Overal spier- en gewrichtspijn

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Eve1970
Berichten van Eve1970
Onderwerpen van Eve1970
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Overal spier- en gewrichtspijn

Bericht door Eve1970 » do 10 jan 2019 11:29

Beste allemaal,

Al een tijdje lees ik hier mee en ben blij met alle herkenning. Graag wil ik nu ook mijn verhaal kwijt.

Volgende maand word ik 49 en heb al een aantal jaren last van overgangsklachten (zoals onregelmatige menstruatie, duizelingen, nachtelijk transpireren, griepachtig/koortsig gevoel, zwabberbenen, oorsuizen, slaapproblemen, raar afwezig gevoel). Deze klachten komen en gaan en wisselen elkaar gezellig af. Tot nu toe vond ik de duizelingen het ergst maar sinds een maand heb ik een klacht die nog veel meer belastend is: erge spier- en gewrichtspijn. Voornamelijk in mijn benen (soms voelt het zelf als beenweeën die ik tijdens de bevalling ook zo had) en heupen maar soms ook in handen en armen. Overdag red ik het nog wel zonder pijnstillers (alhoewel het ook dan pijn doet) maar 's avonds en 's nachts moet ik echt iets innnemen. Ik was er in eerste instantie van overtuigd dat ook dit een overgangsklacht was maar aangezien ik hier al een maand lang 24/7 last van heb (wat ik dus niet had met de andere klachten) begon ik me toch wel erg veel zorgen te maken.

Gisteren naar de huisarts geweest en vervolgens bloed laten prikken op allerlei mogelijke oorzaken (waaronder ook een aantal enge dingen :| ). Ik ben nu echt zo zenuwachtig voor de uitslagen dat ik het hier even van me af wilde schrijven. Dank voor jullie luisterend oor!

Eve

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Overal spier- en gewrichtspijn

Bericht door Diaantje » vr 11 jan 2019 13:26

Hoi Eve,

Tja, mijn benen, knieën vooral, doen al een half jaar erg vervelend. Veel pijn.
Ik ga eens per maand naar de masseur, heerlijk, en doe fysio. Daar ga ik nu ook trainen om mijn spierweefsel wat sterker te maken, ben hypermobiel nl.
Het zou door de hormonen kunnen komen maar hoeft niet natuurlijk.
De bloeduitslagen zijn ws allang binnen, waarom bel je de assistente niet even? Die kan zo inzien of er iets bijzonders bij zit.
Sterkte met alles.

Groetjes,
Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht