Hartfladders, hartkloppingen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Marthamydear
Berichten van Marthamydear
Onderwerpen van Marthamydear
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Hartfladders, hartkloppingen

Bericht door Marthamydear » vr 02 jul 2010 01:34

Hallo dames,

wat een ontdekking dit forum, ik lag net in bed en probeerde met een ontspannings cd te gaan slapen en werd onrustig, voelde mijn hartslag bij mijn pols en deze was 'zo snel dat ik er bang van werd. Snel rechtop zitten en licht aan, ademhalingsoefeningen gedaan en het duurt nu nog steeds.

Al een paar keer bij de huisarts geweest, ecg gemaakt maar daar komt niets uit, al een 24 uurs kastje gehad en daar ook niets te vinden, ik word er 'zo bang van en iedere dag denk ik, ik wil verder zoeken wat het is maar dan gaat het weer en dan laat ik het maar rusten.

Heb vanavond met het warme weer wel 3 wijntjes gedronken en denk dat dat ook niet helemaal goed is. Ik heb deze klachten al zeker 7 jaar en ben er al eens mee bij de EHBO geweest 's nachts en bij een cardioloog die een echo maakte, ook niets te vinden, ja..stress zeggen ze.

Ik vind het heel vervelend voor jullie allemaal maar ben wel blij te lezen dan er meer vrouwen met dezelfde kwalen zijn. Ik denk iedere avond voor het slapen gaan ... als ik morgenochtend maar weer wakker word .. ik vind dat heel vervelend, ik word er 'zo enorm onrustig van.

Martha

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » vr 02 jul 2010 19:09

Dag Martha,

Om te beginnen is 7 jaar genoemde klachten inderdaad lang. Ik heb ze eigenlijk langer ( 14 jaar) maar ik heb tussendoor periodes gehad dat ze nagenoeg weg waren.

Op mijn 41e raakte mijn menstruatie ontregeld, met 47 bleef het helemaal weg. Nu ben ik 55 en het gaat wel beter maar soms speelt het nog op: borstpijn, onrust, hartkloppingen enz. Ik ben er wel achter gekomen dat buiten stress ook voeding veel invloed heeft. Mijn klachten zijn duidelijk erger bij: koffie, thee, veel suiker, scherpe kruiden en drank.

Dat laatste, 3 glaasjes wijn van jou, heeft volgens mij een negatieve invloed. Ik drink allang bijna geen alcohol meer, drink beperkt koffie en vermijd scherpe kruiden. Dat helpt beslist.

Klachten zijn erger bij warm weer, zoals nu. Misschien kun je ook proberen wat op voeding te gaan letten. Ook wandelen in rustig tempo doet mij goed. Ik heb nu ontspanningsoefeningen die eveneens een bijdrage leveren. Zo worstel ik mij door de overgang heen wetende dat er eens een einde aan komt. misschien heb je wat aan mijn ervaringen. Sterkte! ;)

Ruchama

Marthamydear
Berichten van Marthamydear
Onderwerpen van Marthamydear
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Marthamydear » vr 02 jul 2010 19:43

Hallo Ruchama

Dank je wel voor je berichtje op dit forum.
Vannacht ben ik tot 4 uur wakker geweest en vandaag heb ik helaas de hele dag last van krampen tussen de schouderbladen en borst, heel vervelend.
De wijn was idd. extreem voor mij maar het was zo warm en dan gezellig zitten met elkaar, misschien dom. De grap is dat ik zelf natuurgeneeskundig therapeute ben en me bezig hou met voeding, ik eet (bijna) geen suiker, bijna geen vlees (soms stukje kip en vis), geen koffie.
Ik heb dus al alles wat ik wel eet uitgeprobeerd.

Ik hoop dat het vannacht lekker rustig is want die onrust in je lijf is heel vervelend.

Martha

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 67

Bericht door Julia » di 06 jul 2010 21:04

Hallo dames :D

Voor een paar weekjes terug had ik ook verteld hier op dit forum over mijn hartkloppingen en slecht slapen en zenuwachtig daardoor, ook hartfilmpje gehad en daar was wel op te zien dat mijn pols/hart te snel was, maar verder goed en mijn bloedwaarden waren ook allemaal goed, dus je zou zeggen helemaal gerust gesteld, is ook wel zo natuurlijk, maar dan gaat het een weekje goed en dan zijn ze er weer.

Tegelijkertijd heb ik dan ook veel meer opvliegers, dus het komt ook "gewoon" door de hormonen, maar het is erg vervelend. Heb vandaag ook weer meer last, vandaar dat ik weer even lekker kom klagen hier op dit forum.

Heb wel een bètablokker me naar huis gekregen, maar een paar uurtjes na de eerste pil voelde ik me vreemd en heb ik een uur vreselijk gezweet en droop me bij alles af. Dus ik dacht toen er is niks met mij aan de hand, ik moet het nu zo kunnen handelen. Zie het nog eventjes aan en anders moet ik toch maar met de bètablokkers beginnen....

Mijn vraag is als jullie die hartkloppingen hebben moeten jullie dan ook steeds naar het toilet lopen? Steeds plassen en ook ontlasten??? Wel zo'n 8, 9 of 10 x achter elkaar?

Groet Julia

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 69

Bericht door Kee » wo 07 jul 2010 08:37

Hoi Julia,

Daar heb ik ook last van. Mijn spijsverteringsstelsel reageert daar nogal op.
Veel naar het toilet om te plassen als ik hartkloppingen heb en ook dat ik dan moet ontlasten.
Ik krijg dan ook stuwingen in mijn onderbuik het voelt dan of het door je lichaam golft.
Ik vermoed zelf dat het inderdaad met opvliegers te maken kan hebben.
Ben dan vaak ook heel erg onrustig, kan niet slapen.
Heb ook een bètablokker hiervoor.
Heel vervelend allemaal. Ik weet wat je doormaakt............

En ik ben nu 60 jaar. Het word nu allemaal wat rustiger. Maar af en toe heb ik het nog wel.
Ik was dan ook laat in de overgang. 2005 is het eigenlijk begonnen en in 2007 ben ik voor het laatst ongesteld geweest.
Toen is ook mijn baarmoeder verwijderd.

Ik leef met je mee. Fijn is dat he....... dat je even van je af kan schrijven hier op dit forum.

Met vriendelijke groet Kee.

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia

Bericht door Julia » wo 07 jul 2010 09:31

Goedemorgen Kee, en iedereen :D

Ja dat zou kunnen, het lijkt wel een soort examen-stress, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is...., nou ja genoeg wel, denk ik, er gebeurt van alles in je lichaam.
Maar dan heb ik zo een week is alles vrolijk en blij (ook al gebeuren er wel dingen, waar ik van in de stress zou kunnen schieten) en gaat alles goed en dan zomaar ineens uit het niets zijn ze er weer, de hartkloppingen en wc lopen daarbij dan voor mij en ook voor Kee dus.
Ja ben blij met dit forum, zorgen delen en weten dat er meer zijn, sterkt mij toch.

Allemaal fijne dag en groet, Julia :D

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » wo 07 jul 2010 20:12

Hallo Julia,

als ik hartkloppingen heb, moet ik ook vaak naar het toilet.

Een bètablokker vind ik zelf toch een eng iets, ik ben onder controle bij een cardioloog een hartfilmpje met een holter gemaakt 24 uur constateerde ze in de vroege ochtend een hartslag van net boven de 40, kam komen door een goede conditie maar ook kan het op een beginnend AV bloc zijn bij een tweede controle was de hartslag niet onder de 60 eind van het jaar weer terugkomen voor controle.

Ik gebruik bij onrustig gevoel valeriaan tablet werkt met ademhalingsoefeningen en rustig blijven ook goed.

In de overgang ben ik gewoon wat sneller van de leg, daar moeten we door helaas duurt dit vele jaren, maar gelukkig niet elke dag even sterk, er zijn ook goede dagen gelukkig.

Groet Jolanda

PatriciavanG
Berichten van PatriciavanG
Onderwerpen van PatriciavanG
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door PatriciavanG » do 08 jul 2010 13:28

Hallo,

Ik heb ook heel veel last van hartkloppingen, maar uit onderzoek blijkt dat er ook bij mij geen problemen zijn met mijn hart (onschuldig overslaan). Ik heb last van de schommelingen van mijn hormonen.

Groeten, Patricia

Marian57
Berichten van Marian57
Onderwerpen van Marian57
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Marian57 » ma 13 sep 2010 09:37

Hallo dames,

Weer heel veel last van hartkloppingen, hartfladders pfff....
moe wordt ik er van.
Het begint al als ik 's morgens gegeten heb .... hartkloppingen, bonzen enz. Nadat ik dan de bètablokker genomen heb, wordt het ong. 1 uurtje later wat rustiger, maar de overslagen en fladders gaan gewoon door, soms de hele dag. Ik heb ook vaak last als ik voorover buig of lekker wil gaan zitten en liggen ... soms weet ik het niet meer.
Wilde graag dat de overgang wat minder zou worden, maar zie nog geen verbetering, ben al zolang bezig met de overgang, maar de sensaties bij het hart vind ik het engste.
Zijn er dames die dit ook herkennen, en wordt het minder nadat de overgang op zijn eindje loopt? Moest dit even kwijt .. er zijn zo weinig mensen in mijn omgeving die dit kennen. Niet mee bezig zijn, zeggen ze dan, maar hoe kan ik dat doen .... voel het constant ... kon ik de knop maar in mijn hoofd omdraaien en zeggen: maak je niet druk, het zijn hormonen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, nietwaar.
Hopelijk reageert er iemand, wordt ik meestal wat rustiger van.
Alvast bedankt, allemaal sterkte, en de groetjes van

Marian.

Anidre
Berichten van Anidre
Onderwerpen van Anidre
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Anidre » ma 13 sep 2010 12:47

Hoi Marian,

ik heb t zelfde als jij wordt er ook doodmoe van het gaat bij mij de hele dag door, alleen 's nachts heb ik er geen last van,
gelukkig maar want dat kan ik er echt niet bij hebben. Ik heb ook bètablokkers gehad maar die neem ik niet meer in want ze werken niks bij mij wordt er alleen maar ellendiger van.
Drink 's avonds een biertje of een wijntje en dan wordt t meestal minder gek he??
Heb jij het ook dat het vanuit de maag komt? en dan naar boven schiet in de keel?
En dan nog maar zwijgen over die opvliegers die nu heel heftig zijn bah wanneer gaat dit eens eindelijk over.

Anita

Nicolette
Berichten van Nicolette
Onderwerpen van Nicolette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nicolette » ma 13 sep 2010 14:00

Hallo Marian,

Ik heb ook bijna iedere dag hartfladders. Ik voel het ook uit mijn maag naar boven komen. Ik schrik iedere keer weer. Ik probeer mezelf rustig te praten. Het komt op de meest rare momenten. Inderdaad als je net rustig gaat zitten of liggen.
Ik heb de laatste tijd ook onrustige benen. Ik kan dan niet rustig zitten of liggen. Het begint in mijn rechter been en gaat dan naar mijn rechter arm en daarna voel ik het door mijn hele lijf. Vaak krijg ik dan ook de hartfladders er bij.

Ik ben wel gestopt met cola drinken en chocolade eten. Ik merk dat de hartfladders niet wegblijven, maar wel een stuk minder in hevigheid zijn.

Overgang blijft een ellende. Ik heb ook mensen in mijn omgeving die het niet herkennen of er niet mee bezig zijn. Je hebt het gevoel dat je er alleen voor staat. Ik wil niet iedere keer tegen mijn man zeuren. Dan wordt het er niet gezelliger op! Terwijl mijn man alle begrip voor me heeft.

Sterkte!

Groet
Nicolette

Marian57
Berichten van Marian57
Onderwerpen van Marian57
Menopauzejaar:

Bericht door Marian57 » ma 13 sep 2010 14:54

Hallo Anita en Nicolette,

Bedankt voor jullie berichtje, stelt me weer 'n beetje gerust.
Ik heb ook af en toe het gevoel alsof het vanuit m'n maag komt,
alsof het hart 'n beetje knel zit als ik voorover buig.
Bah...heb 't vandaag ook alweer, ook onrustig in de hartstreek,
zit er alweer op te letten van :als het maar weer niet komt:
Ben nu op m'n kleindochter aan 't passen, maar lijkt wel dat ik er nu minder van kan genieten dan anders door dit vervelende gevoel.
Zijn jullie ook onderzocht door 'n arts? Ik heb 2 jaar geleden 'n holter gehad, uitslag: is onschuldig, en toch blijf je twijfelen. Heb nog wel 'n slaaptabletje voor de nacht, anders kom ik helemaal niet meer tot rust, maar moet eigenlijk afbouwen (vind ik ook weer eng) Wat kun je toch onzeker worden he door die hormonen, opvliegers heb ik ook nog bij de vleet, en als ik ga zitten hebben ik ook 'n onrustig rechterbeen.... Hopelijk kunnen we straks tegen elkaar zeggen:
gelukkig wordt alles minder, ik kijk echt uit naar die dag, wil echt wel van het leven genieten...maar is nu soms moeilijk. Durf soms ook weinig te ondernemen door die hartsensaties, hebben jullie dat ook? Bang dat ze dan weer komen? Wat 'n verhaal he, maar wel fijn om hier je "hart" met elkaar te kunnen luchten.

Jullie ook sterkte, en de groetjes van
Marian.

Nicolette
Berichten van Nicolette
Menopauzejaar:

Bericht door Nicolette » ma 13 sep 2010 19:06

Hallo Marian,

Ik heb ook het idee dat mijn hart in de knel zit en probeert duidelijk te maken dat het meer ruimte nodig heeft.
Ik heb geen onderzoek gehad, maar ben wel een paar keer bij de huisarts geweest.
Hij heeft geluisterd en aangegeven dat alles prima is. Daar moet ik maar op vertrouwen. En als ik weer hartfladders heb spreek ik mezelf toe, zo probeer ik te voorkomen dat ik in stress raak.

Ik heb het ook dat ik dingen niet doe omdat ik bang ben dat er weer hartfladders komen.
Als ik ga winkelen of op stap wil neem ik altijd iemand mee. Alleen durf ik niet.
Ik ben de laatste tijd ook zo benauwd. Ik blijf zuchten. Moet iedere keer over het "randje".
Daar wordt ik ook erg moe van. Ook heb ik af en toe druk/pijn op mijn borst (tussen de borsten). Dat geeft ook een bang gevoel. Ik zit gewoon in een vicieuze cirkel.
Het 'een roept het ander op. Rot hormonen!

Ik vind wel rust bij deze site. Het is goed om te lezen dat je niet de enige bent met dit
soort klachten. Geeft toch weer een stuk rust!

Groet
Nicolette

Anidre
Berichten van Anidre
Onderwerpen van Anidre
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Anidre » ma 13 sep 2010 19:13

Hoi Marian

Ik ben ook al helemaal door de mallemolen geweest bij de cardioloog. Ze hebben vorig jaar een kastje bij mij hart geïmplanteerd die registreert alles wat t hart doet zeiden ze. Mooi niet dus als ik die hartkloppingen moest ik op een ander apparaatje drukken en het mooiste is ze konden niks zien of vinden.
Ja daar sta je dan van verdomme geloven ze mij dan niet.
Maar wij moeten het wel allemaal meemaken toch?
Bah het is niks aan om nu een vrouw te zijn hahaha ben wel blij dat mijn man me begrijpt en dat ik veel steun van hem krijg en dat doet ook veel goed.

Heel veel sterkte!

Anita

Margot
Berichten van Margot
Onderwerpen van Margot
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Margot » di 02 nov 2010 13:47

Hallo dames

Ik ben hier nieuw. Heb al een aantal jaren allerlei vage klachten en het begint meer en meer tot me door te dringen dat het alles te maken heeft met de overgang en mijn hormonen. Waarom heeft de huisarts me dit niet verteld? Ben al jaren bang door al die rare klachten.

Ik herken me zelf enorm in alle verhalen van de anderen hier. Heerlijk, wat een opluchting, ik ben niet super gestrest of op weg gek te worden. Het is de leeftijd! Maar ja we moeten er wel mee leren leven. Ik ga de komende tijd lekker vaak dit forum lezen om mezelf gerust te stellen dat die klachten echt niet op een of andere enge ziekte wijzen.
Iedereen succes met alles.

Gr. Margot

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Trudy » di 02 nov 2010 15:24

Hey Margot

Het is allemaal wat he, ik liep net even buiten om van de hitte in mijn lijf af te komen en viel me op dat ik ook zo schrikkerig ben ..... en alsof alles op me af komt, verkeer en zo :( Wat een gedoe he!! en nee we zijn niet gek.
Vertel net mijn dochter die net mamma is geworden wat ik vandaag weer allemaal ervaar door de hormonen ze zei, HOU MAAR OP :) oh ik hield maar op :S
Het wisselt, de ene week niks en de andere 3!! weken alles.......

Groeten, Trudy

Margot
Berichten van Margot
Onderwerpen van Margot
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Margot » di 02 nov 2010 15:51

Hoi Trudy,

Heb jij ook af en toe het gevoel dat je van binnen in brand staat. Ik kan nog niet echt zeggen dat ik opvliegers heb met een rood hoofd en klotsende oksels, hoewel ik het wel vaak ineens warm krijg maar soms voelen mijn armen en benen of ze koken van binnen. Alsof ik mijn (kokende)bloed van binnen voel stromen.
Bah wat een narigheid af en toe he en ik maar denken dat ik een geweldige stresskip ben maar nu vallen de puzzelstukjes ineens op zijn plaats.

Gr Margot

Livi
Berichten van Livi
Onderwerpen van Livi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Livi » wo 03 nov 2010 12:55

Hey lotgenoten,

'k heb er vandaag ook weer veel last van, hart dat zo'n gekke sprongen lijkt te maken,
't is echt letterlijk benauwend he direct moe bij 't minste wat je doet, en daarbij dan nog de tintelde benen en pijnlijke schenen.... Even rusten dus, voor de dagtaak weer verder gaat!
Men zou zeggen, je wenst het niemand toe, deze klachten en toch, moet ik toegeven,
content te zijn dat ik hier zie dat ik er niet alleen voor sta...
Aan iedereen verder nog een 'rustige' :roll: dag, voor zover dat dan al mogelijk is ;)

groetjes Livi

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 57

Bericht door Zeemeermin » do 04 nov 2010 08:46

Hallo dames

Ik heb ook steeds hartkloppingen, vooral bij zo'n afschuwelijke vieze zweterige opvlieger. Voorheen had ik hartritmestoornissen soms de hele dag door en daar heb ik medicatie voor.
Ben door de hele molen geweest tot aan een hartkatheterisatie toe maar niks te vinden.
Zal dan die overgang wel zijn maar ben toch blij dat de cardioloog tot uitgebreide onderzoeken is overgegaan om nare dingen uit te sluiten.

Zeemeermin

Annemieke51
Berichten van Annemieke51
Onderwerpen van Annemieke51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Annemieke51 » vr 05 nov 2010 11:41

Dag Zeemeermin,

Ik kamp ook al jaren met een hartritmestoornis waarvoor ik ook medicatie neem.
Ik ben nu 52, menstrueer nog af en toe... de hartoverslagen voel ik ook af en toe desondanks de medicatie, is dat bij jou ook het geval?
Van de cardioloog mag ik minderen met de medicatie maar ik durf niet uit schrik dat de hartkloppingen terug erger zouden worden...

Ik realiseer me nu ik dit forum lees dat ik eerder ook allerlei andere klachten had en dat die dus ook met mijn overgang te maken hebben gehad

groetjes
Annemieke

Livi
Berichten van Livi
Onderwerpen van Livi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Livi » di 16 nov 2010 19:20

Hey lotgenoten,

Toch een beetje opgelucht, las ik hier al jullie ervaringen... 'k heb de laatste tijd, naast het nachtzweten en de pijnlijke prikkelende benen, ook enorm last van beklemmend gevoel, alsof ik niet voldoende kan doorademen... Daarvan word ik dan toch wel bang.
Nu weet ik, dat ik niet de enige ben, wiens hart zo raar te keer gaat, en voor overlast zorgt, zo kan ik het hopelijk een beetje beter dragen

groetjes
Livi

Nicolette
Berichten van Nicolette
Menopauzejaar:

Bericht door Nicolette » do 02 dec 2010 12:44

Beste dames,

Wat een ellende deze week. De hartoverslagen en hartkloppingen gaan maar niet over.
Van de week had ik ze iedere dag, maar vannacht bleef het overslaan. Hele nacht niet geslapen. Als ik dan opsta dan ben ik bang voor de dag. Dus de eerste overslagen zijn er dan al weer. Ik heb maar valeriaan ingekomen. Werd er wel rustiger van, maar als er weer een overslag is slaat de onzekerheid even toe.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Naar de dokter? Daar ben ik al een paar keer geweest
en hij zei dat mijn hart goed was.
Ik ben gewoon bang om vanavond weer naar bed te gaan. Als ik ga liggen wordt het erger.

Heeft iemand opbeurende woorden? Ik weet het even niet meer.....

Groet
Nicolette

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia

Bericht door Julia » do 02 dec 2010 14:09

Hej dames,

Ik heb vandaag ook zo'n last weer, paar weken voelde ik me redelijk goed, gister zelfs super-fit, maar..... gisteravond toen ik op bed ging liggen, begon de ellende weer.... tegenwoordig is het meer "bonken" , een luide hartslag en af en toe overslagen tussendoor, ook wel wat sneller, zo rond de 80 slagen per minuut.
Ben ook blij met dit forum, toch een beetje geruststelling.
Ben ook een aantal keren bij de huisarts geweest, die zegt dat het hart goed is....
En dikke opvliegers :oops: , het schijnt er allemaal bij te horen, maar vandaag voel ik me alles behalve fit, heb nog steeds last.
En inderdaad je ziet er tegenop om weer op bed te gaan...
Allemaal sterkte, ooit gaat het voorbij heb ik me laten vertellen

Groet Julia

Marja47
Berichten van Marja47
Onderwerpen van Marja47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Marja47 » ma 13 dec 2010 11:38

Hallo dames

Ja hoor, daar gaan we weer!!
3 dagen en nachten al hartkloppingen en fladders...
Ik word er erg moe van, en nerveus!!
M'n bloeddruk is ook te hoog, misschien een gevolg van dit alles??

Ik ben nu 49 jaar en ik vraag me echt af of het allemaal de overgang is? Er zijn wel meer klachten .. spierpijn ... hoofdpijn .. allemaal hele vage klachten!!
Wat ben ik bij met dit forum!!

gr
Marja

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 64

Bericht door Annac » za 18 dec 2010 14:05

Hallo dames,

't Is weer helemaal aanwezig nadat het een tijdje is goed gegaan met de hartkloppingen. Ook algehele onrust, malende gedachten, 't valt niet mee pfff! Hopelijk komt hier eens een eind aan!
Voor jullie allemaal sterkte!

Anna

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jodejori » vr 24 dec 2010 16:55

Hallo allemaal

Ik ben 47 en heb nog steeds de menstruatie, de ene keer wel korter dan de andere maar toch redelijk regelmatig. Kan ik dan geen opvliegers hebben? Ik ben sowieso erg gestrest. Het lijkt wel of het de laatste jaren alleen maar toeneemt.

Net ben ik gewoon bezig met wat voorbereidingen voor morgen en ineens word ik misselijk ga gespannen aanvoelen vooral bij mijn armen en schouders krijg het ontzettend warm maar loop toch echt niet rood aan transpireer er ook niet bij.

Als dit al opvliegers zijn dan krijg ik stresskip het niet voor elkaar om mij daar overheen te zetten en door te gaan.

Misschien nu wel erger omdat enkele weken geleden mijn moeder is gedotterd dus hartproblemen heeft. Ik heb kalmeringsmiddelen en merk sinds de stress rondom mijn moeder dat ik gewoon even niet zonder kan.

Ik heb dus gelijk weer een pilletje genomen en nu gaat het wel weer. Heeft er nog iemand tips om beter om te gaan met een opvlieger. O ja en het rare is op dit moment heb ik het weer ontzettend koud.

Ik wens jullie allen hele fijne en stressloze feestdagen toe
groetjes Rita

Marian57
Berichten van Marian57
Onderwerpen van Marian57
Menopauzejaar:

Bericht door Marian57 » vr 05 aug 2011 11:25

Hallo dames,

Hier ben ik dan weer. Hopelijk kent iemand dit zodat ik me wat gerustgesteld voel.

Een maand geleden nadat ik opstond sloeg mijn hart op hol..hij ging over de 130 en ik werd heel onrustig in mijn lijf.
Dit heb ik in 2008 ook al eens gehad, met holter gelopen en was onschuldig, wel een bètablokker gehad voor de hartkloppingen.
Sinds die tijd ging het redelijk goed ( op de hartfladders na, jammer genoeg)
Dus sinds een maand geleden is het weer mis...iedere ochtend gat m'n hart tekeer..ik word onrustig in mijn lijf en nerveus...
Ik pak dan snel m'n bètablokker en meestal na een uurtje zakt het dan wel weer af...maar let nu ook de hele dag op mijn hart...om gek van te worden. Ik zit ook al heel lang in de overgang met allerlei klachten..maar aan die hartkloppingen kan ik niet wennen.
Zijn er meer dames die die herkennen, en hoe gaan jullie ermee om?
Iedereen ook veel sterkte met de strijd van de overgang.

Groetjes,
Marian.

Cornelia7
Berichten van Cornelia7
Onderwerpen van Cornelia7
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Cornelia7 » vr 05 aug 2011 11:57

Hoi Marian,

Ik herken het hoor, ik heb ook tijden dat mijn hart op hol slaat, hartoverslagen heb ik ook al jaren,
zeker s'ochtends als ik op sta heb ik dat mijn hart zo snel gaat dat mijn bril mee beweegt.

Heb dit al 5 jaar en zijn al verschillende ecg's gemaakt en kwam nooit wat uit.
Inmiddels weet ik dat het zeker met de overgang te maken heeft, probeer je er niet te druk om te maken, want je bent echt de enige niet zoals je hier veelvuldig kunt lezen!

groetjes van Ans

Marian57
Berichten van Marian57
Onderwerpen van Marian57
Menopauzejaar:

Bericht door Marian57 » vr 05 aug 2011 12:36

Hoi Ans,

Bedankt voor je snelle reactie, stelt me weer wat gerust.
Ik weet dat ik de enige niet ben, maar soms komt de twijfel weer van...komt het echt van de overgang..pfff, zeker omdat ik dit toch 'n tijdje 's morgens niet heb gehad.
Ik voel ook de hele dag mijn hart kloppen, bonzen, overslaan.. om moe van te worden.
Wat doe jij 's morgens om je hart weer tot rust te brengen?
Alle tips welkom:)
Ik ben op het moment echt bang... en als ik die hartkloppingen heb, sta ik ook helemaal te trillen op mijn benen, zo onrustig.
Hopelijk is het straks als de overgang voorbij is over...hoop 't zo.
Ans, jij ook sterkte, en alsnog bedankt voor je berichtje.

Groetjes,
Marian.

Cornelia7
Berichten van Cornelia7
Onderwerpen van Cornelia7
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Cornelia7 » vr 05 aug 2011 13:10

Hoi Marian,

Graag gedaan hoor, ik vind het ook fijn als ik ergens bang of onzeker over ben dat er vrouwen zijn die mij gerust stellen, dus ik weet wat je bedoelt met die twijfel.

Je vraagt wat ik er aan doet, nu Marian ik doe er helemaal niets aan, ik probeer zoveel als mogelijk het hele gebeuren maar over me heen te laten komen, al is dat niet altijd even makkelijk, ik ben soms ook heel erg onzeker over wat ik allemaal voel, en dat is heel erg veel.

De ene keer heb ik dit de andere keer heb ik dat, bijna alles wat er op dit forum voorbij komt heb ik in min of meerdere mate last van, soms wordt ik er ook knettergek van!

Dat hart wat op hol slaat en die enge overslagen zijn bij begonnen zo'n 5 jaar geleden, ik had er toen 24 uur last van! Toen was ik wel bang.
De ecg die toen gemaakt is was niets op te zien, en de dokters reppen echt niet over de overgang hoor!
Toen ik eenmaal op deze site ben beland ben ik in gaan zien dat het allemaal met de overgang te maken heeft, en dat bracht toch een hoop rust.

Ik heb nu weer last van een opgeblazen gevoel in mijn linkerzij, en alhoewel er heel wat vrouwen zijn die er hier over schrijven heb ik echt af en toe dat de twijfel mij bekruipt, stel je voor dat ik toch iets ernstigers heb, terwijl ik als ik rationeel denk (is soms moeilijk in de overgang) heus wel weet dat het allemaal met die ellendige hormonen te maken heeft.
Omdat ik die klachten van het hart (is onschuldig hoor) al jaren hebt krijg je toch langzaam het vertrouwen dat het echt niets ernstigs is, anders had ik er vast niet zo bij gelopen als nu denk ik dan maar!

Marian, vertrouw erop dat het allemaal met de overgang te maken heeft, en doe waar je je goed bij voelt, of het nu liggen op de bank is een wandeling of maak niet uit, het gaat erom wat goed voelt bij jou!
je zult zien dat er tijden komen dat ook dit voorbij gaat, het is alleen jammer dat we geen datum hebben!

Heel veel sterkte en groetjes van Ans

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht