Boezemfibrilleren

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door Jans52ha » za 25 mei 2019 20:54

Hallo dames.

Gaat het met jullie nu wat beter ?
Er komen geen reacties meer.
Geen bericht goed bericht?

Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » ma 27 mei 2019 06:12

Hallo Jans,

Helaas gaat het nog niet geweldig hier. Weer last van hartoverslagen en het gaat nu tussen mijn oren zitten. Dan denk ik: heb ik iets ernstigs aan mijn hart? Ik baal ervan, maar moet het uitzingen, ben ik bang. Grrrr.

Hoe gaat het met jou?

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » di 28 mei 2019 11:42

Ha Claire.

Dit is zo herkenbaar. Als het wat beter gaat dan geloof je erin dat het ooit weer goed komt. Eigenlijk gaat hier ook geen dag voorbij of ik heb er last van. Alleen de hoeveelheid verschilt dan. Heel vervelend hoor. Begrijp goed dat je gaat denken het is wat anders. Heb ik ook. Regelmatig schrik ik van.het gevoel dat je hart lijkt stil.te staan. Ben dan.een hele tijd weet van.slag. Herkenbaar? Alles moet vaak!!. Geen.zin maar moeten. Nu begint het in mijn buik ook weer te zeuren. Heb geen echte menstruatie meer maar het lijkt op spotting. Heb jij het ook? Kijk weer uit naar je reactie .

Groetjes weer.
Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 28 mei 2019 13:20

Hoi Jans,

Het gevoel van moeten heb ik vooral, als ik me zo slecht voel. Dan heb ik dingen afgesproken toen ik me goed voelde en die kan ik dan op dit moment niet behappen. Het is topsport om dan toch iets te kunnen volbrengen. Het uitvoeren maakt de klachten erger en ik moet mij dus weer aanpassen aan mijn lijfelijke toestand.

Na jaren de meeste afspraken afzeggen, ging het een poos beter en kon ik weer dingen plannen. Ik kan het slecht verkroppen dat ik nu weer ben teruggezet hierin. Ik wordt er moedeloos van.

Net een hartfladder achter de rug :( .. Net als jij ben ik dan ook een hele poos van slag. Ik zit nu helemaal op mijn lijf en hart te letten. Ik probeer afleiding te zoeken, maar lukt niet echt. Wat een angstig gedoe. Vreselijk. Alles wat ik moet doen hier in huis blijft liggen. Waar zijn de kaboutertjes als je ze nodig hebt....

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » vr 31 mei 2019 13:40

Hallo.

Ik begrijp je wel hoor. Ik spreek ook vaak dingen af in een goede periode. Je denkt elke keer nu zal het onderhand toch wel eens minder worden. Het valt elke keer weer tegen.
Met het hele warme weer kan ik ook niet echt blij wezen. Ik heb het al zo warm zeg. Blijf dan graag in de schaduw. :oops:
Bij inspanning gaat mijn hartslag wel omhoog. Heel vervelend vind ik ook als ik druk bezig geweest bent en ik ga daarna zitten. ..dat mijn hart voor mij met klaar geweld uit mijn lijf lijkt te willen springen. Brr. Het liefst ga ik dan weer in beweging. Maar dat kun je natuurlijk niet volhouden.
Herkennen jullie dit ook? Zo vermoeiend.
Elke dag roffelt mijn hart wel een aantal keer. Gelukkig geen urenlang meer. Dat was zo onregelmatig. Heel angstig. En de huisarts maar zeggen dat er niks aan de hand is. Wel dus..overgang. ..

Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Mymi » vr 31 mei 2019 19:04

Hoi sames

Ja die hogere hartslag bij warm weer heb ik ook, ik kan me vorig jaar nog herinneren dat het zo warm was die zomer toen had ik dat ook hoor.
Met warm weer heb ik ook meer last van opvliegers overdag, normaal heb ik die alleen ’s nachts.
Hopelijk krijgen we niet weer zo een hete zomer.

Groetjes Mymi.

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » ma 03 jun 2019 21:47

Hoihoi.

Ja bij inspanning gaat mijn hartslag wel omhoog. Heel vervelend vind ik ook als ik druk bezig geweest bent en ik ga daarna zitten. ..datijn hart voor mij met klaar geweld uit mijn lijf lijkt te willen springen. Brr. Het liefst ga il dan weer in beweging. Maar dat lun je natuurlijk niet volhouden.
Herkennen jullie dit ook? Zo vermoeiend.
Elke dag roffelt mijn hart wel een aantal keer. Gelukkig geen urenlang meer. Dat was zo onregelmatig. Heel angstig. En de huisarts maar zeggen dat er niks aan de hand is. Wel dus..overgang. ..

Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 04 jun 2019 12:42

Hallo Jans,

Dat herken ik.

Op dit moment blijft mijn hart langer snel kloppen na inspanning (de trap op of wat van de grond pakken, bedoel ik dan met inspanning :roll: ).

Ik denk dat het komt door mijn slechte conditie. Door al die klachten beweeg ik niet. Ik wandel niet en fietsen heb ik al maanden niet gedaan. Ik loop naar de auto, stofzuig in fases en doe wat in de tuin en dan alleen als het gaat. Natuurlijk gaat dat steeds minder goed, omdat ik al zo weinig doe en zo zit ik in een cirkel naar beneden.

Op dit moment zijn mijn hartoverslagen gestopt en ik slaap al twee nachten door. Dat zijn dan wel zeker lichtpuntjes.

Sterkte, hoor.

Groetjes,
Claire

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Lientje22 » wo 05 jun 2019 18:36

Beste Claire,

Herkenbaar de geringste inspanning is al snel te veel. Mijn fiets staat ook al vanaf november in de schuur. Zo jammer.
Mijn conditie gaat er ook niet op vooruit. Ongelooflijk toch? Dat ik een aantal jaren geleden alles kon, zwemmen, fietsen, lopen etc..
zonder er bij na te denken.
Stofzuigen kost mij ook zoveel energie. Mijn man en oudste zoon doen dat nu. Ik beperk me maar tot de wat minder inspannende klusjes.
Ik hoop maar dat als mijn hormonen meer in balans zijn, de conditie weer terug mag komen. Al zal het niet meer als een 20 jarige worden natuurlijk.
Voel dat mijn lichaam weer een ovulatie voor elkaar probeert te krijgen. Ben er dan dagen "ziek " van . Zoveel klachten.
Het blijft lastig uitleggen aan anderen die het niet kennen/ begrijpen dat ik echt zo weinig kan. Aan de buitenkant kan je het niet zien.
Van mij mag heel dat gedoe vlug over zijn.

Groetjes,
Lientje

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » wo 19 jun 2019 18:37

Hallo...

het gaat nog steeds niet zo lekker met dat hartritme enz. Merken jullie het ook als je koffie op hebt? En.met stress bonk het ook. soms verschrikkelijk. Wat zou ik blij zijn het veel rustiger was. Wanneer? ????

Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » ma 19 aug 2019 20:34

Hallo dames,

Ik zit weer in een periode dat het moeizaam gaat (moe, trillen, kortademig, kokhalzen). Gelukkig is mijn hoofdpijn weer weg. Net ook weer hartoverslagen. Alweer ruim drie maanden geleden mijn laatste menstruatie gehad, maar blijkbaar probeert mijn lijf weer iets. Ik ga morgen een dag helemaal niets doen en hopen dat het snel overwaait.

Lientje: Hoe is jouw zomervakantie tot nu toe gegaan? Altijd pittige weken met schoolgaande kinderen. Hopelijk gaat het goed of iig redelijk?

Jans: koffie, zwarte thee, chocolade, alcohol en drop kunnen idd invloed hebben op het hartritme. Deze dingen kun je het best laten staan. Gaat het alweer wat beter met je hartoverslagen?

Groetjes,
Claire

Lientje22
Berichten van Lientje22
Menopauzejaar:

Bericht door Lientje22 » wo 21 aug 2019 19:04

Beste Claire,

Hoop doet de rust jou goed en gaan de klachten weer vlug over. Had je de afgelopen 3 maanden minder klachten?
Miss komt er weer een menstruatie aan of probeert je lichaam dit nog voor elkaar te krijgen wat eigenlijk niet meer lukt?

Lief dat je naar mij vraagt. Ik heb gelukkig veel rust in de vakantie.
Wat dat betreft kan ik niet zeggen dat mijn klachten door drukte van de kids erger zijn geworden .

De laatste paar weken voel ik me zo naar. Het is eigenlijk teveel om op te noemen.
Ik kreeg mijn menstruatie 11 dagen geleden, een kleine week eerder als ik had verwacht. Vanaf de eerste dag was het alsof ik als een ballon ben leeg gelopen. Zo intens moe, duizelig, hoofdpijn, zwabber/trillende benen. Kortademig bij traplopen. Conditie die prut is natuurlijk. In de morgen een enorm brak gevoel. De eerste paar dagen van de menstruatie heb ik veel op bed gelegen, gewoon omdat ik zo intens moe was en enorme spierspanning. Die spierspanning is gelukkig nu weer een stuk minder. Ook was ik deze keer enorm ongesteld. Veel bloedverlies, met veel grote stolsels, duurde ook langer als de vorige keer. De vorige keer was het zo weinig juist. Dit maakt me niet ongerust omdat ik lees dat dit typisch bij de peri menopauze hoort.

Nu heb ik de laatste 2 weken elke dag om een uur of 6 een soort van weg trekker, wordt heel onrustig, soort paniekerig gevoel, klemmende gevoel bij de keel, voel me algeheel naar. Door rustig te blijven ademhalen en tegen mezelf te zeggen dat het weer zakt, helpt wel.
Wat ik ook heb sinds dat mijn menstruatie is begonnen dat ik elke dag half de middag me ziek voel worden. Het gevoel van griep, krijg het koud zit te rillen, hoofdpijn, wordt ook wat snotterig, heb soms een zere keel. In de morgen heb ik juist weer opwellingen van warmte die me soms een benauwd gevoel geven. Ik heb er geen koorts bij. Mijn stemming is ook zo down/labiel door deze toestanden natuurlijk. Voel me enorm prikkelbaar. Mijn huid tintelt/ brand enorm. Het is of ik geestelijk zo weinig kan hebben nu. Normaal knapte ik altijd wat op na de menstruatie een paar dagen en dan weer "zieke" dagen van de ovulatie. Nu heb ik tijdens of net na de menstruatie ook het gevoel gehad dat mijn lichaam probeerde nog een ovulatie voor elkaar te krijgen. Zouden daar nu al die klachten van komen?
Ik heb de laatste dagen ook veel onrustige gevoelens. Gedachten die op hol slaan. De simpelste dingen maken me al nerveus, onrustig. Vanmorgen na het wakker worden gelijk een heel onbestemd onrustig opgejaagd gevoel. Slapen is ook lastig weer, soms tot 2 uur wakker liggen, ga er dan maar een poosje uit. Of wel goed inslaap vallen en vanaf 4 uur klaar wakker of wakker schrikken met een heel nerveus, angstig gevoel, soms kotsmisselijk tot braken aan toe. en dan is het weer een aantal dagen weg.

Lientje22
Berichten van Lientje22
Menopauzejaar:

Bericht door Lientje22 » wo 21 aug 2019 19:05

Soms vind ik alle klachten zo overweldigend, gewoon bijna niets te kunnen, zo uitgeschakeld van alle klachten.
Ik vind dit bij tijden echt heel moeilijk. De ene keer kan ik het meer relativeren en mezelf gerust stellen dat dit de overgang is. Door herkenning op het forum. Maar ondanks dat ik echt veel( lees bijna altijd) rust neem, mijn man doet bijna alles thuis, zorgt voor de kinderen en me enorm steunt. Hij is altijd een luisterend oor. Dat ik toch denk kan je echt zo ziek zijn van heel die overgang? Maar er zijn ook zoveel klachten die er een paar dagen zijn en dan weer weg dagen of weken, bijv brandende hoofdhuid, pijnlijk sternum, oorsuizen, misselijk, diarree etc Dan denk ik dit wordt duidelijk door hormonen veroorzaakt. Want anders zouden de klachten er altijd zijn. Ik kan echt zo weinig vaak, ik lees hier toch ook wel dat dames toch nog wat kunnen lopen fietsen etc.. Ik zou dat momenteel echt niet kunnen.

Voel nu ook een soort woede boosheid in me rond gaan. Gewoon omdat de klachten zo heftig zijn en ik er geen grip op heb. Ik moet het over me heen laten komen, vaak lukt dat wel. Maar soms dus ook niet . Zeker als ik al een tijd me zo ellendig voel.

Vanmiddag wel een uurtje buiten kunnen zitten maar voelde om een uur of vier weer dat zieke grieperige gevoel op komen. Of mijn kracht helemaal op is, trillerig en ziek gevoel. Lig dan nu ook weer op bed. Wat mijn stemming natuurlijk niet bevordert.

Het is misschien een beetje lang verhaal geworden. Maar moest het even kwijt. Hoop dat wat dames het herkennen of me steunen.

Groetjes Lientje

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » vr 23 aug 2019 17:24

Hallo allemaal.

Inderdaad kun je je eigen soms heel akelig voelen. Ik heb dan een rem gevoel in mijn lichaam. Bijna niet vooruit te branden. En dan toch nog zoveel moeten of willen. Grr. Maar door alles heen vind ik het hart het vervelendste.
Overslagen. ..op hol..en het gevoel van even wegzakken. .. het meeste is er elke dag. Hoe is dit bij jullie? Er zijn zoveel vrouwen die dit niet hebben. Dan denk ik elke keer zou dit dan er toch niet bij horen? Twijfel twijfel. ...

Groetjes Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » za 24 aug 2019 08:11

Hallo Lientje,

Als ik je verhaal lees, herken ik alles. Van het rare slapen tot de trillende benen, diaree, kokhalzen, oorsuizen; echt alles wat je opnoemt.

Het maakt me verdrietig om te lezen dat jij dit ook meemaakt. En ik voel via jouw verhaal medelijden met mezelf opkomen. Wat een doffe ellende is het waar we doorheen gaan.

Door de nare, overweldigende en alle energie opslorpende hectiek van de klachten gaan en je daarnaast steeds afvragen of het wel echt de overgangshormonen zijn of dat er iets veel ergers aan de hand is. Dat je nu toch wel echt dood neer gaat vallen; zo naar voelt het. Probeer dan maar eens rustig te blijven en wat je zegt; soms lukt dat prima, soms helemaal niet en soms word je er boos en opstandig van en nog veel meer. Alle emoties komen langs. Hoe vermoeiend is dat wel niet?!

Malende gedachten herken ik ook; al heb ik dat nu niet meer. Ik kon helemaal van mijn stuk zijn van bepaalde gedachtes, een scene in een film of het overlijden van iemand wat natuurlijk altijd heftig is. Een paar dagen later kon ik het dan wel weer op de goede plek zetten en er aan denken; zo vreemd. Ook liedjes bleven dagenlang in mijn hoofd hangen; heel vermoeiend.

Het slechte doorslapen heb ik ook. Inslapen lukt momenteel wel goed. Ik word nu echter om 3-4 uur wakker en kan dan niet meer slapen. Ik ga er dan uit en na ongeveer 2 uur ga ik dan weer naar bed waarna de wekker me weer wakker maakt. Nu ja; ik slaap wel een aantal uren al is het versnippert.

Ach Lientje, ik heb met je te doen en hoop dat het snel betert voor je. Heel veel sterkte en goede moed gewenst

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » za 24 aug 2019 23:22

Heel fijn om jullie reacties te lezen.
Ik herken ook heel veel klachten.
Bibber benen. Getril in je lichaam. Heel nerveus zijn voor niks. Geblub in mn oren. Ineens gigantische moeheid. Ik word er zo dol van. Sons heb ik even een goede dag. Maar het kan zo weer omslaan. Waarom denk ik dan. Doe niks anders.
Hartbonzen met klaar geweld. ...overslagen. .ik weet het vaak niet meer. Er zijn dan zoveel dingen die moeten. ..het gaat soms wel maar echt moeizaam. Ik slik van alles en nog wat maar het lijkt niet te helpen. Sterkte jullie ook..

Groetjes Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » zo 25 aug 2019 10:40

Hoi Jans,

Hè bah, wat naar toch al die klachten.

Dingen die moeten en je nu eigenlijk niet kunt doen.
Toch zoveel mogelijk proberen voor jezelf en de rust te kiezen, hoor.
Dat moest ik gisteren ook doen.
Ik had het geprobeerd, maar het ging niet, dus veel eerder weggegaan van een bijeenkomst.
Vandaag weer bijkomen hiervan :roll: .
Het warme weer helpt ook zeker niet mee :(

Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Lientje22
Berichten van Lientje22
Menopauzejaar:

Bericht door Lientje22 » do 29 aug 2019 12:19

Hoi Claire,

Dank je wel voor je reactie en herkenning. Wat fijn dat je reageerde en alles herkende. Voel ik me niet meer zo alleen en toch weer even die bevestiging dat het wel echt de overgang is.
Ik had de afgelopen dagen wat minder klachten. Weer wat meer energie. Gisterenavond kreeg ik weer wegtrekkers, beroerd gevoel , griepgevoel.
Bah dacht ik nu na al weer. Vandaag is mijn menstruatie al weer na 2,5 week begonnen. Verklaard natuurlijk de klachten.

Hoop dat het met jou inmiddels wat beter mag gaan.

Groetjes Lientje

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » do 10 okt 2019 22:34

Hallo dappere dames.

Hoe gaat het allemaal? Druk met overleven in de overgang? Met mij gaat het wat het hartritme behoorlijk beroerd. Gedurig voel ik mijn hart bonzen. .bibberen. .overslagen. Hele dagen door. En dat getril in je lijf. Vooral als je stil zit of in bed ligt. Dat zit dan op mijn borstbeen ongeveer. Bah. Nu zijn de opvliegers weer even weg. Maar het kan zo weer opzetten. Hopelijk gaat het beter met jullie. Zoja meldt het aub hier ook. Geeft ons hopelijk moet om vol te houden.
Graag tot horens.

Groetjes Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » za 12 okt 2019 04:10

Hallo Jans,

Met mij gaat het momenteel lichamelijk weer beter: geen hartoverslagen en meer energie om dingen te ondernemen.
Wel ben ik nu weer middenin de nacht wakker en heb ik een malend hoofd (liedjes blijven zich bijv. eindeloos herhalen :roll: ).

Ik heb het allemaal al vele keren eerder gehad en het wisselt elkaar af, komt en gaat, dus het hoort erbij. Rust heeft een positieve invloed, maar dat is dan weer lastig te nemen, als je lichamelijk weer energie hebt om dingen te doen en dus modder ik zo verder.

Ik heb ook weer iets van een heel lichte spotting, dus dat heeft ook z'n invloed.

De lichamelijke klachten vind ik naar, want dan heb ik altijd het idee dat ik iets ernstigs mankeer. Nu dat weer over is, zijn die gedachten ver weg gelukkig. Hopelijk onthoud ik dat goed voor een mogelijk volgende keer. Hoewel ik hoop dat het allemaal een keer stopt, dus wie weet...

Heb je al magnesium geprobeerd voor je klachten? Veel vrouwen hier hebben er baat bij. Ik neem elke dag een banaan en dat lijkt mij wel te helpen; zit ook magnesium in. Verder neem ik ook elke dag 10 mg vitamine D. Sinds een paar weken ben ik gestopt met het eten van geraffineerde suiker en na twee weken afkicken (o.a. moe en hoofdpijn), vind ik het heel fijn zo. Ik heb minder schommelingen in mijn bloedsuiker en ik hoop (merk ook al wel...) dat het meer rust brengt in mijn hormoonhuishouding. Ik gebruik nu wel roomboeter ipv margarine, omdat vetten positief helpen als je stopt met suiker.

Veel sterkte weer en ik hoop dat het gauw betert voor je.

Groetjes,
Claire

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » za 12 okt 2019 11:34

Dag dames,

Ik tob ook af en aan. Zoals eerder verteld, helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar niets kunnen vinden. Wel blijf ik klachten houden, pfff, soms trek ik dat echt niet. Probeer het allemaal een beetje los te laten en alles er maar gewoon te laten zijn maar oh, wat is dat moeilijk. Vooral die lange "hartroffels", die geven me zo veel angst. Wordt tijdens zo'n roffel echt licht in mijn hoofd. Wanneer ik dit aan de arts vertel kijken ze me aan alsof ik gek ben, zo frustrerend.

Suikers doen inderdaad een hoop ben ik ook achter.
Donderdag was ik alleen thuis en ben zo fout geweest met een rol koekjes (de hele :oops: ). Warm, hartbonzen, hogere hartslag, pfff.
Gisteren een gebakje genomen en ja hoor, het begon weer. Best vreemd, op andere momenten weer geen last. Dus wellicht schommelende hormonen waardoor je het de ene keer wel en de andere keer niet kunt hebben. Dit heb ik al tijden met koffie. Vlak voor ik ongesteld moet worden hoef ik het niet echt veel te nemen. Ik probeer het allemaal zo veel mogelijk te laten maar ja, ik heb ook zo mijn zwakke momenten. :lol:

Ik sukkel maar wat door, probeer te genieten van de goede momenten en tijdens de slechte trek ik me ff terug.

Fijn weekend.
Diana

YvonneK
Berichten van YvonneK
Onderwerpen van YvonneK
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door YvonneK » zo 13 okt 2019 15:10

Hallo dames

Ook ik heb erg veel last hiervan.
Ben twee keer met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan.
Is onschuldig. Betablokker gekregen maar daar kan ik echt niet tegen!
Zenuwen en angst verbeteren de situatie ook niet :oops:
Hoop hier ook wat advies te krijgeb om met deze angst om te gaan.

Yvonne

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Diana49 » zo 13 okt 2019 16:56

Hallo Yvonne en andere dames

Ik heb hier ook zo'n last van en je wordt er zo moe van. Ik probeer me maar rustig te houden en maar denken dat t er bij hoort. Het is iets minder door dat ik caffeine vrije koffie ben gaan drinken maar nog steeds vervelend en aanwezig.
Even een vraag voor jou Yvonne, jij kunt niet tegen een betablokkers, wat gebeurde er dan toen je het slikte.
Dit vraag ik omdat ik wel eens overweeg om hier om te vragen bij de huisarts.
Ik lees wel veel dat je er heel moe van kunt worden.

Diana49

YvonneK
Berichten van YvonneK
Onderwerpen van YvonneK
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door YvonneK » zo 13 okt 2019 18:46

Diana

Ik kreeg heel veel duizelingen, hartkloppingen bleven. Vreselijk moe. Kon de trap niet meer op
Andere gekregen en moest accuut stoppen omdat mijn bloeddruk veel te laag was. Moet nu een kastje en over 14 dagen terug . Maar voor mij nooit geen betablokker meer!

Yvonne

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:

Bericht door Diana49 » zo 13 okt 2019 19:47

Jeetje Yvonne,

dat is wel heel erg. Ik denk er nog maar eens goed over na voordat ik dit aan de huisarts vraag. Je hebt of krijgt een kastje ik hoop dat de uitslag goed is.
Ja het brengt veel angst en onrust mee, de gehele dag dat bonzende hart tot in mijn keel. En soms lukt t om wat om ontspanning te zoeken maar soms zit je in die greep en kan ik wel in huilen uitbarsten.

Veel sterkte
Diana49

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » ma 14 okt 2019 06:02

Bestee mensen

jullie verwoorden precies zo als ik het ook voel. Vaak dat gebons de hele dag door. En zeker als je dan rust neemt. Vreselijk. Buiten dat om met grote regelmaat hartkloppingen overslagen en van die vervelende hartroffels. Heb al zoveel pillen enz. geprobeerd. .maar volgens mij geen kruid tegen op gewassen. Geeft troost dat jullie het ook hebben. .maar dan weet ik ook hoe akelig jullie je eigen kunnen voelen. En dan al die pijntjes hier en daar. Elke keer denk je nu kan het ook wat anders zijn dan de overgang. Heb nu al een ruime week veel last van mijn borsten. Buikpijn. Terwijl ik al ongeveer een jaar niet meer ongesteld ben je geweest. Dat denk je gelijk wat is dit nu weer!
Sterke jullie allemaal hoor!!

Groetjes Jans

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:

Bericht door Diana49 » ma 14 okt 2019 07:10

Hallo Jans,

Die onzekerheid hè , zo van is dit niet iets anders, soms bekruipt mij dat gevoel ook hoor. Ik probeer maar naar mijn gevoel te luisteren en vertrouw ik t niet ga ik naar de huisarts.
Het doet mij ook goed om te horen dat ik niet de enige ben ondanks dat het natuurlijk niet leuk is voor ons allemaal. Maar het maakt toch net iets een verschil. Ik heb ook verder niemand in mijn ongeving waar ik hiermee over kan praten en delen.
Jij ook veel sterkte hoor, ik hoop voor je dat de pijn snel weggaat.

Diana49

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha » ma 14 okt 2019 15:01

Hallo Diana.

Ja gek he dat wij het gevoel krijgen dat we de enigste zijn met deze problemen. Zou het dan een stukje schaamte zijn? Ik zou het er wel uit willen schreeuwen.
Daarom is het hier zo fijn om herkenning te vinden. Gedeelde smart is halve smart denk ik maar. Ik zou eigenlijk heel graag mensen willen horen die van al die hartroffels enz af zijn gekomen. En helemaal uit die overgang fase zijn. Lijkt mij zo heerlijk om weer dingen te ondernemen zonder al dit gedoe. Het achtervolgt mij letterlijk in alles. Bedankt voor je reactie hoor.

Jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 07 nov 2019 16:02

Hallo dames,

Ben na 6 maanden weer ongesteld geworden (nog wel tussendoor een lichte spotting gehad). Ik had nog gehoopt dat ik klaar was. Helaas.

Vandaag had ik gelijk weer een heel heftige hartoverslag. Het duurde echt wel 10-15 seconden dat mijn hart rommelde. Omdat het zo lang duurde, moest ik mezelf manen rustig te ademen en gelukkig zakte het daarna weg. Pfff, het went nooit.

Ik merk ook dat ik weer last van overgangsklachten krijg: moe, snel buiten adem, suizende oren, om er een paar te noemen.

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,
Claire

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Mymi » vr 08 nov 2019 13:23

Hoi Claire,

Wat vervelend voor je, gaat het nu weer wat beter met je, ik hoop het voor je.
Hartoverslagen zijn altijd vervelend ik weet hoe het voelt.
Gelukkig weet jij wat je moet doen om het weer enigszins onder controle te krijgen, maar vervelend blijft het.
Het moe zijn herken ik heel erg, ik pas altijd 1 dag op mijn kleinzoon en als hij dan weer weg is ben ik helemaal kapot, ze eten dan ook mee, druk dus.
Als hij dan weer weg is savonds probeer ik me te ontspannen maar dat lukte me van de week niet, ik neig dan naar hyperventileren, ik had dus ook de hele nacht niet geslapen en de volgende dag was ik een zombie, waardeloos.
Vroeger zou dat dagje oppassen een fluitje van een cent zijn, ik vind het ook erg leuk om te doen, maar ja die overgang hé....
Sterkte voor jou en hoop dat het beter met je gaat.

Groetjes Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht