Pijnlijke nekspieren door spanningen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd: 61

Re: Pijnlijke nekspieren door spanningen

Bericht door Greta51 » ma 13 apr 2015 21:50

Sandra66 schreef:
ma 13 apr 2015 15:55
Hoe was dat bij jou toen je 48 jaar
Hoi Sandra,

Toen ik 48 was stopte bij mij van de ene op de andere dag de menstruatie. Daarvoor had ik al wat opvliegers en hartoverslagen maar dat viel nog mee allemaal.
Alleen werd het steeds erger allemaal, de opvliegers (soms 30 per dag) kon ik nog wel handelen maar die hartritmestoornissen werd ik gek van.
Opvliegers heb ik nu nauwelijks meer maar voor de rest? Nooit geweten dat de overgang zo'n vreselijke en lange tijd zou zijn.
Er zijn best periodes dat ik me beter voel maar net als ik denk dat ik er af ben begint het weer. En dan vooral benauwd, druk op de borst, hartfladders. Zo beperkend, zo eng.
En dan heb ik het nog niet eens over het geestelijke aspect.

Dus tja, ik ben toch al ruim 10 jaar aan het struggelen helaas.... :S

Groet
Greta.

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Loutje » ma 13 apr 2015 23:09

Hoi Monique,

Oh ja wat ken ik dat zeg, vreselijk dat wankele gevoel, ook ik heb het idee dat ik dan ga vallen en bij mij komt het echt uit mijn nek. Die spanningen op mijn keel en in de kaken geven ook spanning in mijn nek. Kennelijk verbijt ik mij letterlijk....
Als dan de doorbloeding door die te strakke spieren moeizamer gaat, word ik duizelig of licht in het hoofd,eigenlijk best logisch, maar als ik het iedere dag heb komen de twijfels weer....
daardoor krijg ook ik hartkloppingen, ik heb geen druk op mijn borst wel dat fladderen, bah! Maar dat gaat vaak vanzelf over.

Ik weet dat sporten goed voor je zou zijn... Nou voor mij dus niet, ik heb het echt geprobeerd maar kwam zwalkend de sportschool uit...en ja ook met het gevoel dat ik dood neer zou vallen, dus ik zag er zo tegenop!. Ik heb het ruim een jaar volgehouden, voor de goede orde maar ben uiteindelijk gestopt. Ik ga me niet langer verplicht voelen om te sporten omdat dat zou 'moeten' voor een goede gezondheid. Voor mij voelt het momenteel niet zo, dus ik ga me niet gek maken want die gedachten stop ik inderdaad niet....
En dat is niet belachelijk hoor, als ik mij niet goed voel en bang ben is het niet raar dat ik die gedachten heb, daar heb ik nog geen knop voor gevonden helaas. Wat ik wel doe is goede muziek opzetten en lekker dansen, dat is ook bewegen hoor.... En op mijn moment, dan is het lekker!

Succes!!
Loutje.

Petra1967
Berichten van Petra1967
Onderwerpen van Petra1967
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Petra1967 » di 14 apr 2015 13:56

Dag dames,

het is allemaal zo herkenbaar wat jullie schrijven. Op dit moment ben ik weer een beetje aan het opkrabbelen vanuit een vervelende periode. Ben alleen zo moe van het overgeven een de hartkloppingen :(
Het is vandaag heerlijk weer maar ben al een paar een dutje gaan doen om een beetje bij te slapen...dat lukt dan een uurtje en dan word ik weer wakker van een opvlieger.

Gr. Petra

Antonette
Berichten van Antonette
Onderwerpen van Antonette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Antonette » di 05 mei 2015 18:25

Hallo dames,

ben nu 61 jaar heb opnieuw duizeligheid. Ik heb dit ong. 6 jaar geleden ook gehad. Ik heb dan ook dat mijn oren dichtslaan, hoofdpijn en een erg nerveus gevoel. Ik ben totaal niet mezelf. Erg vervelend. Ik heb sabadilla hiervoor ingenomen. (heb ik destijds ook gebruikt) Hoop dat het helpt.
Ben wel gerustgesteld wanneer ik lees dat meer vrouwen hier last van hebben. Ik denk dan snel dat er iets ernstigs met me aan de hand is (waar ik vroeger ook nooit last van had...)

Antonette

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd: 60

Bericht door Krista » wo 06 mei 2015 18:47

Dag dames,

ook ik herken dit maar al te goed. Het is bij mij zo erg dat ik wakker kan worden met een slapend achterhoofd. Dat is zo eng. De huisarts maakt er niets van en de fysiotherapeut zegt dat alles vast zit. Soms is het even weg maar soms is het niet uit te houden. Paracetamol helpt niet helaas. Blijf het toch iets raars vinden en ben blij dat ik het hier ook lees. Scheelt wel iets.

Groet. Christa

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Leentje » za 09 mei 2015 12:43

Hallo,

Heb al lang niet meer gereageerd, maar lees hier nog regelmatig.
Zit ook al lang in de menopauze en bij mij zijn de opvliegers met periodes al veel minder.
Wordt wel ns tijd want ben het zo moe.
Heb de laatste tijd ook weer wat last van hoofd en nekspanning.
Ik schreef het eerst tot aan mijn nieuwe bril.
Of aan het opheffen van de kleinkinderen...ja, je wil graag een een oorzaak vinden...
Soms ben je zo aan het doemdenken...is er niks ergers aan de hand...

Heb lang hormonen genomen. Heb na een gebruik van bijna 11 jaar rond mijn 50 ste heel langzaam afgebouwd...behalve de opvliegers die met momenten al minder zijn, voel ik mij redelijk goed. Heb wel andere tijden gekend. Ben nu nu 7 jaar pillenvrij.
Verder voel ik mij momenteel weer redelijk ok, behalve dan de hoofdklachten. ( ben wel niet duizelig. Vroeger wel)
Dus dames.. Ooit betert het hoor. Je moet er door. Hoe vervelend het ook is.
Ik vind het wel spijtig dat wij als vrouw, in zo n mooie tijd van ons leven ( halftime werken ( doe ik vanaf mijn 50 ste), kleinkinderen...) al die vervelende klachten moeten ondergaan.

Het beste voor allen. Lees hier maar veel. Het helpt als je weet dat je niet alleen bent!

Groetjes leentje

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Sjellie » za 09 mei 2015 21:40

Hoi Leentje,

Helemaal mee eens, ik zou eigenlijk nu ook vol op moeten genieten.
Ben minder gaan werken, zoon bijna afgestudeerd, en gaat dit jaar op zijn eigen wonen.
Mooi weer komt eraan enz.

En daar zit ik dan, ben net uit bed met 2 dagen erin gelegen te hebben. Dacht een griep, maar dan had ik hier nog niet kunnen zitten, want de griep duurt wel wat langer. 2 dagen kei moe geweest met bijna alle symptomen die maar bij de overgang horen. Koude voeten en handen, daarna weer kei warm. Hitte aanvallen, tintelingen in mijn hele lijf. Spier en gewrichtspijnen. Droge ogen, droge keel, geen smaak hebben, hoofdpijn enz.
Leentje wat voor hoofdklachten heb je nu nog? Hoofdpijn of wat anders?
Trouwens ik heb eens gelezen als je de laatste menstruatie gehad hebt, dat dat dan menopauze heet, en dan ga je de postmenopauze in. Als je daarvoor weinig of geen klachten hebt gehad, je in de postmenopauze des te meer en heftiger klachten hebt. Nou daar zit ik nu midden in. En jij?

Groetjes Sjellie

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Leentje » zo 10 mei 2015 23:07

Hallo shellie

Ik had ruim voor mijn 40 ste al allerlei klachten. Maar dacht helemaal niet aan de overgang. Tot ik 'vapeurkes' ( zo noemen ze dat hier) kreeg ,mijn menstruatie veranderde en plots weg bleef.
Ik was toen 39 j. Heb tot mijn 50 ste hormonen genomen. Maar allerlei klachten kwamen er door heen.
Langzaam afgebouwd en eerlijk waar, ik voelde mij veel beter. Alleen wel serieuze opvliegers. Heb ik nu na 6 jaar nog steeds. Zit dus al jaren in de post menopauze.
Af en toe heb ik een periode dat ik mij wat minder voel.
Heb vroeger veel last gehad van evenwichtsstoornis . Van gespannen nekspieren en soms hoofdpijn.
Het blijft een beetje mijn zwakke plek.
Maar ik heb energie voor 2. Slaap wel met periodes minder goed.( kan dan uren woelen) maar dat compenseert zich dan weer met betere nachten.
Momenteel heb ik al enkele weken lichte hoofdpijn..het gaat op en af. Tis nu weer wat beter. Misschien door mijn nek waar wat spanning opzit.
Vreemd, want ik heb buiten de dagelijkse zorgen geen echte spanning...wel gehad( 2jaar geleden jongste broer verloren, moeder sukkelt wat..)
Of is het van de kleinkids op te tillen? Dus echt een lichamelijke nekspanning..als je begrijpt wat ik bedoel.
Sorry, nu ben ik mijn heel overgangsleven aan het beschrijven...maar ik wil je moed geven. Het betert . Echt! Ik heb ook dikwijls gedacht dat ik wat anders mankeerde. Heb ook dat griepgevoel gekend...en noem maar op.

Het beste voor jullie allen!
Groetjes leentje

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:

Bericht door Sjellie » di 12 mei 2015 21:08

Hoi Leentje

Je hoeft je eigen niet te verontschuldigen, er kan maar niet genoeg over geschreven worden.

Als ik sommige dingen op dit forum lees, dan denk ik, die klachten had ik ook al lang
voor mijn 50e, maar wist niet dat het bij de overgang hoorde.
Overgang was naar mijn mening alleen opvliegers.

Gelukkig heb ik dit forum ontdekt waar ik veel herkenning vind, en veel steun aan heb.

Groetjes Sjellie

Annemieke51
Berichten van Annemieke51
Onderwerpen van Annemieke51
Menopauzejaar:

Bericht door Annemieke51 » di 12 mei 2015 21:09

Dag Sjellie

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, heb die ervaringen ook gehad !

Groetjes

Annemieke

Hajeetje
Berichten van Hajeetje
Onderwerpen van Hajeetje
Menopauzejaar:

Bericht door Hajeetje » di 22 dec 2015 05:28

Hallo dames,

Wat ben ik blij dat ik deze site gevonden heb. Ook ik heb vreselijke last van nekpijn aan de linkerkant, wat uitstraalt naar mijn schouder en arm. Ik dacht echt dat ik vreselijk ziek was of zo. Ben wel begin dit jaar naar de chiropracticer gegaan en dat hielp echt wel maar het is nu weer terug. Ik smeer me in met tijgerbalsem en neem hete douches wat maar tijdelijk werkt.
Ik kan goed met pijn omgaan, probeer altijd te relaxen wat heel moeilijk is daar ik 24 uur per dag bezig ben met de verzorging van mijn gehandicapte zoon.
Maar alleen al dat ik nu weet dat het van de overgang komt, is voor mij een grote geruststelling.

Hajeetje

Hajeetje
Berichten van Hajeetje
Onderwerpen van Hajeetje
Menopauzejaar:

Bericht door Hajeetje » za 26 dec 2015 05:20

Hallo

Het is nu al de derde week dat ik last heb van een stijve nek wat uitstraalt naar mijn linker schouder en arm. In ieder geval ben ik blij dat ik mijn nek nu een beetje kan draaien. Heeft iemand van jullie ook zo'n raar gevoel in de nek, alsof er iets onder de huid kruipt? Klinkt gek maar ik vind het behoorlijk griezelig.

Hajeetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht