Tintelingen en trillingen in mijn spieren

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Johanna56
Berichten van Johanna56
Onderwerpen van Johanna56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Tintelingen en trillingen in mijn spieren

Bericht door Johanna56 » vr 08 mar 2019 15:07

Hallo dames,

Ik ben in de post menopauze, maar heb sinds een tijdje tintelende en trillende spieren. Eerst een tijdje in mijn buik, maar nu in mijn voeten. Een heel vervelend gevoel. Als ik naar mijn tenen kijk, zie ik ze ook af en toe vanzelf bewegen. Raar gevoel en het maakt me angstig. Help....wat moet ik doen en hoef ik me geen zorgen te maken?
Ik heb verder geen klachten. Wel een tijd een 'brok gevoel' on mijn keel gehad, maar dat is vanzelf overgegaan.
Nu dus deze rare klachten. Het lijkt een beetje op hele kleine speldenprikjes, trillinkjes in mijn voeten en kuiten. Heel raar gevoel, niet pijnlijk maar gewoon irritant. Enig idee waar het vandaan kan komen?

Groetjes,
Johanna

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Tintelingen en trillingen in mijn spieren

Bericht door Annabel71 » za 09 mar 2019 19:04

Hallo Johanna,

Mijn spieren plagen me al jaren...ook de spiertrilljngen ken ik maar al te goed. Heel vervelend allemaal. De hormoonschommelingen veroorzaken de raarste klachten ben ik achter. Ik heb me al veel in mijn hoofd gehaald, en steeds als ik een beetje wen aan een klacht is er weer iets nieuws! Ik probeer me er niet veel van aan te trekken maar het blijft moeilijk hoor. En ik ben een stuk jonger dan jij...hoe lang ga ik hier nog mee lopen vraag ik me af.. :?:

Groetjes Annabel.

Johanna56
Berichten van Johanna56
Menopauzejaar:

Bericht door Johanna56 » zo 10 mar 2019 11:41

Hoi Annabel,

Dank voor je reactie. Heb jij die trillingen (in mijn voeten en onderbenen oa) ook vooral in rust? En ben je er vanaf of blijft het?
Ik ben ongerust of het niet iets anders is, maar ik heb verder geen 'enge' symptomen, alleen die trilkinkjes, van spieren in mijn voeten en kuiten en soms opeens op andere plekken.
Als ik beweeg en bezig ben heb ik eigenlijk niet zoveel last.
Ik ben er echt de hele dag mee bezig, kan haast niet normaal functioneren en ben bewust van elk 'trillinkje' :(
Kunnen jullie helpen en me inzicht geven, wat ik hier aan kan doen?
Natuurlijk soms bang voor enge ziektes, maar tegelijkertijd weet ik dat het voor een groot gedeelte stress is.
Iemand die me kan helpen?

groetjes,
Johanna

Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Laantje66 » ma 18 mar 2019 06:52

Hoi Johanna,

Ik ben nog in de pre, maar heb ook veel last gehad van trillingen en heb het soms nog. Vooral als ik me druk gemaakt heb. Als ik dan op bed lig dan trillen soms de spieren in mijn nek, daarna weer in mijn bovenbeen om vervolgens weer ergens anders te trillen. Ik was ook bang voor enge ziekten, maar ik weet nu dat het bij de overgang en stress hoort.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust hebt kunnen stellen.

Groetjes, Laan

Johanna56
Berichten van Johanna56
Menopauzejaar:

Bericht door Johanna56 » di 19 mar 2019 21:11

Dank je wel Laan.
Ik denk dat het er bij hoort.
Ik lees dat veel vrouwen in alle fasen er last van hebben.
Groetjes,
Johanna

Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Pris112 » ma 20 mei 2019 11:08

Hallo dames

heb ook op andere items wel eens gereageerd maar nu las ik dit over trillingen...
Ik heb de afgelopen dagen ook een soort trilling in m'n lijf maar dan vooral in bovenarm ( oksel ) onderbenen ...en het lijkt meer op alsof ik daarvoor flink gesport hebt en dan stil sta dan voel ik mijn spieren ook altijd natrillen..en soms voelt het alsof ik m'n bloed door m'n aderen kan voelen stromen...
Die trilling lijkt steeds meer uit te breiden en ben bang voor de vreselijkste dingen.
Ook al een tic aan m'n duim die af en toe beweegt...
Heb echt nergens geen zin in...ben zo moedeloos..

Nog even ter aanvulling het voelt vaak meer als tintelingen alsof je voet slaapt en dat gevoel wat er na komt! In enkels armen en ja steeds verschillend eigenlijk

Alvast dank voor lezen.
Pris

Johanna56
Berichten van Johanna56
Menopauzejaar:

Bericht door Johanna56 » di 21 mei 2019 09:31

Hoi Pris,

Heel herkenbaar hoor. Soort prikkeltjes op verschillende plaatsen in je lichaam. En ook die spiertrillingen, spieren die vanzelf bewegen, net zoals soms je oog. Volgens mij niks om je druk over te maken.
Ik vind het een heel vervelend gevoel en het is er continue. Ik heb ook alle vitamines geprobeerd incl magnesium, maar tot op heden werkt er niets.
Ik ben inmiddels 2 keer bij de HA geweest maar die doet er vrij luchtig over. Soms lijkt het iets minder bij mij, maar de volgende dag kan het zomaar weer meer zijn. Ik slik ook vrij veel supplementen, dus hopelijk gaan die werken.
Ik zou er ook wel vanaf willen, begrijp ook niet waar deze klacht opeens vandaan komt...
Veel sterkte weer en hou me (ons) op de hoogte!

Groet,
Johanna

Johanna56
Berichten van Johanna56
Menopauzejaar:

Bericht door Johanna56 » wo 31 jul 2019 16:29

Beste dames,

De spiertrillingen, stroom door het lichaam, vooral in mijn kuiten en voeten zat het. Ik ben inmiddels ook in de post overgang, maar het nachtzweten en de trillingen zijn/waren heel erg aanwezig.

Ik heb de laatste tijd wel diverse alternatieve supplementen genomen (langdurig) en ik merk dat de trillingen en onderhuidse plopjes en stroom door het lichaam aanzienlijk verminderd zijn. Haast geen last meer.
Het heeft maanden geduurd, maar nu zo goed als over. Soms nog een ' verdwaalde' tinteling of 'plop'. Ik vond het ook heel beangstigend (vooral als je op internet leest) maar kennelijk heeft het ook weer met de hormonen te maken.

Veel sterkte en hopelijk is het bij jullie ook van tijdelijke aard.

Groetjes,
Johanna

Jessica1972
Berichten van Jessica1972
Onderwerpen van Jessica1972
Menopauzejaar:

Bericht door Jessica1972 » za 03 aug 2019 16:16

Halo dames

Ik heb erg veel last van trillingen in beide armen en benen en dan als ik lig. ’s ochtends uit bed hele zware benen.
Is dit voor iemand van jullie ook herkenbaar?

Jessica

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » za 03 aug 2019 18:12

Hoi Jessica,

Jazeker herkenbaar, heb jij last van inwendig trillen of zie je je armen en benen ook trillen
?zeg maar dat je ze niet stil kan houden. Ik had last van inwendig trillen maar op een gegeven moment ging dat naar buiten, kon bv mijn koffiekopje niet stil houden, ook had ik last van een bruistablet gevoel in mijn lijf-aderen, heb ook last van trillende slappe benen en knikkende knieën.
Hoop dat je hier iets mee kan.

Groetjes Anna

Jessica1972
Berichten van Jessica1972
Onderwerpen van Jessica1972
Menopauzejaar:

Bericht door Jessica1972 » ma 05 aug 2019 20:54

Dank je Anna.

Vrijdag krijg ik wel een MRI omdat ik me toch wel zorgen maak. Als ik in bed ga liggen krijg ik het ontzettend warm!
Ga ik rechtop zitten in bed wordt het minder. Ik slaap soms hele nachten niet van de trillingen in de benen en soms ook armen, word er moedeloos ban

Jessica

Marquarita69
Berichten van Marquarita69
Onderwerpen van Marquarita69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Marquarita69 » di 13 aug 2019 20:43

Hallo iedereen,

Heb inderdaad ook veel last van rare rillingen/ bevingen in het lichaam en soms ff down gevoel
Krijg er ook beetje onrustige benen van.
En heb ook last van hartbonzen.
Ik hoop echt dat het niet te lang duurt, dit is echt erg vervelend bah!!
Hoe gaat het inmiddels met jullie?

Sterkte iedereen en groetjes van Margreet

Jol
Berichten van Jol
Onderwerpen van Jol
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jol » za 26 okt 2019 09:44

Beste ladies,

Ik ben een vrouw van 55 jaar die vol op in de overgang zit.
Veel last van opvliegers en zweetaanvallen
Nu lijken de opvliegers de laatste tijd iets minder hevig. Daarvoor in de plaats heb ik sinds 2 weken elektrisch geladen gevoel in linker been arm en hoofd uitstralend naar de kruin. Ook nek en hoofdpijn. Ben doorgestuurd naar de neuroloog welke een mri scan wil hebben.
Ben nu echt heel erg bang. Die stress doet ook weinig goed.
Erg bang dat ik een hersentumor heb. De klachten zijn de ene dag heel hevig en kan ik nauwelijks functioneren. De andere dag bijna weg maar nooit helemaal. Ik las op dit forum dat dit van de overgang kan komen. Dat maakt me iets rustiger.
Zijn er dames die precies hetzelfde ervaren (constant eenzijdig links of rechts getintel en elektrisch geladen lijken en vreselijke hoofdpijnen hebben en ontzettend moe zijn)
Wat een hel!

Jol

Marian62
Berichten van Marian62
Onderwerpen van Marian62
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 57

Bericht door Marian62 » za 26 okt 2019 11:29

Beste Jol,

Heel herkenbaar! Heb ik ook gehad. En ook door de molen gegaan. MRI, zenuwgeleidingsonderzoeken, de neuroloog vond bij mij wel afwijkingen maar ze waren zo a-typisch dat hij er geen chocola van kon maken. Nu drie jaar verder heb ik er nog maar af en toe last van.

Groet,
Marian

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht