Erge pijn in polsen.

Vrouwen in de Overgang vormen een markt voor farmaceuten. Het aantal middelen waarmee zij ons een moeiteloze overgang beloven is immens. Maar maken zij die belofte wel waar?
HVE
Berichten van HVE
Onderwerpen van HVE
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 41

Erge pijn in polsen.

Bericht door HVE » vr 30 mei 2014 11:36

Hallo

Ik heb begrepen dat pijn aan de polsen een "bekende overgangsklacht" is. Ik heb er ook last van. Alleen wisselt het nogal. De ene dag wel en de andere dag niet. Soms alleen heel erg. Zo ook vandaag helaas. Het is zo erg dat ik m'n zoontje niet aan kon kleden vandaag. Heeft er iemand tips. Zijn er " natuurlijke middeltjes" die zouden kunnen helpen?
Groetjes en een fijne dag!

HVE

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 64

Re: Erge pijn in polsen.

Bericht door Anette » vr 30 mei 2014 13:29

Hallo HVE,

Ik heb daar ook met grote regelmaat last van gehad. Opvallend genoeg deed het zich vooral voor in de periode dat ik aan de hormonen was.
Inderdaad, met baby verschonen, kindjes aankleden was het heel lastig. Ook bijv een melkfles uit de koelkast pakken met een hand, je had in die tijd nog de glazen flessen, kon ik niet.
Ook in die tijd veel last van een vaak aanwezig, vooral zeurend gevoel in mijn heupen.
Nadat ik gestopt ben met hormoongebruik is dat direct heel veel minder geworden, eigenlijk helemaal verdwenen. Eigenlijk had ik verwacht dat die juist erger zou worden, maar het tegendeel bleek het geval.
Het was dus bij mij niet tgv de overgang dat ik het had, maar had wel een hormonale oorzaak.

Ik heb na die periode nog wel de 'gewone' gewrichtsklachten en spierklachten van de postmenopauze gehad, want ook spieren en gewrichten ondergaan die overgang een keer, maar die kan ik niet vergelijken met die pijn en dat gevoel van toen, die was anders.

Anette

HVE
Berichten van HVE
Onderwerpen van HVE
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 41

Re: Erge pijn in polsen.

Bericht door HVE » vr 30 mei 2014 16:39

Bedankt Anette,

Gelukkig geen last van m'n heupen. Wel eens slechte dag vandaag :-(
Naast m'n polsen vandaag last van hartsteken en linker borst. Nou ja hopen dat dat morgen weer wat beter is. Ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren zonder hormonen. Hoewel ik ze "pas" 3 maanden slik, merk ik dat ik er vooral geestelijk veel baat bij heb. Minder depri enzo. Maar goed ik wil dus stoppen en denk erover om extra vitamines te geen slikken. (Calcium magnesium zink tabletten, vitamine D en C.)
Iemand hier ervaring mee? Sorry dat ik zo veel vraag hoor maar probeer een manier te vinden om die vroege overgang een beetje op te vangen. (Weet niet of dat kan maar wil van de hormonen af)

HVE

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht