik wil alleen zeggen dat ik de woede op dit moment achter laat in de sportschool!

Sportieve groetjes van Petry

IngridV
Berichten van IngridV
Onderwerpen van IngridV
Menopauzejaar:

Bericht door IngridV » zo 06 jul 2014 19:45

Hallo Bep,

Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar soms lees ik verhalen van stramme gewrichten enz en dan denk ik wel, misschien is sporten een oplossing. Maar dan ga ik alleen uit van mijn eigen ervaring. Ik ben net drie weken terug van een weekje Ibiza. Daar heb ik niks gedaan en aan het eind deed mijn hele lichaam zeer en was onwijs moe. Had geen fut om te gaan sporten. Maar na drie dagen toch maar gegaan en al vrij snel voelde ik me weer fit en vrolijk.
Dus het is voor iedereen persoonlijk, maar zowel Petry als ik hebben er baad bij, dus geldt dit misschien voor anderen ook die nu nog op de bank zitten met pijn enz.

Ingrid

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » zo 06 jul 2014 21:20

Ik snap jullie wel Petry en Ingrid,

maar niet altijd is het voor iedereen de oplossing. Kijk: ik vind het nu ook heerlijk. Lekker even flink bezig : al is het bijv. in de tuin. Maar midden in de overgang bij wijze van spreken..ik zweette al als ik de trap opliep..ik zweette straaltjes ...bij alles wat ik deed..en dan sporten.. ik denk niet dat het buiten dat zwemmen voor mij wat opleverde. Maar idd. het kan een oplossing zijn voor dames die niet zo transpireren.
Maar als je de ene opvlieger na de andere hebt, dan geloof ik niet dat het fijn is. Maar dat is wellicht weer heel persoonlijk.

Groet, Bep

IngridV
Berichten van IngridV
Onderwerpen van IngridV
Menopauzejaar:

Bericht door IngridV » wo 09 jul 2014 21:33

Hallo

Ik las net de nieuwsbrief van het forum over stijve spieren.
Nou daar heb ik ook last van, maar als ik sport (Curves) en daarna mijn rek-en strekoefeningen doe, dan houd ik alles soepel en heb ik heel veel minder last.
Dus ik blijf nog zeker 10 jaar Curven en veel vrouwen met mij.

Groetjes,
Ingrid.

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » zo 10 aug 2014 10:03

Hallo dames,

Net een ander bericht gepost dat ik zo moe ben!
Toch blijf ik het sporten fijn vinden.
Ik doe nu 2 keer per week aqua dance en dat is zo fijn! Ik haal er veel energie uit, lekker springen in het water, beetje moe worden, en niet zweten hahaha.
Verder zweet ik nog een keer in de sportzaal, het is goed voor mijn lijf, ben er soepeler van geworden!
Ik denk dat het sporten uit een ander vaatje komt dan de vermoeidheid die ik doorgaans voel, het voldaan moe, het andere is ontevreden moe.
Sporten doe ik dus nog steeds, al ruim een maand met plezier :D

Groet Petry

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » zo 26 okt 2014 20:16

Dag dames,

Ik zou nog een keer laten weten hoe het nu gaat!
Sporten gaat nog steeds super, ik doe alleen aqua dance, heerlijk spartelen en springen met bijna alleen maar dames. Gemiddelde leeftijd een jaar of 48 denk ik... :lol:
Ik kijk er naar uit, en maak en tijd voor vrij, ik kom er zelfs eerder mijn bed voor uit zoals vanmorgen, zondag :o

Verder heb ik mijn ups en down net als elke vrouw in de overgang.
Ik ben er nog lang niet, menstrueer nog steeds heel onregelmatig, met de bijbehorende buien.
Vandaag alleen maar janken, jak wat een narigheid, hopelijk morgen ongesteld en ben ik weer lief en aardig hahaha.
Maar het sporten doet me goed, heerlijke ontlading!
Een echte aanrader :P

Sportieve groeten, Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht