Hartoverslagen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Muurbloem08
Berichten van Muurbloem08
Onderwerpen van Muurbloem08
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Hartoverslagen

Bericht door Muurbloem08 » do 07 mar 2019 15:44

Hallo allemaal,

Ik heb veel last van hartoverslagen. Vannacht ook weer. Dan lig ik daar wakker van en word ik paniekerig van angst. Mijn hart fladdert regelmatig. Dan voel ik een slag en een bonk er achteraan. Soms de hele dag door. Dan weer een paar dagen niks. Ik dronk al niet veel koffie. Zo'n 2 kopjes per dag maar die durf ik niet meer te pakken. Bang dat het erger wordt. Heb al eens een holteronderzoek gehad maar daar kwam niets uit.
Ik ben blij met dit forum. Het is zo herkenbaar allemaal. Ook de rest van mijn klachten.

Muurbloem

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Re: Hartoverslagen

Bericht door Mymi » do 07 mar 2019 16:15

Hoi Muurbloem,

Ook ik ben nog regelmatig bang voor mijn hart, ook ondanks diverse onderzoeken, maar dat is al weer een paar jaar geleden en dan denk ik wel eens is het nog steeds wel goed allemaal?
Die hartoverslagen heb ik ook gehad een paar jaar geleden, heb ik ook een holter voor gedragen, was allemaal goed, hartoverslagen schijnen ook meestal onschuldig te zijn.
Een paar weken geleden had ik het ook weer ineens een paar uur, daarna was het weer over.
Nu de afgelopen dagen af en toe weer een steek bij mijn hart.
Ik probeer me er niet meer zo druk om te maken, meestal gaat het weer over, maar vervelend blijft het wel altijd.
Sterkte met alles !

Mymi

Lotte
Berichten van Lotte
Onderwerpen van Lotte
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Hartoverslagen

Bericht door Lotte » vr 03 mei 2019 09:43

Hoi meiden,

na bijna een jaar geen hartkloppingen meer te hebben gebruik ook bètablokkers gisteravond ging het weer mis opeens harde hartbonk om de zoveel tijd harde bons mij man was werken ik was alleen en zo bang trillen en onrustig van binnen zo bang dat mij hart het begeeft. Ha heeft geluisterd maar schijnt goed te zijn en nog voel ik het dat gebonk. Word er zo bang van en moe wie herkent dit ????

Groeten, Lotte

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht