Nog mensen met last van schouder/ribben vooral links

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Nog mensen met last van schouder/ribben vooral links

Bericht door Mawobo » ma 12 mei 2014 12:41

Hallo,

Even een vraagje: al jaren heb ik last tussen mijn linkerschouderblad, linker ribben (met op twee ribben erge pijn wanneer ik er op druk)en zo naar mijn linkerborst.
Al jarenlang kan ik er mee leven.
Nu wordt dit probleem erger en erger en dan vooral in de periode voor mijn menstruatie. Op dat moment kan ik het totaal niet relativeren en haal ik me van alles in mijn hoofd.
Soms kom ik thuis van mijn werk en is de pijn aan mijn schouder ondragelijk...

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Groeten Saar

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Re: Nog mensen met last van schouder/ribben vooral links

Bericht door Lee64 » ma 12 mei 2014 12:57

Hoi

Ja is herkenbaar: ik heb zo'n pijn in nek en schouders gehad dat ik een ketting en mijn bh-bandjes een tijdlang niet meer verdroeg en regelmatig echt naar pijnstilling moest grijpen.
Eerst gooide ik het op de overgang want ik had hier gelezen dat heel veel vrouwen met hun nek en schouders tobben. Tot ik het te lang vond duren en toch maar naar de huisarts ging. En aangezien een huisarts bijna nooit iets relateert aan de overgang werd er onderzoek ingezet. Spierreuma? was de vraagstelling......Maar guess what? Natuurlijk niets uitgekomen.......dus mijn conclusie was simpel...... toch gewoon overgang. Had blijkbaar toen toch ook weer even die bevestiging nodig.

gr lee

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Maya » ma 12 mei 2014 14:25

Saar:

Deze klachten heb ik ook al jaren en vooral in enorme stresstijd lijkt het alleen maar erger te worden. Ik heb 1 punt op mijn ribben, naast mijn borst die voelt echt veel groter en als ik erop druk ga ik door de grond. Het is in de loop van de jaren alleen maar erger geworden.
Ik zit vaak lang achter de computer voor mijn werk en door een verkeerde werkhouding wordt het alleen maar erger......

Maya

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » ma 12 mei 2014 15:44

Hallo

Ik heb het zwevende rib syndroom, d.w.z. dat aan de linkerkant mijn zwevende rib soms mijn bekkenrand raakt, vooral bij verkeerde houding en stress, en wonderbaarlijk genoeg heb ik net als jij Saar dat het voor mijn menstruatie erger lijkt te worden.
De pijn zit dan links aan de voorkant en straalt soms uit naar mijn zij. Ik ben er al jaren mee bekend, maar nu haal ik me er ook steeds van alles door in mijn hoofd. Temeer omdat je dikke darm daar ook langs loopt en dan weet ik soms niet meer wat ik nu precies voel.
Daar krijg je dan weer stress van, waardoor de klachten ook weer toenemen.

Ik heb in het verleden fysiotherapie gehad, maar het blijft toch steeds terugkomen en momenteel heb ik er veel last van.

Groetjes Conny

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Josephine » ma 12 mei 2014 16:16

Goedemiddag

Ik had met name in de beginperiode van de overgang vervelende pijn in mijn linker schouderblad, net of er iets zat. Dit gevoel werd veel sterker tijdens de ovulatie/menstruatie en ook in die periode haalde ik van alles in mn hoofd, tot enge ziektes aan toen. Daarna ebde het weer weg en kon ik het beter relativeren omdat er een patroon in zat.
Ik moet zeggen dat sinds ik Calcium/Magnesium tabletten slik ik er veel minder last van heb.
Het is dus wel herkenbaar.

Sterkte Josephine

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » di 13 mei 2014 10:01

Dank voor jullie antwoord, dames!

Bij mij zit de pijn voornamelijk tussen mijn schouderblad- inderdaad net alsof er iets zit en (en wanneer ik mijn nek beweeg, knakt er iets)straalt zo door naar mijn ribben en zo weer naar mijn borst.
Ik worstel al jaren met deze pijn maar het lijkt erger te worden. En ik zie er ook een patroon in wat me weer wat geruststelt maar op het moment dat ik er hevige pijn van ondervind, kan ik dit absoluut niet relativeren...

groeten Saar

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Nel52 » di 13 mei 2014 10:45

Hallo mawabo,

Ik heb ook het syndroom van tietze,
Het is erg pijnlijk en lijkt erg veel op hartklachten.
Er is weinig aan te doen,ze willen wel eens een ontstekingsremmer voorschrijven, ik kan niet tegen dit soort middelen, dus slik alleen maar paracetamol, maar dat helpt niet tegen deze pijn.

Weet wel dat sinds ik met de overgang ben begonnen, de tietze veel erger werd met hevige pijnen.
Er zit idd patroon in vooral rond de eisprong en de menstruatie is het veel erger.
De kunst is om mezelf niet bang te maken, maar hoe doe je dat?
Probeer te denken dat het geen kwaad kan, dan ontspan ik wat meer.
Hoe gespannener ik ben hoe meer pijn.

Veel sterkte groetjes nel 53

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » di 13 mei 2014 13:19

Hoi Nel,

Bedankt voor je antwoord.
Bij mij lijkt het niet op hartklachten. In het begin wel: jaren geleden kon ik bij momenten moeilijk inademen, er leek ter hoogte van mijn ribben iets te blokkeren. Dat was de acute fase.
Nu is het eerder chronisch: een bijna constante zeurende pijn aan mijn schouder en ribben die erger wordt wanneer mijn menstruatie/ eisprong nadert.
Op den duur leer ik er mee leven maar ik merk wel dat ik ook veel angstiger wordt wanneer de pijn weer erger wordt. En zo gaat het elke keer opnieuw:(
Ook herkenbaar voor jou? En gaat het nu beter met je of heb er nog altijd last van?

groeten Saar

Mai
Berichten van Mai
Onderwerpen van Mai
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Mai » ma 19 mei 2014 22:33

Hallo dames

Tjonge, wat lees ik hier allemaal. Ik heb sinds 3 maand ook veel last van linkerschouderbladpijn, ribben en op de borst.
Vorige week zelfs zo erge pijn gehad dat ik dacht dat het idd mijn hart was (moeilijke ademhaling heel de nacht ook) en de huisarts heeft me direct naar de hartbewaking gestuurd (onder begeleiding) want ze vertrouwde het voor geen meter.
Het was gelukkig niet mijn hart, maar ondertussen zit ik nog altijd met die pijn.
Zakt soms af, lijkt soms weg, komt dan weer erger op. Om gek van te worden.
Ben vanochtend gekraakt. Misschien gaat dat voor mij de oplossing zijn, hopelijk.

Mai

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » di 20 mei 2014 12:48

Dag dames,

Dank voor jullie antwoord. Blijkbaar herkenbaar dus...en zeker wanneer we ons druk maken...

Dag groetjes Saar

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Nel52 » vr 12 dec 2014 11:02

Hallo ,

Hier ben ik weer, met een vreselijke pijn aan de linkerkant van mijn schouder, de pijn straalt
Uit tot midden in de rug en tot mijn kaak en linkerarm, elke ademhaling doet zeer, ben gisteren weer
Bij de ha geweest zo bang voor mijn longen en hart, je raad het al niks te vinden, spieren word
Er gezegd, het vervelende is nu ik laat mij niet meer geruststellen de angst om een vreselijke
Ziekte te hebben heeft mij in zijn greep.
Leef op het ogenblik met veel stress, waar ik helaas weinig invloed op heb.
Lig op de bank en durf mij nauwelijks te bewegen. En dan ook nog een vreselijke bromtoon
In de oren, heb nu echt het gevoel en de angst om door te draaien want dit trek ik niet lang
Meer, zo bang om gek te worden.
Zit nu op de 6e dag van mijn menstruatie en de klachten worden steeds erger, snap niks meer van de
Overgang toch vloeien en de laatste maanden ook nog precies op tijd en toch ZOVEEL
Klachten, wie herkent dit ? Snak naar geruststelling !

Groetjes, Nel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht