Hartkloppingen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Paula64
Berichten van Paula64
Onderwerpen van Paula64
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Hartkloppingen

Bericht door Paula64 » do 08 okt 2015 10:14

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb ook zoveel klachten, maar weet dankzij jullie dat het er allemaal bij hoort...
2 jaar geleden heel veel hartkloppingen gehad, de hele dag door, hup naar het ziekenhuis, alle testen gehad, alles goed maar toch ook medicijnen gekregen.
Die medicijnen heb ik 1,5 jaar geslikt en toen mocht ik stoppen en heb toen een half jaar geen last meer gehad van hartkloppingen.
Tot een paar dagen geleden, gefladder, gebonk in mijn hart, niet normaal meer, ik dacht, dat was het dan, nu ga ik dood...
Met de ambulance(!) naar het ziekenhuis gebracht, want ze vertrouwden het niet, ik had het erg benauwd en kon bijna geen adem krijgen.
Na een volledige APK kreeg ik te horen dat ik niks mankeerde :shock:
Toen, na eindeloos googelen, dan maar magnesium gaan slikken, en ik moet zeggen, tot op heden maar weinig hartkloppingen gehad. Zit het tussen mijn oren of kwam ik toch iets tekort? Eerst maar afwachten of het weer terug komt, ik blijf het in ieder geval wel innemen.

Paula

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Hartkloppingen

Bericht door Anette » do 08 okt 2015 10:51

Hallo Paula,

In de overgang gaat ook de stofwisseling anders werken. Het lichaam neemt voedingstoffen niet altijd meer even goed op. Dat kan klachten geven en die klachten zullen verminderen als je alsnog voor die voedingsstoffen zorgt.

Hartkloppingen die direct afkomstig zijn van de overgang zullen daar niet door stoppen, die hebben vooral te maken me het feit dat de verschillende zenuwstelsels door de onbalans in hormonen niet altijd goed op elkaar reageren.

Het zit dus zeker niet tussen je oren

Anette

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » do 08 okt 2015 15:29

Hallo dames,

Ook ik ben een dik anderhalf jaar geleden op de hartbewaking van ziekenhuis terecht gekomen met een hartslag van 150 per minuut, alles nagekeken, was goed. Niet lang daarna ben ik bij een overgangsconsulente terecht gekomen en hebben we al mijn klachten doorgenomen, waaronder ook die hartkloppingen, zij adviseerde mij ook magnesium, vanaf dat moment ging het stukken beter, geen last meer, nu ben ik de laatste tijd weer een beetje laks met innemen en merk ik het meteen weer, ik ga dus zekere trouw iedere avond een uur voor ik naar bed ga weer magnesium slikken.

Mymi

Silke
Berichten van Silke
Onderwerpen van Silke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Silke » ma 30 nov 2015 12:41

Hallo,

Ook hier erg last van hartkloppingen en dat mijn hart op hol gaat. Dat laatste heb ik overigens al vanaf mijn twaalfde, maar sinds
ik in de overgang ben, heb ik daar veel meer last van. En ondanks dat ik het al zolang heb, maak ik me toch iedere keer weer doodongerust
hierover. Ondanks medicatie heb ik periodes dat het helemaal mis is, zo ook nu. S nachts wanneer ik wakker wordt, slapen is overigens ook een drama, bonkt mijn hart zowat mijn lijf uit en slaat het ook regelmatig over of gaat juist een paar slagen veel sneller. Doodeng blijf ik dat vinden en het beheerst mijn leventje. Zo gaat het een paar weken goed en zo zit ik er weer weken aan vast.

In de periode van een onrustig hart, veel overslaan enz. heb ik vaak ook zo'n raar gevoel ik mijn keel. Een onrustig, naar gevoel.
Zeg maar in het holletje onderaan mijn hals. Hoop dat jullie begrijpen waar ik bedoel, weet niet hoe dat plekje heet namelijk :oops:
Herkent iemand van jullie dat?

Ik las hier dus dat magnesium kan helpen.
Ik heb het nu twee avonden een uur voor het slapen gaan ingenomen.
Ik laat het zeker weten wat het voor me doet en ook ik hoop met goed nieuws te komen.
Vandaag is het echt bar en boos met die rot hartkloppingen. Om gek van te worden :evil:

Wat is dit toch heerlijk dat ik hier gewoon even mijn zorgen kan delen

Groetjes en tot schrijfs dus.

Silke
Berichten van Silke
Onderwerpen van Silke
Menopauzejaar:

Bericht door Silke » vr 04 dec 2015 16:53

Hoi dames,

Bedankt voor de info
Ik heb de magnesium meteen aangeschaft en nu twee avonden een uur voor het slapen gaan ingenomen.
Ik laat het zeker weten wat magnesium voor me doet en ook ik hoop met goed nieuws te komen.
Vandaag is het echt bar en boos met die rot hartkloppingen. Om gek van te worden :evil:

Wat is dit toch heerlijk dat ik hier gewoon even mijn zorgen kan delen

Groetjes en tot schrijfs dus.
Silke.

Paula64
Berichten van Paula64
Onderwerpen van Paula64
Menopauzejaar:

Bericht door Paula64 » wo 09 dec 2015 19:51

Hoi Allemaal,

Ik heb nu een paar weken magnesium geslikt van 400 mg per dag, en ik moet zeggen dat ik bijna geen hartkloppingen meer gehad heb!

Die steken in het hart streek waar jullie het ook over hadden, dat heb ik ook soms, maar ik merk wel dat die meer met stress te maken hebben.
En dat rare gevoel in mijn keel heeft met stress te maken, volgens de cardioloog... :S

Maar al met al gaat het mij een stuk beter, ik hoop dat het zo blijft.

groetjes,
Paula

Bjm54
Berichten van Bjm54
Onderwerpen van Bjm54
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Bjm54 » di 05 jan 2016 15:04

Hallo allemaal.

Naar voor jullie maar fijn voor mij om te lezen dat het op hol slaan van hart ook er bij hoort,
Ik heb het ook regelmatig 's nachts, heel eng, heb me wel eens afgevraagd of 's ochtends
Wel weer wakker zou worden, af en toe ook overdag .
En dat nare gevoel in keel herken ik ook,
Heb ook al echo van schildklier gehad.
Niks aan de hand natuurlijk!
En dat tezamen met de al die andere klachten wordt het er niet gezelliger op.
Ik kan op elk onderdeel van dit forum wel meepraten
Magnesium ga ik ook maar eens proberen !!

Groetjes Biance

Paula64
Berichten van Paula64
Onderwerpen van Paula64
Menopauzejaar:

Bericht door Paula64 » wo 13 jan 2016 11:17

Hoi Allemaal,

Het leek een paar weken heel goed te gaan met het innemen van magnesium.
Maar sinds afgelopen weekend weer constant hartkloppingen, overslagen en drukkend gevoel op mijn borst.
Gek word ik ervan, vooral 's nachts, want dan kan ik natuurlijk niet slapen.
Gisteravond een wijntje genomen, want ik dacht, erger kan het niet worden, en hahaha, de hartkloppingen gingen er tijdelijk van weg!
Vanochtend hetzelfde met koffie...ze gingen weer weg, tijdelijk, want nu zijn ze er weer.;-(

Ik heb wel door dat ze steeds een periode lang komen, een week of twee en dan weer een paar weken wegblijven.
Ik zal blij zijn als ik helemaal door de overgang heen ben, maar ik word 52 in april, dus dat zal voorlopig nog wel duren. bah :S

veel sterkte allemaal,
Paula

Paula64
Berichten van Paula64
Onderwerpen van Paula64
Menopauzejaar:

Bericht door Paula64 » ma 25 jan 2016 15:46

Hallo dames

Ik heb tuim een week lang last gehad van hartkloppingen, bonzen, fladderen. Ik was er helemaal klaar mee en heb alweer mijn dokter gebeld.
Ik slik nu Tambocor capsules, een medicijn tegen hartritmestoornissen, en ik moet zeggen, bijna geen last meer gehad van mijn hart.
Ik hoop dat dat zo blijft.
Ik hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes,
Paula

Paula64
Berichten van Paula64
Onderwerpen van Paula64
Menopauzejaar:

Bericht door Paula64 » za 16 sep 2017 16:30

Hallo dames,

Hier ben ik weer, ik slik nog steeds 100 mg tambocor capsules per dag en ik heb geen hartritmestoornissen meer gehad!
Wel wat gewennings-verschijnselen in het begin hoor, die duurden een week of 2, zoals rare jeukplekken op mijn rug en armen, misselijkheid in de ochtend, duizelig. Maar goed, dat was gelukkig na 2 weken voorbij en ik heb daar geen last meer van.
Het voelt allemaal een stuk rustiger nu en ik slaap goed.(alleen als mijn man snurkt, niet)

groetjes weer
Paula

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht