Pijn in handen onderbenen en voeten

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
AngelaS
Berichten van AngelaS
Onderwerpen van AngelaS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Pijn in handen onderbenen en voeten

Bericht door AngelaS »

Hallo

Ik heb dit vanuit het niets gekregen en leef er nu al een paar jaar mee. In de avond als ik op bed ga liggen doen mijn onderbenen en voeten pijn. Mijn handen ook. Ze voelen stijf en m'n vingers voelen dik aan. Ook m'n voeten en onderbenen doen pijn. Alsof eraan de spiertjes getrokken wordt. Ik heb hier op de site gelezen dat het door de schommeling in hormonen kan komen. Dat neem ik dan maar aan. Ik dacht eerst dat ik reuma had maar mijn bloed uitslagen laten geen ontstekingsklachten zien. Als ik in de loop vd dag ga bewegen gaat het weer over. In de avond komt het terug.
Ik kan ook niet meer heel lang achter elkaar staan. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?

Angela
Miro
Berichten van Miro
Onderwerpen van Miro
Menopauzejaar: 2018

Re: Pijn in handen onderbenen en voeten

Bericht door Miro »

Hallo Angela

Tips heb ik niet, die zou ik ook erg graag hebben......
Ik herken me er heel erg in.
Nu sinds enkele weken vreselijk veel pijn aan (vooral) linkerbeen.
Ene moment zit het in mijn enkel, dan mijn heup, dan mijn scheenbeen, maar voornamelijk in knie.
Nu ben ik nog niet bij de huisarts geweest, dit is omdat ik eigenlijk schrik heb dat er een operatie zou volgen van mijn knie.
Enkele jaren geleden ben ik aan rechterknie geopereerd (meniscus) en toen zeiden ze al dat ik een nieuwe knie zou moeten binnen 5 jaar.
Na die operatie in 2017 is die knie altijd een probleem gebleven.
Dus vandaar nu de schrik dat dat met links ook zou kunnen gebeuren.
En hoe leg ik nu uit tegen een arts wat ik voel......
heup?
knie?
enkel?
scheenbeen?
spieren hier?
spieren daar?
gewrichten?
ontsteking?
Ik weet het niet....
Maar als ik dan hier op het forum ga kijken zijn al die klachten heel herkenbaar bij andere vrouwen in de overgang....
En stel.....stel dat het nu niet te maken heeft met de overgang, want tenslotte heb ik nog niet één arts gehad die je ook maar echt serieus neemt als je vraagt of het de overgang kan zijn....maar stel dus dat het bv een operatie zou worden aan knie.....dat doen ze nu toch niet i.v.m. corona
Dus wie het weet mag het zeggen. Wie zich herkend in dit alles......ook ;-)

Miro
Susanna69
Berichten van Susanna69
Onderwerpen van Susanna69
Menopauzejaar:

Bericht door Susanna69 »

Hallo dames!

Ik heb sinds ongeveer een maand pijn in één been, het andere been lichtjes...soms is het ook een week weg.
Heel herkenbaar dat het overdag wel gaat, en 's avonds bij zitten of slapen weer terug is. Zit nu regelmatig even op een voetmassageapparaat, daar gaat het wel beter door. Ook de knieën bezorgen me regelmatig vreemde capriolen bij traplopen, bukken en weer overeind komen...Heb al andere schoenen gekocht, omdat ik ook pijn in de voeten kreeg. Ik liep altijd op gympen, dat biedt natuurlijk ook niet echt goede ondersteuning.
Draag nu medisana schoenen, helpt wel iets heb ik de indruk. We zullen het er mee moeten doen, ben ik bang.
Ik heb verder geen verleden met operatie aan de knieën, maar ik denk dat deze pijn echt bij de overgang hoort.

Sterkte ermee!
Susanna
AngelaS
Berichten van AngelaS
Onderwerpen van AngelaS
Menopauzejaar:

Bericht door AngelaS »

Hallo Miro en Susanna,
Bedankt voor jullie reacties,

Een knie operatie is inderdaad vervelend. Maar wel iets om in de gaten te houden ja!. Ik ben gaan sporten. Nu drie keer per week. Ik voel me langzaam iets verbeteren.Mentaal en heb iets meer energie.

Susanna ik denk dat je gelijk hebt. Want de last van de Pijn in handen en voeten blijft.Vooral in de periode dat ik zou moeten menstrueren.Meer sporten heeft het niet weggenomen. Ik ben wel een dag minder gaan werken.Dat helpt ook naast het sporten.

Alle andere kwakkelklachten blijven. Hoewel het nu weer andere zijn als toen ik 47 was.Ik kwakkel vanaf die leeftijd.

Nu ben ik weer aan de ibuprofen omdat ik vaginale pijn heb.Vies praatje maar het stonk. Dat is nu weer weg.Soms wordt je er wel een beetje gek van.

Hopelijk gaat het jullie goed af.

Grt.Angela.
Plaats reactie