Spieren en gewrichten

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Eranreda
Berichten van Eranreda
Onderwerpen van Eranreda
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Spieren en gewrichten

Bericht door Eranreda » di 18 okt 2011 09:34

Hallo dames

Fijn dat er nog andere zijn met dezelfde klachten... mijn rugpijn is nog steeds niet over.. nu al ruim 3 weken,, voel me ellendig,, heb het zeer regelmatig ontzettend warm,, nee geen koorts.. en heb dan een mega rode kop.. :oops:
hoezo geen overgang..
De huisarts houd vol,, nee je bent te jong...
Maar ik zit er mee.. alle spieren in mijn rug doen zeer,, en nu dus ook mijn ribbenkast, bovenbenen,,
De fysio en huisarts zijn er toch wel over eens dat het geen hernia is.. na verschillende testjes..
En nu?? kan geen hele dagen werken.. ( heb een staand beroep).. want dan doet mijn rug zo zeer. werk dus nu halve dagen. Maar het komt vast goed... herkenning, en weten dat je hierin niet alleen staat doet ook goed...
We gaan door...

Eranreda...

Hanneke65
Berichten van Hanneke65
Onderwerpen van Hanneke65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Hanneke65 » do 10 nov 2011 08:31

Hallo dames,

Ook ik heb last van mijn gewrichten. Ik lig elke avond vroeg op bed en voel mij zo ontzettend zwaar. Mentaal gaat het en gelukkig heb ik een stemmetje die zegt kom op, als ik hier aan toe ga geven dan zit ik binnen no time thuis met een fysieke burn-out. Ik moet mijn energie echt doseren. Als ik iets ga ondernemen dan zorg ik dat ik dagen ervoor zo min mogelijk doe. Maar ik voel mij echt 80 en het hebben van pijn en het zware gevoel hebben een impact op je. pfff
Het is ook lastig uitleggen naar anderen.
Ik had voor mijn operatie in juni waarbij mijn baarmoeder is weggehaald en mijn bekkenbodem is gecorrigeerd, ook klachten maar niet zo heftig. Ook al zijn de eierstokken er nog de klachten die ik had deden vermoeden dat de overgang toch al even bezig was. Ik heb van mijn gynaecoloog hormonen gekregen. De eerste week voelde ik mij een stuk fitter. Maar gaandeweg maakt het eigenlijk niet veel meer uit. Ik pieker wat minder. Ik maak dit stripje af en dan laat ik het even.... eens kijken of de klachten toenemen. Mijn bekkenbodem spieren zijn zwakker met deze medicijnen, dat zijn de oestrogenen. Het libido is terug.

Ik ben aan het afstuderen en werk fulltime in de anesthesie. Is best pittig nu. Mijn minderen hebben een moeder die elke avond vroeg in haar bed ligt omdat mijn wekker om half 6 afgaat.
Het zou fijn zijn als dit proces over een paar jaar voorbij is want om zo mijn hele leven nog door te moeten?
Wat ik ook fijn vind is Tai Chi. Hardlopen gaat niet vanwege het opleven van een oude blessure.
Mijn raad is lief zijn voor jezelf....moet ik ook leren. Vermijden van onrust en stress, lekker een zonnebankkuurtje en doen waar je behoefte aan hebt. Bekijk het per dag want er zijn dagen dat ik geen klachten heb en die benut ik helemaal.

groet,
Hanneke

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Friesje » vr 18 nov 2011 08:08

Hallo dames

Heb zelf sinds juli last van met name mijn onderrug. Vooral als ik even stilstaan -en dan heb ik het over een paar minuten- dan voel ik echt een enorme pijn in m'n rug. Ik moet dan gaan zitten.
Volgens fysio zat m'n rug vast en was het 'slechts' spierpijn.

Vele behandelingen later was het nog niet verbeterd. M'n huisarts vond dat maar aan de pijnstillers moest om de boel tot rust te laten komen. Aardig idee maar ik had meer last van de bijwerkingen (vroeger nooit!! :S ) dan van m'n rug.

ben nu een keer of 10 naar de chiropractor geweest. Bleek van alles vast te zitten en mijn lichaam reageerde extreem op de behandelingen....
Heb hem gevraagd of dit ms ook hormonaal kon zijn.
Ja, dat bleek heel goed mogelijk.

Wie bedenkt dat nou? Dat rugpijn ook door hormonale schommelingen kan worden veroorzaakt?
Inmiddels is m'n vreselijke spierpijn (reactie op de behandelingen) wat over maar de pijn in m'n onderrug na eventjes staan , die blijft.
Jakkes. Daarvoor echt nog nooit last van m'n rug gehad!!
Herkenbaar?

Friesje

Ingrid1960
Berichten van Ingrid1960
Onderwerpen van Ingrid1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Ingrid1960 » vr 18 nov 2011 20:05

Hoi Friesje

Herkenbaar want Ik heb dat ook af en toe.
Ineens heb ik pijn in mijn onderrug maar bij mij meer als ik opsta van de bank of met een kromme rug heb gezeten.
Een zus van mij had dat ook door de hormonen.
Sterkte ermee!

Groetjes Ingrid.

Bibi
Berichten van Bibi
Onderwerpen van Bibi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Bibi » za 19 nov 2011 06:15

Hallo

Die spierpijnen vreselijk, ik heb heel de dag pijn sta er mee op, ga er mee naar bed.
En vooral boven in de rug, vind ik het ergst.
Pijnstillers slik ik veel teveel, en helpen nauwelijks.
Ik word hier echt niet goed van, en ben ook zo moe.

groet, Bibi. :?:

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » vr 25 nov 2011 20:07

Hoi,

Ik vraag me af of jullie die vreselijke spierpijnen ook dagelijks ervaren of dat het op en neer gaat?
Ik heb het nu constant 4 maand achterelkaar. Kan niet zonder pijn een paar minuten achter elkaar staan :S .
Raar, want ik kan wel een uur lang achter elkaar lopen zonder al te veel hinder.
Sinds gisteren ook weer getintel in m'n voeten.
2 jaar terug ook al eens gehad en uiteindelijk een neuroloog geraadpleegd en ja hoor, alles was compleet normaal.
Fijne uitslag dus maar soms is het lastig te accepteren dat dit alles door de overgang komt!

Friesje

Ger
Berichten van Ger
Onderwerpen van Ger
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Ger » zo 27 nov 2011 21:20

Hallo dames

Wat herkenbaar om te lezen dat er zoveel vrouwen zijn met rug, spier en gewrichtsklachten. Dat is namelijk waar ik ook steeds last van heb. Maar omdat ik twee jaar geleden aan mijn rug geopereerd ben(drie wervels vastgezet) dacht ik dat het daar door kwam.Ook heb ik twee slapende benen omdat er een zenuw beschadigd is in mijn rug omdat hij beklemd heeft gezeten.

Ik heb altijd spierpijn overal en kramp in mijn benen en handen.Ook zijn mijn gewrichten zeer pijnlijk,maar dat weet de huisarts aan beginnende artrose.Misschien dat het dan toch door de overgang verergerd wordt en heb ik weer een beetje hoop gekregen dat het misschien na verloop van tijd toch wat minder pijnlijk gaat worden.Want overgangsklachten zijn als het goed is toch tijdelijk en van voorbijgaande aard he.

Ik ga gewoon door, niet teveel over nadenken en bij stil staan en op zijn tijd val ik eens lekker lui in de stoel met een fijn boek en een heerlijke cappuccino. En laat ik de boel maar even de boel.

Groeten van Ger :)

Cstroo
Berichten van Cstroo
Onderwerpen van Cstroo
Menopauzejaar:

Bericht door Cstroo » di 06 mar 2012 19:59

Hallo dames

Oh oh, hoe meer ik deze website lees, hoe meer dingen ik herken. Ik ben nieuw hier en nu snap ik waarom ik het laatste jaar zo moeilijk de trap op kom (een hand trekkend aan de leuning) en waarom ik bij het opstaan me beweeg alsof ik 80 ben. Heupen en knieën doen al een tijdje niet wat ik wil en ik fiets toch elke dag zo'n 12 km (retourtje werk) dus ik zit niet de hele dag stil. Wat een ouwe taart zeg :)

Geen nacht meer normaal doorslapen en minstens 2x per nacht wakker door pijnlijke heup (die waar ik niet op lig). Omdraaien, inslapen, wakker van de andere heup. Zo irritant!

En die eetlust!! Ik weeg al vanaf m'n 20e rond 59 kg maar ben afgelopen jaar ca 3 kg aangekomen (wat een buik). Nu valt er zoveel op zijn plaats. Dank allemaal voor jullie uitleg.

Corina

Kierdorff
Berichten van Kierdorff
Onderwerpen van Kierdorff
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Kierdorff » ma 12 mar 2012 12:30

Hallo forummers,

Ik ben 51 bijna 52 en zit sinds september vorig jaar (toen gestopt met de pil) in de overgang. ik ben bij een overgangsconsulente geweest voor de mentale klachten en die heeft me B complex, fyto-hormonen en omega's voorgeschreven.
En voor de slechte nachtrust en onrust wilde ze mij ook nog antidepressiva voorschrijven, heb dat niet geaccepteerd.
Ik slik ook glucosamine en ga voor de onrust over op extra magnesium, overigens ook nog zonder resultaat.
Ik slik inmiddels wel een handjevol pillen maar hoop dat ik dan van de pijn afkom.

Ik heb best zin in dingen en heb redelijk wat energie, alleen soms zie ik het allemaal niet zitten en wil ik weg kruipen, dit accepteer ik maar omdat het met de middeltjes die ik nu gebruik niet dagelijks voorkomt.

Ik heb alleen last van onrustige benen 's nachts en ontzetten pijn in mijn heupen, lopen gaat soms moeilijk ik en mijn mannetje houden van wandelen maar dat gaat moeilijk. Ik loop dan door de pijn heen. Ik ben wel aan het fitnessen en yoga om toch fit te blijven.

Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben het hebben van lotgenoten helpt ook.

gr. Linda

Witje
Berichten van Witje
Onderwerpen van Witje
Menopauzejaar:

Bericht door Witje » vr 16 mar 2012 16:13

Hallo dames,

Zo herkenbaar. Ik heb al 3 maanden pijn in mijn heupen. Vergelijkbaar met mijn zwangerschapsperiodes, dus ik denk dat het bij mij een vorm van bekkeninstabiliteit is.

Ik kan ook niet lekker op mijn zij liggen. Dus meestal slaap ik op mijn rug in, met een kussentje onder m'n knieën. Jammer genoeg voor mijn man, is dat ook een snurkhouding, waardoor ik hem af en toe uit z'n slaap hou. Hij lijdt zo behoorlijk mee met mijn overgangskwaaltjes :cry:

Sinds een paar weken doe ik nu iedere avond een paar yogaoefeningen voor de onderrug, en vervolgens een paar oefeningen voor het si-gewricht
Ik heb het idee dat het al een beetje helpt.
Bovendien slik ik voor het slapen gaan een pijnstillend en ontstekingsremmend medicijn. De pijn in het si-gewricht is nl. meestal een ontstekingspijn.

Ik probeer ook iedere avond een half uurtje te wandelen. Rustig lopen doet geen pijn, alleen bij versnellen voel ik het in mijn heup, bil en been.
Ik heb in ieder geval het idee dat rust hierbij geen goed doet!

Sterkte allemaal!
Groetjes,
Witje

Sophia
Berichten van Sophia
Onderwerpen van Sophia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Sophia » zo 18 mar 2012 13:08

Hallo dames

Hier ook al 6 jaar lang last van hoofd, nek, schouders, armen. Van alles geprobeerd (o.a. fysio, spuit laten zetten, cesar) maar niets helpt. Ik heb nu begrepen dat dit bij de overgang hoort en dat er niet veel aan te doen valt.

Mijn werk is ook niet bepaald bevorderlijk voor dit soort klachten: bijna iedere dag computerwerk. Tel daarbij op gebitsklachten (tandarts zegt dat hij niets kan vinden, grrr) en vreselijk wisselende stemmingen, nou dan weet je het wel.

Ik slik veel te veel paracetamol om maar door te kunnen gaan, ik baal hiervan. Soms denk ik dat onze maatschappij niet is ingesteld op mensen die niet meer zo actief mee kunnen doen. Gelukkig ben ik niet de enige die last heeft van deze vervelende klachten.

Sophia

Anjaja
Berichten van Anjaja
Onderwerpen van Anjaja
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Anjaja » zo 25 mar 2012 22:42

Hallo dames

Tjonge jonge, ook ik heb sinds een paar weken enorme last van mijn onderrug.
Spierpijn in mijn benen en 's nachts vaak aanvallen van kramp in mijn boven benen.
Dat is niet prettig. Klopt het dat dit er ook allemaal bij hoort?
Sinds enige tijd duidelijk geworden dat ik in de overgang ben.
Huisarts wilde er niet aan maar bij overgangsconsulente vielen de puzzelstukjes op zijn plaats.
Zo heb je weer ergens anders last van en denk ik wat nu weer.
Hormonen kunnen een hoop teweeg brengen dat weet ik wel.
Maar spierpijn en krampen bij de overgang?
Wie heeft er tips om e.e.a. te kunnen verlichten?

Anja

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door La71 » wo 28 mar 2012 20:19

Hallo

Met mijn onderrug gaat het nu wel goed, maar ik heb nu wel problemen met het open draaien van potten en flessen. Ook 's morgens de eerste stappen uit bed, ik lijk wel een oud vrouwtje van 80 jaar, als ik mijn eerste stappen zet.
Gelukkig is dat wel snel weer over, maar toch.
Volgens de overgangsconsulente, is dit wel heel normaal, en hoort het er gewoon bij. Prettig is het zeker niet, mijn dochter van 11 jaar is op dit moment sterker als ik. Vind zij wel leuk.

Groetjes Lammy

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » za 31 mar 2012 19:19

Zo dames,

Ik heb er maar weer eens een geruststellende leessessie tegenaan gegooid.
Op het moment weet ik amper hoe ik moet zitten, mijn stuitje roept de hele dag al dat het pijn doet. Schouderbladen en daar tussen doet ook mee.....en moe, ontzettend moe! Over de buikregio en hetgeen daaronder, heb ik het helemaal maar niet, want die werkt al bijna een jaar helemaal niet mee.
Hier heb ik al van alles en nog wat langs zien komen en veel ervan ervaar ik zelf ook.
Soms lukt het me om het zoveel mogelijk te negeren (met hulp van paracetamol en steun van mijn man), maar even zo vaak mislukt dat.
Magnesium heeft wel geholpen (na een week of 3 effect) om de gewrichts en spierpijnen in handen, armen en benen minder te krijgen...........nu de rest nog ;).
Voor even ben ik weer gerustgesteld, ik wens jullie allemaal, ondanks alles een fijn weekend.

Groetjes Ans.

Marlous
Berichten van Marlous
Onderwerpen van Marlous
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Marlous » zo 01 apr 2012 15:05

Hallo dames,

Geruime tijd heb ik last van met name mijn onderrug en uitstraling naar mijn billen en rechter kuit. Rugpijn al langer dan 1 1/2 jaar en die billen/kuit sinds een maand of 4.

Een paar weken geleden zijn er röntgenfoto's gemaakt, ik heb wat ingezakte tussenwervels, artrose en mijn rug helt naar links.

Dus niet alles hoeft door de overgang te komen.

Groetjes van Marlous

Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:

Bericht door Vonne » vr 20 apr 2012 08:17

Hallo dames!

Na een paar maanden weinig klachten weer terug op dit forum. Voor herkenning en steun!
Al een paar weken fikse pijn in mijn rechterknie, ik word 's nachts wakker van pijn in mijn heup, mijn polsen en vingers doen zeer. Twijfel of ik toch maar naar de huisarts moet gaan, of het nog even moet aankijken.
Vooral als ik heb stilgezeten dan ben ik echt zo stijf als een plank.
Hier lezend zie ik dat veel vrouwen hier last van hebben.
Dus tob ik nog maar een poosje verder!
Veel sterkte allemaal!

groet,
Vonne.

Marjak
Berichten van Marjak
Onderwerpen van Marjak
Menopauzejaar:

Bericht door Marjak » di 29 mei 2012 14:17

Goedemiddag dames,

Zit weer een beetje te balen; had al bijna een week geen last meer van mijn spieren en gewrichten. Tot gistermiddag. Pijn in mijn heup welke heel erg uitstraalt naar mijn bovenbeen. Vanochtend stond ik op zonder pijn dus dacht dat het weer over was, maar na een uurtje begon het weer. Heb van 't weekend best wel veel gelopen en getuinierd, maar had daar in het verleden nooit last van. Ook de opvliegers vliegen met dit warmere weer lekker mee. Zucht, steun, wat een ellende. :mrgreen:
Heb gelukkig een man die, voor zover mogelijk, mij een beetje begrijpt en mij dan ook van tijd tot tijd lekker even laat klagen.

Maar voor nu hoop ik maar dat die pijn in de heup wat minder wordt, want dat is echt heel vervelend. Kan soms mijn ene voet niet meer voor de andere krijgen.
Zo, voor nu ben ik weer even uitgeklaagd en ga toch maar weer aan het werk.

Groetjes, Marja

Silke
Berichten van Silke
Onderwerpen van Silke
Menopauzejaar:

Bericht door Silke » vr 01 jun 2012 15:22

Hey medeovergangsters,

Hier ook het oude wijf gevoel. Lijk wel 80 en ben nog maar, nou ja, 49.
Alles doet me zeer, van knieën tot enkels, schouderbladen, vingers, kortom
mijn hele lijf lijkt wel zeer te doen. Ook heb ik het zo nu en dan vreselijk benauwd.
En voel ik me doodmoe. Kortom het is weer triest met me gesteld. Had gelukkig net
3 redelijke weken achter de rug, dus heb een beetje bij kunnen tanken. Maar zit er nu
weer volop in.
Wordt er een beetje moedeloos van, maar hoop maar weer dat het een niet al te lange
tijd duurt. Voor als nog is het een paar weken narigheid, dan even wat rust en dan beginnen we weer van voor af aan. Ik kijk al weer uit na de periode van rust, al heb ik het idee dat die steeds korter zijn. En dan te bedenken dat het nog jaren kan gaan duren. :evil:

Nou ff lekker geklaagd, haal weer diep adem (gaat moeilijk) en probeer er weer wat van te maken. Lucht wel even lekker op om het te delen met jullie.

Sterkte allemaal maar weer.

Groetjes Silke.

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelie » vr 01 jun 2012 17:33

Hallo allemaal,

Bijna een jaar geleden had ik veel last van spieren en gewrichten.
Nu ben ik dus een jaar verder en andere zaken zijn best verbeterd maar die pijn! Nee dat is alleen maar erger geworden.
Even zitten betekent heel moeizaam weer in de benen komen, krom als een oud vrouwtje. Ik kan dan mijn voeten niet eens normaal afrollen :(
's Morgens moet ik eerst heet douchen en daarna mijn linker heup, bovenbeen en knie en sinds een paar dagen mijn rechter voet insmeren met srl gelei.

Stram, stijf en pijnlijk en of ik nou glucosamine of magnesium slik niets helpt.
Vanmiddag een uurtje met mijn honden gelopen en nu kan ik niet meer op of om. Ik blijf het heel belastend vinden en hoop echt dat het ooit betert!

Groetjes, Cornelie

Lies
Berichten van Lies
Onderwerpen van Lies
Menopauzejaar:

Bericht door Lies » vr 13 jul 2012 15:44

Dag allemaal,

Lees regelmatig mee, en herken helaas maar al te goed heel veel klachten zowel lichamelijk als geestelijk.
Ook heb ik plotseling uit het niets, (nou ja, ben niet al te verstandig omgegaan met die benauwde dagen; open autoraam enz.) veel last van mijn linkerschouder, elleboog, pols en hand. Daarbij kan nu mijn linkerarm/hand/vingers ook erg koud aanvoelen, warmte doet wel goed, maar eenmaal warm, komt de pijn erbij...
Wie herkent kou aan een kant?

Groetjes, Lies

Alyvandijk
Berichten van Alyvandijk
Onderwerpen van Alyvandijk
Menopauzejaar:

Bericht door Alyvandijk » ma 10 feb 2014 23:21

Hoi "lotgenoten",

Ik zit nu al zo'n 3 maanden in de lappenmand; allerlei rare klachten....
Begon met pijn in liezen en benen, toen kwam pijn in mijn buik erbij, vervolgens sloeg mijn hart op hol waarvoor ik 2 x naar het ziekenhuis ben geweest (hartslag was rond de 200 en de bloeddruk ook veel te hoog).
Daarna nog allerlei klachten erbij gekregen. Last van bekken, rug, spierpijn, enz. enz. En nu sinds een aantal weken ook een soort kramp in mijn hoofd c.q. hoofdhuid rechts. Ben het helemaal zat.
Inmiddels bij de cardioloog, internist en gynaecoloog en tig keren bij de huisarts geweest. Al met al is het eigenlijk niet om te doen. Iedere avond gaat het hart bonzen en voel ik dit overal in mijn lichaam. 's Nachts slapen gaat moeizaam en af en toe heb ik nog dat het hart op hol slaat.

Volgens de cardioloog was er verder niets aan de hand en kon dit geen kwaad. Maar het vertrouwen in mijn lichaam is helemaal zoek! Iedere keer rare klachten waar de huisarts ook niet veel mee kan.

Kan dit allemaal van de overgang komen? Heb geen last van zweten en opvliegers...Wie o wie kan me gerust stellen?
Vooral die kramp in het hoofd en het bonzen van het hart ervaar ik als heel vervelend. Voel me wel 80!!

Aly

Manuela
Berichten van Manuela
Onderwerpen van Manuela
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Manuela » di 11 feb 2014 13:20

Hallo allemaal

Jaha waar zal ik beginnen weet haast wel zeker dat je er in zit.
Maar dat verandert niets maar dan ook niets aan je klachten !.

En wat weten we eigenlijk over, ja wat de klachten zijn maar wat je eraan kan doen en dat je je dan beter voelt ik kan het niet vinden.
Ik Manuela ben 52
Me lengte is 150
Gewicht 49 kg (was)
Heb altijd een super figuur gehad woog in de wintermaanden rond de 52 kg in de zomer met het seizoens werk wat ik doen 47 kg
Maar daar is vorig jaar in Juni 2013 verandering in gekomen wist toen wel al dat ik in de overgang zat

En ja heb er zeker geen problemen mee dat ik ouder word en dat mijn lichaam verandert daar kan ik heel goed mee leven.
Dus dat er wat kilo's bij kwamen vond ik niet eens zo erg woog in Aug 54 kg, en het stond ook niet verkeerd, maar helaas werd het steeds meer in tussen is het de 60 kg gepasseerd

Ik ben naar de huisarts gegaan waar ik al geen hoge pet van op heb. En heb heb uitgelegd wat eraan de hand was. Het enige antwoord wat ik kreeg was na 8 alleen nog spa & sla.
Nu moeten jullie weten hebben 8 jaar een sportschool gehad dus ben niet helemaal bleu (en weet als geen ander dat ieder pondje gaat door het mondje)
Maar daar zit dus niet het probleem. Ik kom maar aan en het lijkt niet te stoppen maar het ergste is de pijn het lijkt wel of ik uit elkaar wordt gescheurd
Me voeten me dijen, heupen, vingers alles doet me zeer wordt er 's nachts wakker van.
Loop best wel veel heb 2 grote meiden honden die best wel wat beweging nodig hebben dus loop gemiddeld een uur buiten op strand of in de duinen, doen me boodschappen meestal lopend.
En ben ook niet het type wat de hele dag loopt te snaaien.
En hoe ik ook het net afstruin ik lees alleen dat je tussen de 5 en 10 kg aan kan komen maar hoe je van de pijn af komt!!!!!! (helaas pindakaas)
En sorry ik ga geen hormonen slikken want daar is op de lange duur nog veel te weinig van bekent.
Dus beste lotgenoten het zelfde verhaal als jullie allemaal

Sterkte allemaal,
Manuela

Gijsje66
Berichten van Gijsje66
Onderwerpen van Gijsje66
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gijsje66 » wo 19 feb 2014 20:31

Hallo dames,

Ik zit er even helemaal doorheen en kan niet rationeel denken. 1,5 Week geleden heb ik mijn hand verdraaid (althans dat denk ik)! Tijdens het dichtknopen van een plastic zak. Ik hoorde een knak in mijn hand en daarna veel pijn. Huisarts vond het merkwaardig en dacht aan een verstuiking. Hand ingetapet. Het is licht gezwollen geweest, maar dat is weg. Maar de pijn blijft. Fysio dacht aan een kneuzing van de peesschedes.

De hand blijft zeer doen. En inmiddels heb ik in die hand krampen en trillingen. Ook in mijn arm.

Ik heb sinds ik in de overgang zit al veel last van mijn spieren, maar met deze rare trillingen en krampen zit ik me meteen weer de meest enge spierziektes in mijn hoofd te halen.

Wie herkent in het algemeen spontane spiersamentrekkingen, krampen, tintelingen en trillingen? Ik zit mezelf nu helemaal gek te maken.

Groeten, Marianne

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » wo 19 feb 2014 21:11

Hoi Marianne,

Lijkt me heel pijnlijk!

Ik herken in algemene zin -zoals je vraagt- alles wat je noemt: spierkrampen, spierpijn, tintelingen, enz, enz. Vooral in combinatie met onrust, gejaagdheid, enz. Althans, het valt me op dat dan de spierklachten erger zijn. Heb tintelingen regelmatig in vooral linkerbeen, heb mierengevoel onder de huid gehad, tintelingen onder de voetzolen. Krampen spontaan of na inspanning. Spierpijn in armen en benen. Snelle verzuring en ga maar door. Dit echt allemaal sinds hormonale schommelingen behoorlijk werden.

ik ken overigens ook veel blessures aan bewegingsapparaat. Mijn ervaring is dat pijn nog langere tijd aanwezig kan zijn nadat zwelling al weg is. Lijkt me dat het goed kan zijn dat je hand nog niet meteen na anderhalve week hersteld zal zijn? En kan het zijn dat je je hand anders bent gaan gebruiken sinds die verdraaiing? Daar kunnen je spieren ook weer op reageren met klachten zoals je beschrijft?

Groetjes,
Nellie

Gijsje66
Berichten van Gijsje66
Onderwerpen van Gijsje66
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gijsje66 » do 20 feb 2014 07:54

Hoi Nellie,

Fijn dat je zo snel hebt gereageerd. Het klopt denk ik wel dat ik momenteel mijn spieren anders gebruik. Ik heb echt overal spierpijn, armen, nek, rug, gewrichten. Ik word er alleen zo onzeker van.

Ik zal blij zijn als morgen de handchirurg er naar heeft gekeken en mij gerust kan stellen. Ik moet zeggen dat mijn hand wel iedere dag beter gaat. En het schijnt dat een kneuzing pijnlijker is dan een breuk. Maar ja, het blijft wel raar dat ik met zo iets stoms zo'n blessure oploop.

Groeten, Marianne

Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Eveline » do 20 feb 2014 08:54

Dames,

Al deze klachten heb ik ook gehad. Mijn heupen deden soms zo'n zeer, dat ik niet eens meer fatsoenlijk een trap op kon lopen, zonder me aan de leuning omhoog te hijsen. Spierpijn overal, kreunend opstaan.

Probeer eens magnesium en dan in combinatie met calcium. Te koop bij de drogist. Ik ben het op aanraden van mijn huisarts gaan gebruiken en het helpt echt. Geef het wel even tijd.

Ik ben van m'n klachten af en alles werkt weer zoals het moet. Als je hormonen meer in balans gaan komen, wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Sterkte!
Eveline

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anouk » wo 05 mar 2014 20:53

Hallo dames

Mijn menstruatie stopte toen ik 55 was, dus nu al 4 jaar aan het tobben.

Pfff wat ben ik blij dit te lezen. Ik ben nu 59 jr heb enigszins artrose en al eerder bij de huisarts geweest voor pijnlijke knieën, foto"s wezen dus uit artrose.

Enkele jaren gelden hernia geconstateerd, met manuele therapie en sport gelukkig geen operatie nodig ben toen ook 30 kilo afgevallen.

Maar pijn in benen en knieën bleef, zooltjes vanwege doorgezakte voor voet en daar zouden de klachten wel mee verdwijnen.

Niet dus zooltjes hielpen niet, toen weer tintelende voeten, bloed prikken B 12 tekort.

De B12 injectie"s krijg ik nu 2 jaar en helpen wel. Maar sinds 2 weken heb ik dus nu ook werkelijk overal pijn.

Bewegen doe ik doe nog fysio fitness en loop elke dag een dik uur met mijn honden.

Anouk

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:

Bericht door Anouk » do 10 apr 2014 21:53

Hallo dames

Ik gebruik ook magnesium, maar helaas weinig baat wordt met Mei 60 jr dacht dat het toch wel eens zou minderen.

Ik gebruik ook al jaren thyrax voor de schildklier en dat geeft ook spier en gewrichten klachten er zijn dagen dat ik bergen kan verzetten maar zoals nu kan haast niet typen van de pijn in handen en schouderbladen.

Anouk

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:

Bericht door Anouk » ma 04 aug 2014 22:24

Hallo dames

Zal ik maar even mee doen met klagen, ook mijn gewrichten doen pijn en dan vooral de knie en met vochtbulten en hele strakke benen.

Soms gaat het een paar dagen lekker heb enigszins artrose.
Zooltjes in een duur merk schoenen maar ook dat helpt niet.

Nu ben ik niet een van de slankste maar ook nooit geweest dit is echt van het laatste half jaar die been en knie klachten.

Ben blij dat ik hier ook de klachten lees. Woensdag maar weer eens langs de dokter om te kijken offer ook geen sprake is van vaat vernauwing.

Anouk

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht