Kramp in benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Johanna
Berichten van Johanna
Onderwerpen van Johanna
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 62

Kramp in benen

Bericht door Johanna » do 22 dec 2011 23:41

Hallo dames,

Ik lees overal verspreid op dit forum klachten die te maken hebben met de benen. Tintelingen, branderig gevoel, spierpijn, gewrichtspijn, doof gevoel enz. enz.

Ik heb al een paar jaar last van mijn benen. Het begon in 2008 na een dag hard werken in de tuin waardoor ik dacht dat het daar van kwam. Ik werd de nacht er na wakker van kramp in beide onderbenen. Omdat dit later vaker gebeurde naar de huisarts geweest, ondertussen meerdere keren.

Het is niet alleen kramp. In de loop van de jaren (2008-2009-2010-2011) is het steeds weer iets anders. In het begin kreeg ik vooral last na een rare opvlieger, alsof ik een enorme adrenaline stoot kreeg. Dat begonnen mijn benen te tintelen en al ik dan niet doodstil bleef liggen schoot de kramp in mijn voet(en). Ook heb ik af en toe overdag kramp onder mijn voet. verder heb ik in mijn linkervoet een doof gevoel in een paar tenen. Ik kan nog van alles verder beschrijven maar dan zou dit verhaal te lang worden.

Mijn bloed is op allerlei stofjes en zaken onderzocht: Alles was goed.....

Ik heb twee keer een bloedvatonderzoek van mijn benen gehad: Ook daar was alles goed mee. Bij de neuroloog een zenuw en spieronderzoek gehad: Ik had geen spier- of zenuwziekte. In 2010 ging het beter en dacht ik dat ik er af was. Dit voorjaar begon het helaas weer.

Ik ben best wanhopig aan het worden omdat het zo lang duurt. Slaap vaak kort en af en toe op de bank. (In 2004 was ik voor het laatst ongesteld).

Ik heb heel sterk het gevoel dat alles veroorzaakt wordt door de zenuwen. Zouden die dan door de overgang zo van slag zijn?

Ik merk dat de medische wetenschap eigenlijk erg weinig weet van wat er allemaal kan gebeuren in de overgang en dat er dus ook erg weinig aan pillen zijn die je er door kunnen helpen. Het wordt niet zo belangrijk gevonden lijkt het. Het cliche van "Je moet er nou eenmaal door" en "Het hoort bij het leven" ben ik meer dan zat. Er moet toch wel enige verlichting zijn, behalve de hormoonpillen, want die wil ik niet.

Een heel verhaal geworden maar ik zou graag van anderen willen horen of ze dingen herkennen en hoe ze daar mee omgaan.
Groetjes,

Johanna

Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Kramp in benen

Bericht door Eveline » vr 23 dec 2011 08:50

Hallo Johanna,

De beenklachten, die je beschrijft, heb ik ook allemaal gehad. Ik ben, in overleg met de huisarts in augustus een supplement gaan gebruiken van magnesium/calcium/zink. Drie per dag en na een week merkte ik al verbetering. Nu ben ik helemaal van de klachten af!

Misschien voor jou ook de oplossing?

Groet
Eveline

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rian » vr 23 dec 2011 09:45

Beste Johanna

Hier vind je alles bij elkaar over wat de andere al schreven over pijnlijke benen.

pijnlijke benen

Rian

Johanna
Berichten van Johanna
Onderwerpen van Johanna
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 62

Bericht door Johanna » za 24 dec 2011 01:08

Bedankt voor je reactie Eveline. Ik heb dit in het begin ook gedaan maar toen hielp het niet echt. Ga het toch maar weer eens proberen.

Ik bedoelde met dit onderwerp niet zozeer alleen de kramp in de benen (had het onder werp ook anders genoemd). Het viel me alleen op dat er zo veel vrouwen last van de benen hebben en wilde dit onderwerp weer wat naar voren halen.
Misschien wil ik alleen maar wat aandacht ;)
Voel me met mijn klachten vaak eenzaam, ondanks dat ik niet eenzaam ben hoor. Ik wil niet steeds klagen en ben het zat om regelmatig dingen af te zeggen vanwege mijn klachten.
groetjes van

Johanna

IlseK
Berichten van IlseK
Onderwerpen van IlseK
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door IlseK » ma 12 jan 2015 11:36

Grappig.

Ik vind dit topic via google. Ben nu 2 weken aan het minderen met mijn hormonen activelle. 5 pillen minder en het gaat goed behalve de kramp in mijn benen maar alleen 's nachts. Ik dacht zou dat met het afbouwen te maken hebben en bingo.

Ik vind het niet fijn maar ben blij te weten dat het hier door komt. Had het vroeger ook.

Ilse

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht