Last van zware armen en benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Last van zware armen en benen

Bericht door Renate »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar weken enorme last van zware armen en benen en het lijkt alsof er veel spanning staat op mijn pezen in de armen en benen en alsof er beestjes rondkruipen onder mijn huid.... Lastig te omschrijven. Sowieso veel last van huidirritatie, jeuk, warmte aanvallen en dan weer ijskoude voeten en handen.
Herkennen jullie dit?
Ben van al die spierpijn soms ook zo moe....

Groetjes,
Renate

Gerretje
Berichten van Gerretje
Onderwerpen van Gerretje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Last van zware armen en benen

Bericht door Gerretje »

Dag

Dat zware gevoel heb ik in mijn kuiten en tintelingen in mijn voeten. Dachten aan trombose maar dat is het niet en nu lees ik dit. Soms heb ik er dagen geen last van en soms kan ik geen half uur staan, wat heerlijk is dit forum toch!!! Maar zo rot die overgang !!! Waarom de 1 zoveel klachten en de ander hoor je niet??

Succes met deze periode
Gerretje

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:

Bericht door Renate »

Hallo

Fijn om te lezen dat deze klachten herkend worden.... Geeft toch wat geruststelling. Maar naar blijft het. Ben 50 en menstrueert nog regelmatig, de laatste tijd met een kortere cyclus van ca. 21 dagen.... Hoe lang nog.... Ben er zo klaar mee....

Fijne avond....
Renate

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:

Bericht door Renate »

Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met b12 tekort? Als ik de symptomen lees, dan zijn er veel overeenkomsten met overgangsklachten, zoals pijn in spieren en gewrichten, tintelingen in armen en benen, duizeligheid, etc.

Zelf vraag ik mij af of mijn pijnlijke armen en benen hier wellicht mee te maken kunnen hebben. Nu had ik mij eigenlijk voorgenomen om niet meer zo snel naar de huisarts te rennen, maar van de andere kant kan het ook geruststelling geven als er een diagnose wordt gesteld.

Iemand ervaring of goede raad?

Renate

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Diaantje »

Hoi,
Als jij twijfelt, gewoon de huisarts raadplegen.
Succes!
Groetjes,
Diana

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:

Bericht door Renate »

Hoi Diana,

Vandaag heb ik inderdaad toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Donderdagochtend kan ik terecht. Hopelijk komt er iets uit en kan er iets aan gedaan worden.

Groetjes,
Renate

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:

Bericht door Renate »

Hoi dames,

Bloedbeeld is helemaal goed. Er is ook geprikt op schildklier, lever- en nierfunctie, vitamine d, rode en witte bloedcellen en HB en nog een aantal waardes. Alles prima in orde. Waarom voel ik me dan zo slecht. Ik heb nu last van misselijkheid in de ochtend, tintelingen en spierpijn in armen en benen, hartkloppingen en dan krijg ik het eerst warm en daarna breekt het koude zweet me uit en heb ik ijskoude handen en voeten. Gisteren en vandaag had ik er de hele ochtend last van. Het zakt dan in de loop van de middag en 's avonds voel ik me prima. Ik hoop maar dat het alleen hormoonschommelingen zijn....
Net stond ik in de supermarkt en toen overviel me weer dat nare gevoel, snelle hartslag, zweten, beklemmend gevoel op de borst.... Pfff.... Ik probeer angstvallig om alles te blijven doen maar wat is dit angstig....
Afleiding zoeken en niet in paniek raken...

Renate

Jetje1972
Berichten van Jetje1972
Onderwerpen van Jetje1972
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Jetje1972 »

Hallo dames

Ook zo herkenbaar zware benen en pijnlijke spieren.
Ik heb het gevoel dat al mijn spieren in mijn benen helemaal strak staan.
Ik slik al extra magnesium maar ik zie hiermee nog steeds geen verbetering.
Daarnaast heb ik ook vaak zo'n "zuchtgevoel" in mijn maag, herkent iemand dit ook?

Jessica

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht