Zo blij met dit forum

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Hanna71
Berichten van Hanna71
Onderwerpen van Hanna71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Zo blij met dit forum

Bericht door Hanna71 » di 20 mar 2018 15:07

Dag lot genoten.

Heb nooit geweten dat de overgang zo heftig kon zijn...wat me wel heel erg verbaast is dat er in mijn omgeving niemand is die ook deze symptomen heeft..alleen een beetje vermoeidheid en wat hot flashes en daar blijft het ook dan bij.

Daarom ben ik zo blij met dit forum...ik kon mijn ogen niet geloven zo veel verhalen die gewoon op mijn lijf zijn geschreven...

Beste lotgenoten heel veel dank daarvoor....heel veel sterkte! Denk aan jullie.

O ja is er misschien iemand die ook last heeft gehad van hartoverslagen en inmiddels daar van af is?

Gr Hanna.

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Re: Zo blij met dit forum

Bericht door Mymi » di 20 mar 2018 15:36

Hoi Hanna,

Ja ik heb hartoverslagen gehad vorig jaar en werd er heel angstig van. Ik ben bij een cardioloog terecht gekomen en heb een 24 uurs kastje gedragen, daaruit kwam dat ik er 300 in 24 uur had, dat lijkt veel maar zijn er eigenlijk maar 12 per uur, ik heb er denk ik 2 a 3 weken last van gehad en daarna nooit meer, heel typisch.
De cardioloog zij trouwens ook dat het onschuldig was dus dat stelde me al weer gerust.
Heb jij er ook last van ?

Groetjes Mymi

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » wo 21 mar 2018 12:57

Hoi Mymi,

Ik heb ook last gehad van hartoverslagen. Ik vond het naar en raakte er compleet door van slag. Heb toen een 24-uurs meting gehad. Cardioloog zei dat het absoluut onschuldig was.

Nu ik begin over te slaan met menstruaties heb ik ze veel minder. Bij vlagen nog weleens heel heftig. Meestal krijg ik ze nu als aankondiging van een opvlieger.

Sommige vrouwen zijn gebaat bij magnesium. Ik ben daarom een aantal weken geleden dagelijks een banaan gaan eten. Het lijkt wel te helpen. Maar ja, dat vind ik altijd lastig, want door die rommelende hormonen wisselen klachten sowieso. Toch houd ik het maar even vol; best lekker een banaan en is ook nog goed voor de gewrichten.

Groetjes,
Claire

Hanna71
Berichten van Hanna71
Onderwerpen van Hanna71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Hanna71 » zo 20 mei 2018 13:48

Hallo Mymi

Dank voor je reactie. ..ben heel erg blij dat je ervan af bent. :)

Ik heb nog wel last van hartoverslagen, maar gelukkig in mindere mate.

Waar ik nu wel heel veel last van heb, is dat vreselijke zenuwachtige gevoel in mijn lijf.
Erg vermoeiend.

Heel veel sterkte lotgenoten.
Hanna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht