Ik voel me zo naar

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Miesteph
Berichten van Miesteph
Onderwerpen van Miesteph
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

Ik voel me zo naar

Bericht door Miesteph » do 30 nov 2017 14:24

Hallo

Ik weet het even niet meer. Ik ben een vrouw van 36 jaar en heb 4 kinderen in de leeftijd van 2.5 t/m 11 jaar.
Ik vermoed dat ik in de overgang zit, maar mijn gynaecoloog wil er niets mee doen. Ze vindt me te jong, maar jullie verhalen zijn zo herkenbaar maar tegelijkertijd maakt het me heel onzeker. Straks is het niet zo en voel ik me zo rot vanwege wat anders.
Ik heb via de huisarts wel 2x een 24-uurskastje voor mijn hart gehad, sporttest en een hartecho, maar dat was prima. Maar cardioloog wilde een hartkatheterisatie laten doen, waardoor ik zo schrok dat ik naar huisarts ben gerend (figuurlijk) en die dat gelukkig ook onzin vond.

Inmiddels slik ik een batterij aan vitaminen, magnesiumolie enz enz enz maar blijf me rot voelen. De pil slik ik niet, mijn man is gesteriliseerd.
Dan denk ik er weer een paar dagen 'te zijn om vervolgens weer als een dood vogeltje op de bank te zitten, te googelen, hartkloppingen, angst, menstruatie komt tussen 28 en 36 dagen met kleine klontjes, onrustig, wil niets en liefst alleen worden gelaten, ben opvliegerig en geïrriteerd en herken mezelf helemaal niet meer. Ergste vind ik die angst, die verlamd en moet mezelf dwingen de snelweg op te gaan. Ontwikkel zo ook nog hyperventilatie...probeer zo gezond mogelijk te eten, maar durf in periodes met hartkloppingen niet eens te bewegen, durf niet te gaan slapen en drink daardoor teveel omdat dat ontspant. Waardoor ik me daardoor weer schuldig voel enz. Fijne cirkel zo :cry:

Ik las dat er vrouwen zijn die juist de pil weer gaan/ moeten slikken omdat anders hartproblemen enz konden ontstaan? Ook dat te lezen maakt me weer onzeker...
Nu, jazeker via Google, iets gevonden voor tijdens de overgang, homeopathie en zou hormonen in balans brengen en angst wegnemen.
Ga toch maar zelf dokteren.
Ben het zo zat :cry:

Miesteph

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Ik voel me zo naar

Bericht door Lia » do 30 nov 2017 14:37

Hallo Miesteph

Denk dat je dan toch iets verkeerd begrepen hebt.
Met de anticonceptiepil voorkom je echt geen hartproblemen, die geeft eerder een verhoogde kans daarop.

Lia

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Kimberley » do 30 nov 2017 18:58

Hallo Miesteph

Wat naar dat je je zo voelt. Met 36 kan het heel goed zijn dat je hormonen schommelen. Zo klinkt je verhaal ook echt wel hoor vind ik. De pre-overgang overgang heet dat. Je herkent onze verhalen ook niet voor niks natuurlijk. Wij maken hier allemaal hetzelfde mee als jij. Ook wij lopen bijvoorbeeld tegen rare reacties van huisartsen en gynaecologen aan. Dat kan je op het verkeerde been zetten maar als je hier veel leest en alles wat je voelt daardoor beter gaat begrijpen hoef je niet meer gestrest te googelen.

Groetjes Kimberley

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » za 02 dec 2017 09:36

Hoi Miesteph,

Ik wil niet vervelend doen hoor maar heb je ook gevraagd waarom de cardioloog een katheterisatie wilde doen?
Zoiets gaan ze toch niet doen als het onzin zou zijn?
Uiteraard moet je het zelf weten maar zo blijf je in je onzekerheid zitten lijkt mij.
Sterkte met alle zorgen, helaas zijn er veel met jou.

Groetjes,
Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht