Zijn dit nou 'hartfladders' ?

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Lisa63
Berichten van Lisa63
Onderwerpen van Lisa63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Zijn dit nou 'hartfladders' ?

Bericht door Lisa63 » ma 17 apr 2017 12:09

Hallo allemaal

Al jaren heb ik af en toe last van overslaan (extra systole). Ik weet precies wat het is en maak me daar ook geen zorgen over.
Maar sinds 2011 jaar heb ik nu ook wel eens een periode van een dag tot soms wel 2 weken achter elkaar dat mijn hart ineens heel erg onrustig is en het lijkt alsof geen slag meer normaal gaat en hij alle kanten opspringt en onregelmatig klopt. Ik ben dan niet benauwd of duizelig, alleen heel erg onrustig en bang.
Soms maar een paar seconden en dan weer een uur normaal, maar soms gaat het ook uren achter elkaar door. Ik kan gewoon lopen, fietsen enz.
En het is wel eens een heel jaar of maanden achter elkaar weg.
In de periodes dat ik het wel heb, heb ik ook weer vaker een opvlieger.

Herkenbaar? Zijn dit nu die hartfladders waar ik zoveel over lees?

Lisa

Roseline
Berichten van Roseline
Onderwerpen van Roseline
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Re: Zijn dit nou 'hartfladders' ?

Bericht door Roseline » do 20 apr 2017 14:25

Hallo Lisa,

Ik heb nu al een aantal maanden net hetzelfde. Ik ben 6 jaar postmeno en het kan soms maanden goed gaan en dan ineens is het er weer. Ik heb nog steeds iedere dag opvliegers. Ik ben sowieso iedere dag onrustig en ik schrik iedere keer als het zo alle kanten opspringt en onregelmatig klopt. Ik heb soms het gevoel dat ik ga doodvallen, maar ik ben er nog steeds. Verschillende hartfilmpjes gehad en niets abnormaals. Het zal dus wel de overgang zijn.

Volgens mij zijn het wel degelijk de hartfladders waar men het hier op het forum over heeft.

Sterkte !
Roseline

Leni57
Berichten van Leni57
Onderwerpen van Leni57
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Leni57 » di 20 jun 2017 07:23

Hoi Hoi

Heb zelf de hartoverslagen is ook een heel vervelend gevoel.
Het is zo irritant dat gevoel.
Ik kan me nergens op concentreren zodat ik het van me af van zetten.
Je kunt minder hebben van nensen om je heen.
Blijf ook het liefst de hele dag thuis want ik krijg er niet bepaald een vrolijk humor van.
Maar ja ze zeggen het gaat over maar ondertussen zitten wij ermee toch.
Ken niemand in mijn buurt die het ook heeft en hoor er ook nooit iemand over praten.
Net of wij de enige zijn.
Maar nu ik het hier allemaal lees weet ik dat ik niet de enige ben gelukkig.

Groetjes Leni

Stresskip
Berichten van Stresskip
Onderwerpen van Stresskip
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Stresskip » vr 06 apr 2018 18:01

Hallo

Daar heb ik ook vaak last van. Vooral 's nachts.
Het voelt of mijn hart uit mijn borstkas wil springen zo snel. Maar dat gaat dan na een half uur tot een uur weer over. Ben ook bij de huisarts geweest, maar er was niets met mijn hart en bloedvaten aan de hand. Alleen was mijn bloeddruk te hoog waar ik medicijnen voor heb gekregen. Maar ik heb het gevoel dat die gewoon niet helpen.

Gr Gea.

Indy
Berichten van Indy
Onderwerpen van Indy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Indy » zo 12 aug 2018 14:39

Hallo

Ik heb dat al zo.n 1.5 jaar : veel overslagen.. soms zit er nét 1 slag tussen en dan slat ie weer over, soms ook uren aan e stuk niks aan de hand. Vaak bonkt ie zomaar... geen snellere hartslag, maar luid, net alsof je een grote inspanning hebt geleverd, heel raar, vind het niet eng tot nu toe, maar in combi met druk/pijn af en toe in de borststreek, ga ik toch maar es nadenken om te vragen om een hartfilmpje. Al weet ik dat er meer vrouwen zijn die druk/pijn in de ribben/borststreek hebben.

Indy

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » zo 12 aug 2018 19:16

Hallo Indy,

Wat naar voor je dat je last hebt van hartoverslagen en nu ook druk op je borst. Komt idd vaker voor, maar toch goed om even te laten checken bij de huisarts als je je zorgen maakt. Zorgen maken... ook zo'n fijne bijwerking van de overgang :( .

Twee weken geleden kon ik nog geen stap zetten (direct een overslag). Gelijk komt er spanning en angst om mijn hart bij kijken. Vanmiddag heb ik gewoon twee uur in de tuin gewerkt zonder klachten; ik was er verbaasd over. Blijft voor mij ongelofelijk wat die hormonen met een vrouwenlijf doen.

Laat je nog weten hoe het verder gaat met je?

Groetjes,
Claire

Indy
Berichten van Indy
Onderwerpen van Indy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Indy » do 30 aug 2018 13:25

Hoi Claire,

Hiervoor nog niet bij de HA geweest, had wat andere kwaaltjes erbij, maar ik hou het in de gaten !

Dank voor je belangstelling :)

Indy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht