Pijnlijke luchtpijp

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 55

Pijnlijke luchtpijp

Bericht door Mieke05 » ma 20 feb 2017 10:55

Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden last van een brandend gevoel in mijn luchtpijp, ik weet dat de slijmvliezen tijdens de overgang dunner en droger worden (heb ook veel last van vaginale droogheid), maar de klacht die ik nu heb, heb ik hier nog niet gevonden.
Ik krijg in ieder geval een verwijzing naar de longarts, maar vroeg me toch af of er nog iemand op het forum is met een soortgelijke klacht.

groetjes Mieke

Manis1234
Berichten van Manis1234
Onderwerpen van Manis1234
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Pijnlijke luchtpijp

Bericht door Manis1234 » di 21 feb 2017 00:41

Hallo Mieke,

Hier hetzelfde probleem... 1 x per dag slik ik al wel een medicijn tegen het zuurbranden.
Ik vermoed dat het de slokdarm is. Ja, alles wordt droger. Huid, neus, vaginale droogheid en dat zijn ook echt allemaal hele pijnlijke klachten.
De luchtpijp speelt nu steeds vaker op, ook met het op de rug liggen. Zou het iets met de longen te maken hebben ? Omdat jij een verwijzing naar de longarts krijgt ?
Maar ik maak mij ook overal druk om, misschien is dat ook wel een deel van het probleem.

Groetjes Manis

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Mieke05 » wo 22 feb 2017 15:26

Hoi Manis,

Mijn maag en slokdarm zijn onderzocht, dat is het bij mij niet. Is echt een brandend gevoel in luchtpijp, moet ook wel vaker slijm wegschrapen. Maak me nu ook wel zorgen hoor. Jij ook succes met je klachten.

Gr. Mieke

Miro
Berichten van Miro
Onderwerpen van Miro
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Miro » wo 01 mar 2017 17:24

Hallo

Klinkt mij ook heel bekend. Ook ik heb de laatste dagen veel last van een brandend gevoel aan luchtpijn, en maagstreek. Na het eten ben ik ook elke keer misselijk. En in mijn keel is het net of er iets in de weg slik waardoor slikken van speeksel niet fijn is. Ook steeds druk op mijn hele boven lichaam. Maar ik ben te bang om de dokter te bellen......daarom benieuwd wat jullie ervaren. Of dit echt bij de overgang kan horen of dat het toch iets ernstigs is?
Ik ben wel al enkele weken verkouden, al leek het de laatste twee weken of het minder was...

Miro

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » wo 01 mar 2017 23:52

Beste dames,

Ik herken dat ook hoor, ik ben toevallig zelf naar de longarts geweest voor een test en die was goed, daar waar ik het gevoel veel minder lucht te hebben, bleek ik tijdens het blazen nog op 103% lucht te zitten wat natuurlijk prima is.
Vanavond ineens weer tintelingen in mijn mond en keel en raar in mijn hoofd... dus ik vermoedt / hoop dat ik gewoon zit te hyperventileren en dat, dat deze klachten veroorzaakt. Merk dat ik er vaak wel bang en onzeker van wordt de laatste weken.

Groet Willemien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht