Spier/groeipijn

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Cinderella
Berichten van Cinderella
Onderwerpen van Cinderella
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Spier/groeipijn

Bericht door Cinderella »

Hallo

Ik ben sinds begin januari gestopt met de pil na 30 jaar slikken. Niet meer ongesteld geworden.
Ik heb last van heftige spierpijn in benen en armen en nek en rugpijn. Tevens opvliegers en 's nachts totaal niet meer in en doorslapen.
Mijn therapeut heeft mij NOW solutions progesteron gegeven, ik gebruik dit nu 6 weken maar merk nog weinig
Elke ochtend kom ik verstijfd uit bed en heb overal pijn.
Soms heb ik 's nachts zulke stijve voeten dat ik er bijna niet op kan lopen.
Momenteel weer twee zere knieën waardoor ik moeilijk loop. Ik kan geen dag zonder paracetamol en ibu.
Daarnaast slik ik nog allerlei overgangsmiddelen van mijn therapeut. Langzaamaan begin ik wel te denken dat dit iets anders is, zoveel klachten van de overgang en zo.
Erg? De fysio die mijn rug behandelt herkent de pijnen in armen en benen niet. Is dit voor iemand herkenbaar?

Cinderella

VeraGroot
Berichten van VeraGroot
Onderwerpen van VeraGroot
Menopauzejaar:

Re: Spier/groeipijn

Bericht door VeraGroot »

Hallo Cinderella,

Niet kunnen lopen op mijn voeten, dat herken ik wel. Alleen kon ik er overdag niet op steunen of lopen. 's Nachts sliep ik veeltijds.
En dat trok inderdaad door naar boven, tot nek- en hoofdpijn aan toe.
Steunzolen losten voor mij veel op. Na even wennen kon ik weer prima lopen. Laat ik ze twee dagen uit, dan begint het weer. Ik ga die niet meer kunnen missen.

Maar los daarvan zou ik ook niet onderschatten wat voor enorme smak je maakt als ineens plotseling de pilhormonen wegvallen. En je lichaam er weer zelf voor moet gaan zorgen en weer zelf moet gaan sturen.
Kost toch tijd voor je bijnieren en vetweefsel "begrepen hebben" dat het voortaan hun taak is om voor oestrogeen te zorgen.
En in dat licht verbazen al die pijnen me ook niet perse. Het ene moment piekt de oestrogeen, vervolgens duikt die, en zo zal die nog wel een tijdje op en neer gaan voordat de schommelingen in wat rustiger vaarwater terecht komen.

Groeten en sterkte ermee
Vera

Cinderella
Berichten van Cinderella
Onderwerpen van Cinderella
Menopauzejaar:

Re: Spier/groeipijn

Bericht door Cinderella »

Hoi Vera,

Dank voor je berichtje.
Ik heb inderdaad ook steunzolen maar helaas doet het bij mij niet zoveel. Bedankt voor je tip want ik heb inderdaad ook bij mijn zus gezien dat t wel hielp.
Het is inderdaad een hele schok voor t lichaam van al die hormonen naar ineens... zelf alles opvangen.
Bij nader inzien zou ik de pil niet meer zolang geslikt hebben maar als we alles van tevoren weten...

Jij ook veel sterkte!
Groetjes!
Cinderella

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht