Help hartoverslagen tijdens vakantie

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Help hartoverslagen tijdens vakantie

Bericht door Laantje66 »

Hallo dames,

Ik hoop dat jullie mij een beetje op mijn gemak kunnen stellen. Ik heb sinds ik vannacht wakker ben geschrokken uit een droom last van hartkloppingen. Na de droom ging mijn hart als een razende te keer, daarna kwamen de hartkloppingen....en niet zo'n beetje ook. Ik voel ze gelukkig alleen in mijn pols en soms een heel klein beetje in mijn maag. Als ik mijn pols pak dan voel ik het bij het tellen. Mijn hart slaat tijdens een minuut minimaal 3 keer over en dat waarschijnlijk iedere minuut, want telkens als ik voel gebeurt het. Of het nou is tijdens het wandelen, zitten of eten.....Het vervelende vind ik dat ik net twee dagen op vakantie ben en nog 3 weken vakantie voor de boeg heb. Ik heb deze vakantie zo hard nodig. Maar ik zit nu alleen nog maar in de piepzak.... Oh ja ik ben sinds 4 maanden weer aan het kwakkelen met een soort van ongesteld. Vrijdag had ik een dag wat bloed en daarna al enkele dag bruin bloed.... zijn dit nou hormonen? En kan het geen kwaad? Anders ga ik hier (Duitsland) toch maar even naar de huisarts, maar dan ben ik bang dat ik doorgestuurd word.....

Laantje

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Help hartoverslagen tijdens vakantie

Bericht door Diana49 »

Hallo Laantje,

Wat vervelend voor je die klachten en net in je vakantie. Dat met een razend hart uit een droom wakker worden is mij zeer bekend. Ook de hartkloppingen en hartoverslagen heb ik regelmatig, het kan bij mij soms dagen aanhouden. Het is erg vervelend en het maakt me ongerust. Het kan door de hormonen komen maar ook door stress.
Ik zelf probeer altijd gewoon rustig door te gaan waar ik mee bezig ben en neem rust als het nodig is. Nu ook, ik heb een hele goede dag gehad met wel hier en daar een opvlieger maar na het avond eten werd ik overvallen door een intense vermoeidheid en nu lig even op bed en nu hoor ik mijn hart bonken in mijn oren en dan ga ik maar dit forum lezen. :D .
Het is een bekende klacht, lees maar eens op dit forum. Het staat je natuurlijk vrij om naar een plaatselijke huisarts te gaan om je te laten onderzoeken als dat jou gerust stelt moet je dat doen zeker ook omdat je helemaal uit je vertrouwde omgeving bent.
Wat betreft die menstruatie dat is bij mij ook, en ook veel over geschreven door onze mede overgangsters. Dan een paar druppels, dan weer ineens niks en twee dagen later kun je met kraamverband gaan rondlopen. Ik hoop dat je je wat kunt ontspannen en wat kan genieten. Het hoort er bij alleen t is ontzettend vervelend.

Diana
Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Claire »

Hallo Laantje,

O wat herken ik je zorgen om je hart. Wat naar dat je dit nu juist krijgt op vakantie.

Je zegt dat je zo ontzettend toe bent aan vakantie. Mag ik dan aannemen dat je een heel drukke tijd achter de rug hebt? Als dat zo is, dan is het wel begrijpelijk dat je een terugslag krijgt op het moment van rust.

Je bijnieren geven nl. de aanmaak van stresshormonen voorrang op de hormoonbalans die zij in de overgang op zich gaan nemen. Stress gaat dus altijd ten koste van je hormoonbalans in de overgang.

En de spottings waar je last van hebt, geven ook aan dat je lijf aan het rommelen is qua hormonen wat weer klachten kan geven.

Hopelijk gaat het over een paar dagen wat beter. Ik wens het je toe. Als je je echt zorgen maakt, kan het wel fijn zijn om e.e.a. na te laten kijken bij een dokter om wat meer rust te krijgen voor jezelf.

Veel sterkte en groetjes,
Claire
Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Laantje66 »

Dank jullie wel Claire en Diana voor jullie reacties.

Ik ben zojuist bij de Duitse huisarts geweest. Er is een ECG genomen. Hierop waren de slagen goed te zien, ongeveer 6 per minuut. Nu was ik daar wel heel nerveus. Bloeddruk was ook te hoog 170/90. Zo als het nu is kunnen de overslagen geen kwaad. Pas als ze elkaar opvolgen, net als een mitrailleur dan pas is het gevaarlijk. Ik heb wel medicatie gehad. En moet na mijn vakantie wel naar de cardioloog om te kijken of het naar beneden gebracht kan/moet worden.
Toevallig kwam ik iemand tegen hier op het vakantiepark. Ik vertelde wat ik had en moest ook huilen. Ze vroeg hoe oud ik was....ik zei 53. Ze zegt meid dan is het de overgang. Ik heb dat ook heel lang gehad en heb het nu nog wel eens. Probeer het maar naast je neer te leggen. En dat probeer ik ook. Ik ga proberen er een fijne vakantie van te maken. Ik zeg proberen, want het angststemmetje zegt me wel weer van dadelijk gaat het van 6 maal per minuut naar een mitrailleur, maar dat probeer ik van mij af te zetten.

Want als ik stress en angst verminder wordt de slagen ook minder :)

Laantje
Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Diana49 »

Hallo Laantje,

Wat goed dat je toch even naar de huisarts bent geweest en je hebt medicatie. En idd laat je hier in Nederland door een cardioloog onderzoeken, zo kunnen ze eventueel het een en ander uitsluiten. Hoop dat je er wat geruststelling uithaalt en nog wat van je vakantie kan genieten.Het is niet niks even daar naar de huisarts gaan met zo'n vervelende en beangstigende klacht. Wel toevallig dat je net iemand hebt ontmoet die t zelfde heeft gehad als jij dan kun je even je verhaal kwijt, dat is echt fijn. Ik haal veel herkenning en geruststelling hier op t forum, waardoor ik beter met de overgangsklachten kan omgaan. Ik hoop voor je dat je wat kan ontspannen, kan genieten van je vakantie.

groet
Diana
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 55

Bericht door Mymi »

Hoi Laantje,

Ik vroeg me af hoe het nu met je gaat.
Je schreef in Juli tijdens je vakantie over je hartoverslagen. Hoe is het daar nu mee, ben je nog bij een cardioloog in Nederland geweest?
Ik zelf heb er ook af en toe last van, nu op dit moment ook, ik blijf het vreselijk vinden ondanks dat het onschuldig schijnt te zijn.
Andere dames van dit forum....hoe is het met jullie overslagen?

Groetjes Mymi
Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Claire »

Hoi Mymi,

Bij mij zijn de overslagen ook weer aanwezig. Ben net weer van mijn menstruatie af die ik na 5 maanden weer eens kreeg, dus dat zal zijn invloed hebben. Ook weer trekkende benen en kokhalzen erbij op dit moment. Het is niet anders, maar wel heel vervelend.

Hopelijk betert het snel voor ons.

Groetjes,
Claire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht