Druk en brandend gevoel op borst

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Ingrid1959
Berichten van Ingrid1959
Onderwerpen van Ingrid1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Druk en brandend gevoel op borst

Bericht door Ingrid1959 » ma 20 aug 2012 12:31

Hallo

Ik heb nu al een aantal weken last van een brandend gevoel midden op de borst.
Als rookster zijnde denk je al snel longen of hart.
Hartfilmpje was goed, bloeddruk prima en longfoto was licht longemfyseem door het roken.
Ik ben nu aan het minderen om straks te proberen te stoppen, maar als stresskip valt dat niet mee.

Dit brandende gevoel gehad.
Hoort dit nou bij de overgang of niet?

Ingrid

Annie-40
Berichten van Annie-40
Onderwerpen van Annie-40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Druk en brandend gevoel op borst

Bericht door Annie-40 » ma 20 aug 2012 14:22

Hallo

Ik heb ook sinds enkele maanden een brandend gevoel op de borst, tussen de schouderbladen, en spierpijn.

2 x met de ambulance na seh gebracht, maar mijn hart is gelukkig ok.
Nu wil ik graag weten :oops: of iemand ook deze klachten als overgangsklacht herkent.

hoop iets te horen, ben radeloos.

groetjes Annie

Ingrid1959
Berichten van Ingrid1959
Menopauzejaar:

Bericht door Ingrid1959 » ma 20 aug 2012 14:43

Hoi Annie,

Mijn schouders/nek doen ook pijn.
Heb ook al paar keer bij SEH gezeten.
Alles is prima.

Ingrid

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Josephine » ma 20 aug 2012 15:25

Hoi dames,

Sinds oktober vorig jaar kreeg ik ook ineens een drukkend gevoel op mijn borstbeen, zeg maar een plekje ter hoogte van een stuiver. Niet pijnlijk of zo maar drukkend en daarna ook licht brandend. Ook trok dit vaak naar mijn linker schouderblad, alsof er iets klem zit.

Ik heb al meerder dames op dit forum gehoord met deze klachten en waaruit blijkt dat er niets aan de hand is met hun hart.

Later bleek bij mij dat ik het steeds terugkreeg tijdens de ovulatie/menstruatie-periode en daarna trok het weg. Sinds een paar maanden slik ik nu tabletten voor spieren en gewrichten en sindsdien heb ik er beduidend minder last van. Ik heb het zeker een maand of 7 gehad. Nu alleen tijdens de periode wat schouderklachten aan de linkerkant maar nu de laatste keer ook veel last gehad van spieren/gewrichten in mijn rechterbeen. Nu de periode weer over is is ook dit weer weggetrokken. En zo is het dus elke weer anders.

Het viel me de laatste periode op dat ik weer last kreeg van een trekkend gevoel in linker schouderblad/borstbeen en toen leek het net of ik een soort opvlieger wilde krijgen maar dat zette dan toch weer niet door. Nu is het weer weg.

In het begin toen ik dit kreeg dacht ik echt dat ik ernstig ziek was maar door steeds de berichten op dit forum te lezen erover werd ik weer rustiger.

Ik kan nu ook veel beter omgaan met de situatie en telkens als ik weer meer klachten krijg blijkt het idd weer mijn periode te zijn.
Ik merkte ook dat mijn ademhaling vrij hoog zat en door nu dieper en bewuster te ademen zijn de klachten ook veel minder geworden.
Ik wens jullie sterkte met het dealen ermee

Groetjes Josephine

Sammy
Berichten van Sammy
Onderwerpen van Sammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Sammy » di 21 aug 2012 11:26

Hallo allemaal,

Die pijn op de borst en tussen de schouderbladen is zeer herkenbaar.
Ik heb door deze klachten al een aantal keren een hartfilmpje gehad.
De pijnen komen en gaan maar beginnen bij mij altijd met innerlijke onrust.
Het voelt alsof ik van binnen ril, mijn hart begint te bonsen en vervolgens verkrampen de spieren op de borst en tussen de schouderbladen.
Tussen de schouderbladen voelt het soms ook alsof er met naaldjes word ingeprikt.
Ik vind het een doodeng gevoel want ondanks dat de hartfilmpjes steeds goed waren blijf ik mij daar onzeker over voelen.
Als het eventjes kan kruip ik tijdens zo'n aanval in bed en praat mijzelf de gedachte in dat dit niets met mijn hart te maken heeft maar met de overgang.
Daar word ik rustig van, meestal val ik wel eventjes in slaap en bij het wakker worden zijn de klachten verdwenen.

Groetjes Sam

Josephine
Berichten van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » di 21 aug 2012 11:52

Hoi

Het heeft volgens mij inderdaad veel met innerlijke hormonale onbalans te maken. Ik adem ook dan diep vanuit de buik en dat maakt het ook beter.

Groetjes Josephine

Ingrid1959
Berichten van Ingrid1959
Menopauzejaar:

Bericht door Ingrid1959 » di 21 aug 2012 11:58

Hallo,

Mijn enige " zonde" is roken en dat houdt me heel erg bezig.
Ben zo bang voor een ernstige ziekte, pfff, die overgang heeft een echte hypochonder van me gemaakt.
Ik had dit vroeger echt niet.

Ingrid

Sammy
Berichten van Sammy
Onderwerpen van Sammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Sammy » wo 22 aug 2012 07:47

Hallo Ingrid,

Die angst voor een eventuele ziekte maakt het juist alleen maar erger.
Tenminste, zo werkt het bij mij.
Daardoor was ik alleen maar bezig met mijn lichaam en alle pijntjes die ik voelde.
Aan ieder krampje of pijntje koppelde ik zelf ook maar een ziekte of aandoening.
Daar ben ik mee gestopt, ik neem het zoals het is.
De ene dag gaat dat beter als de andere.

Groet Sam

Josephine
Berichten van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » wo 22 aug 2012 10:48

Hoi

Ja stress verergert de boel inderdaad. Als ik schrik of ook even stress ervaar dan verergert dat het ook.
Ik merk dat ik er thuis meer last van heb dan als ik buiten afleiding heb. En zoals gezegd tussen de periodes door gaat het beter al begint mijn cyclus nu wel onregelmatig te worden.
Nu e.e.a. bijna een jaar bij mij aan de gang is en veel op dit forum dezelfde klachten heb gelezen ga ik er rustiger mee om en denk het zal wel weer overgaan.

Sterkte iedereen

Groetjes Josephine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht