Krakende gewrichten en spierpijnen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Krakende gewrichten en spierpijnen

Bericht door Rina50 » ma 02 apr 2007 10:01

Hallo dames,

Dit is mijn eerste berichtje.
Ik ben 49 jaar en volgens de gynaecologe in de overgang.
Na het lezen van de vele klachten op het Forum, twijfel ik hier ook niet meer aan.
Vele klachten komen mij meer dan bekend voor, en heb die ook voor lief genomen, dat kon ik toen nog aan.
Ik heb 2 weken hormonen geslikt, maar voelde niet goed en ben gestopt.
Sinds die tijd doen al mijn gewrichten en spieren pijn, maar het engste vind ik het krakende geluid van je botten of gewrichten, een ander kan het ook horen.
Vooral de enkels knieën ribben nek handen en schouders, dus eigenlijk het hele lichaam, ben te moe om meer te bewegen, weet ook niet wat het is, hopelijk herkent iemand dit :?:

groetjes Rina

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Re: Krakende gewrichten en spierpijnen

Bericht door Hhl » ma 02 apr 2007 10:47

Hoi,

Ik ken dat gevoel wel in mijn schouder, alsof hij op slot gaat, een keer knapt en dan is het over, maar vervelend is het dat gekraak.
Sterkte.

Hilda

Sneeuwwitje
Berichten van Sneeuwwitje
Onderwerpen van Sneeuwwitje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Sneeuwwitje » ma 02 apr 2007 10:48

Hallo Rina,

Ik heb al jaren last van dezelfde dingen als jij. Ik ben bijna 51.
Ik ben door de reumatoloog onderzocht, door de orthopeed en bij de fysiotherapeut geweest. Niemand weet raad. Ik kreeg pijnstillende tabletten, maar inderdaad; het middel lijkt vaak erger dan de kwaal, als je leest wat voor bijwerkingen het kan hebben. Er zijn foto's gemaakt.
Ik heb in mijn elleboog een injectie gehad met iets en nu is daar de pijn tot nu toe een jaar weggebleven.
Ik probeer nu maar een manier van leven te vinden met deze dingen, zodat ik er het minste last van heb. Anderen vinden dat vaak raar, want ze zien niks aan je. En waarom kun je dan niet de hele dag lopen of staan en waarom kun je niet de tuin doen of ander zwaar werk. Maar dat leg ik allemaal naast me neer tegenwoordig.
Ook hier vind ik een weg in en mensen, die veel kritiek hebben zijn misschien wel niet zulke goede vrienden als ik dacht.

Groet
Sneeuwwitje

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » wo 04 apr 2007 20:46

Hallo dames ,

Allemaal bedankt voor de snelle reacties.
Ook ik denk af en toe dat ik reuma heb of een spierziekte, wil nog wel een bloedonderzoek laten doen. Even zeker weten.
Ik heb ook aan een voedingssupplement zitten denken.
Ik ben na 3 keer fysiotherapie al ontslagen en hij zegt, ga maar lekker sporten, waar ik dus echt niet aan moet denken, kan dit niet opbrengen
Veel te moe , na mij een dag voortgesleept te hebben op mijn werk, maar wellicht heeft hij gelijk, misschien heeft hier iemand ervaring mee, of een licht schemaatje om mee te beginnen.

Groetjes Rina

Wilma1957
Berichten van Wilma1957
Onderwerpen van Wilma1957
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Bericht door Wilma1957 » wo 04 apr 2007 21:20

Hallo Dames

Heb zelf ook al jaren last van mijn armen, ook van alles al geprobeerd.
Je denkt eerst aan andere dingen waar het aan zou kunnen liggen maar nooit aan gedacht dat het van de overgang zou kunnen komen totdat ik op deze site kwam en vele vrouwen er ook last van hebben.
Soms is het wat minder maar nu speelt het weer erg op ik hoop ook dat het gauw over gaat.

Wilma

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » wo 03 nov 2010 19:21

Hallo dames,

Wat mij opvalt aan de lichamelijke overgang is de zomaar uit het niets opkomende en ook weer snel verdwijnende pijntjes.
Rare pijnen op rare plekken.
Zelf roep ik dan hardop,wat is dit nu weer.
VB:enorme spierpijn in linkerbeen, na een uur weer weg
pijnlijke arm, rugpijn, gevoel van een gebroken voet of tenen, bilspier die in de fik staat en dat je dan nog amper kan lopen, zulke rare nooit meegemaakte pijnen, maar die ook weer snel verdwijnen.
Dit zijn maar een paar voorbeelden, ben de rest alweer vergeten, tenzij het even terugkomt, dan denk ik, Oh ja het is zo weer weg.
Zijn er dames die dit herkennen?

groetjes Rina 50

Jean
Berichten van Jean
Onderwerpen van Jean
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Jean » do 04 nov 2010 20:57

Hallo Rina,

Dat heb ik ook wat jij schrijft van die rare pijntjes en als ik dan weer een nieuwe heb vind ik het best wel eens eng dan denk ik wat is dit nu weer. Het is iedere keer weer een nieuw ongemak maar ze komen ook allemaal weer terug het kan lang of kort duren en dan denk ik ook o, ja die herken ik raar eigenlijk toch.

Gr. Jean.

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » do 04 nov 2010 21:08

Hallo Rina,

Dat herken ik zeker wel: opeens een pijnlijke knie/lies zodat ik amper kan lopen en even later is het weer weg.
Maar ook pijn die langer blijft hangen en dan op een gegeven moment ook weer verdwenen is.
Raar maar waar....

Groetjes
Gaea

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » vr 05 nov 2010 18:11

Hoi Lady's,

Blij dat er toch nog wat reacties op mijn onderwerp komen.
Vandaag had ik weer wat raars,`een soort elektrische steekjes in mijn kiezen.
Dat word de tandarts dacht ik, maar het is compleet verdwenen.
En kramp in mijn kuit vannacht, kon vanmorgen amper lopen, en toch gedaan natuurlijk.
Voel niets meer.
Het leuke hieraan is dat mijn man deze klachten ook dagelijks heeft, dan moet ik lachen en zeg dan, ach je zit in de overgang.
Ik hoop dat er nog meer voorbeelden komen van pijnklachten van voorbijgaande aard.
Stelt je toch wat gerust, Oh ja ook de muizen van mijn handen en duim voelden van de week ontstoken aan en strammig, volgende ochtend was het weg, RA RA

groetjes Rina 50

Geldrop01
Berichten van Geldrop01
Onderwerpen van Geldrop01
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Geldrop01 » za 06 nov 2010 10:30

Hey hallo,

Dat met die tanden heb ik ook regelmatig, net alsof er een zenuwbehandeling nodig zou zijn en dan is het ook iedere keer een andere tand of kies en vervolgens nergens geen last meer van.
Verder heb ik ook onder de muis van mijn voet het idee dat ik op een kussentje loop. Ook dat is niet iedere dag hetzelfde.
Wel apart dat iedereen toch zo'n beetje van alles en nog wat krijgt en het op de een of andere manier iedere keer weer over gaat.
Soms denk ik ook wel eens moet ik hier niet mee naar de dokter, maar ik wacht voortaan eerst een paar dagen hahaha, want meestal gaat het vanzelf weer over.
Sterkte dames met deze onzekere tijden.

Geldrop

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » za 06 nov 2010 13:51

Hallo Geldrop,

Dat gevoel van een kussentje onder mijn linkervoorvoet heb ik ook, daardoor loop ik op de zijkant van de voet omdat het gewoon pijnlijk/raar aanvoelt.
Ook loopt daar vandaan een zenuw naar mijn teen naast de kleine teen die dan begint te jengelen, heel vervelend.
Duurt nu toch al een paar weken en heb het al eens eerder gehad maar nog niet zo lang als nu.

Groetjes,
Gaea

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » di 31 jan 2017 14:29

Hallo,

Ik lees op dit forum van alles over krakende gewrichten, maar het valt me op dat de meesten daarbij ook pijnklachten ervaren.
Bij mij kraakt het echter alleen.... Af en toe mijn knieën en armen, maar vooral mijn nek. Die hoor ik kraken bij elke beweging. Soms echt zo'n 'knak' geluid maar vooral dat ' zandkorrel' geluid... Vreselijk.
Zijn er hier meer die dat op deze manier ervaren? En zou dit kunnen duiden op slijtage of moet ik het toch meer richting gespannen spieren in nek/schouders zoeken? Daar heb ik nl ook veel last van. Ook dat ervaar ik niet als pijnlijk, meer als enorm lastig...

groetjes,
Friesje

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Annabel71 » di 31 jan 2017 16:22

Hoi Friesje,

De spierpijnen horen er echt helemaal bij, en de gewrichtspijnen ook. Ik zelf heb vooral erge spierpijn, vooral schouder/nek. En dan ook net of iemand er met een mes in steekt, echt pijn dus. Ik zelf krijg hier dry needling voor bij de fysio, dit helpt wel wat. Maar de behandeling is niet fijn!
Probeer te ontspannen, en dat is niet gemakkelijk weet ik. Zelf ga ik soms een lekker eind wandelen, dat helpt mij wel. En af en toe gewoon lekker laten masseren. Gelukkig heb ik een fijne man die dit voor me doet. :D

Groetjes Annabel

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » di 31 jan 2017 18:28

Hallo Annabel,

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb dus geen spierpijn.... Mijn probleem is dus dat, met name mijn nek zo afschuwelijk kraakt bij elke beweging...

vrgr
Friesje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 27 okt 2017 20:56

Hallo dames,

Ik dacht ga maar weer eens lezen. Lees ik dat het inderdaad veel voorkomt. Pijn in spieren en gewrichten zijn mij bekend maar ik heb nu af en toe iets raars, dacht ik. Dan doet een spier van nek naar schouder zoveel pijn, net alsof ik hem verrekt heb. Dat bleef eerst vrij lang hangen dus dat snapte ik wel, ik dacht overbelasting. Maar nu is het al een paar keer gebeurt dat het een paar uur voelt als ik hem net flink heb verrekt maar is het een paar uur later nagenoeg weg. Maar een flinke verrekking is na een paar uur niet over en ik herinner me ook geen verrekking.

Ik vraag me af wat dit kan zijn. Ja, de overgang maar ik bedoel het mechanisme erachter. Weet iemand dat?

Groetjes,
Madu

Katy1973
Berichten van Katy1973
Onderwerpen van Katy1973
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Katy1973 » za 09 feb 2019 20:42

Hallo dames

Graag zou ik van Friesje willen weten of er inmiddels al duidelijkheid is wat betreft de krakende gewrichten.
Sinds een week heb ik namelijk precies dezelfde klachten: alle gewrichten kraken bij bijna iedere beweging. En ook zonder pijn.
Het is inmiddels wel al lang geleden dat zij hier op gereageerd had en ik hoop dan ook dat zij dit nu nog leest.
Of misschien zijn er meerdere vrouwen die dit ervaren?
Zelf ben ik 45 (bijna 46 jaar) en (nog) niet in de overgang.

Katy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht