Spieren en spier-trillingen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Spieren en spier-trillingen

Bericht door Anitaa » di 13 sep 2016 07:59

Hallo allemaal,

ik zoek maar weer eens geruststelling
De laatste tijd ontzettend last van spieren en spiertrillingen, eerst alleen in benen, nu overal,ook in armen
En schouders, rug, buik, en gezicht bij mijn oog en bij mijn mond. Ik ben ermee naar de huisarts geweest maar ze zei veel mensen hebben dat, magnesium is geprikt waa goed volgens haar maar nu las ik dat je magnesium helemaal niet goed kan meten via bloedprik..
Ik vroeg haar of het met de overgang te maken kan hebben maar dat deed ze af met ach de overgang is voor ons een grijs gebied, de een heeft wel klachten de ander niet, daar kunnen we niks mee
Ik heb zelf op google gezocht op spiertrillingen maar dat had ik beter niet kunnen doen
Dus kortom elke dag spiertrillingen ook in gezicht, spierpijnen, zware moeie benen, rugpijn, in bed pijn in rug en heup, weet niet hoe te liggen
Ontzettend slecht slapen, heel vaak wakker, heel erg onrustig,moe, ik word er gek van
Volgende week word ik 50, hiephiep hoera..voel me net 80 soms

Anitaa

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 58

Re: Spieren en spier-trillingen

Bericht door Karin25 » di 13 sep 2016 10:07

Hoi Anitaa,

ik heb dat ook gehad, het begon in mn kuiten en ik bleef ernaar kijken. Na een paar dagen verspreidde het over mn lichaam zelfs mn tong deed mee. ook ik ging zoeken en werd bang voor vooral ALS. uiteindelijk bij de neuroloog een EMG gehad en eigenlijk al daarvoor stelde hij me gerust.
ALS (waar jij waarschijnlijk ook het bangst voor bent) begint in 1 lichaamsdeel wat dan ook vrij snel in kracht verliest en heeft een constante fasciculatie. Mijn neuroloog noemde wat ik heb BFS google maar eens. Het wordt echt getriggerd door stress heb ik gemerkt. Dus maak je vooral niet druk.

Karin

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 13 sep 2016 12:20

Hoi Anitaa,

Ik heb het ook sinds kort. Dan bij mijn ogen, soms elders in mijn gezicht, benen. Een soort van zenuwtrekje. De rest ook allemaal en op het moment is het weer even heftig. Nu ja, ik hoop even. :roll:

Sterkte,

Madu

Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:

Bericht door Anitaa » di 13 sep 2016 13:47

Alvast bedankt voor deze reacties...dat stelt me alvast een beetje gerust

Anitaa

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 58

Bericht door Annepan » za 15 sep 2018 13:57

Hallo dames,

Nu ineens sinds een paar weken slappe/zware benen met spiertrillinkjes erin en af en toe doen armen ook mee.
Slecht slapen. Zweetaanvallen. Hartkloppingen. Bang om een enge ziekte te hebben. Pfff . Ben er zo klaar mee . :S

Anne

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Annabel71 » ma 19 nov 2018 14:08

Hallo dames,

Zijn dit nou veelvoorkomende klachten, die spiertrillingen? Ik hoor in mijn omgeving hier nooit iets over. Ik had een paar weken geleden een spiertrilling/zenuwtrek bij mijn linkerknie die een dag of wat aanhield. Nu al een paar dagen bij mijn rechter elleboog. Soms hier en daar een trillinkje op een andere plaats. Ik vind het echt eng en steeds denk ik aan allerlei enge kwalen. Ik zou zo graag gewoon de doorsnee klachten willen waar je altijd over hoort spreken zoals opvliegers. Die heb ik nog nooit gehad! Zo komen er telkens weer nieuwe rare klachten bij die me angstig maken, als ik een beetje wen aan de ene klacht dient de volgende zich al weer aan...ik ben het zo zat inmiddels, die angst die je af en toe besluipt.

Gr. Annabel.

Conny1961
Berichten van Conny1961
Onderwerpen van Conny1961
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Conny1961 » vr 23 nov 2018 14:44

Hallo Annabel,

Spiertrillingen komen heel vaak voor. Ik heb ze zelf ook overal, ook onder mijn voet. Maanden rondgelopen met een trillend ooglid wat weer weg ging gelukkig. Nu regelmatig een ‘blubje’ in benen, vooral kuiten, bil en dus onder mijn linker voetzool waarbij ik dus de spiertjes zie bewegen en mijn tenen bewegen dan mee. Bizar!
Ook ik maak me zorgen ook al probeert mijn gezonde verstand me daarvan te weerhouden. Heb onlangs de diagnose artrose in onderrug gekregen en loop bij fysio voor schouder en rug. Mijn linkervoet voelt vaak kouder aan dan mijn rechtervoet wat volgens de fysio kan komen door spanningen in been.
Verder heb ik regelmatig stroomstootjes door mijn lichaam, ook hier al veel over gelezen. De herkenning hier is fijn vooral omdat mijn vriendinnen fluitend door de overgang lijken te gaan.

Sterkte aan alle dames hier met deze vreemde klachten!

Conny

Johanna56
Berichten van Johanna56
Onderwerpen van Johanna56
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Johanna56 » vr 08 mar 2019 15:07

Hallo dames,

Ik ben in de post menopauze, maar heb sinds een tijdje trillingen in mijn spieren. Eerst een tijdje in mijn buik, maar nu in mijn voeten. Een heel vervelend gevoel. Ik ben eindelijk van de 'brok in mijn keel' af en dan nu dit. Als ik naar mijn tenen kijk, zie ik ze ook af en toe vanzelf bewegen. Raar gevoel en het maakt me angstig. Help....wat moet ik doen en hoef ik me geen zorgen te maken?
Ps de brok in mijn keel is na maanden vanzelf weggegaan.

Groetjes,
Johanna

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Annabel71 » za 09 mar 2019 19:04

Hallo Johanna,

Mijn spieren plagen me al jaren...ook de spiertrilljngen ken ik maar al te goed. Heel vervelend allemaal. De hormoonschommelingen veroorzaken de raarste klachten ben ik achter. Ik heb me al veel in mijn hoofd gehaald, en steeds als ik een beetje wen aan een klacht is er weer iets nieuws! Ik probeer me er niet veel van aan te trekken maar het blijft moeilijk hoor. En ik ben een stuk jonger dan jij...hoe lang ga ik hier nog mee lopen vraag ik me af.. :?:

Groetjes Annabel.

Johanna56
Berichten van Johanna56
Onderwerpen van Johanna56
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Johanna56 » zo 10 mar 2019 11:41

Hoi Annabel,

Dank voor je reactie. Heb jij die trillingen (in mijn voeten en onderbenen oa) ook vooral in rust? En ben je er vanaf of blijft het?
Ik ben ongerust of het niet iets anders is, maar ik heb verder geen 'enge' symptomen, alleen die trilkinkjes.
Als ik beweeg en bezig ben heb ik eigenlijk niet zoveel last.

groetjes,
Johanna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht