Hartkloppingen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Donny
Berichten van Donny
Onderwerpen van Donny
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Hartkloppingen

Bericht door Donny » wo 01 feb 2017 10:51

Hallo

Ik lees al een tijdje mee, en heb me nu aangemeld want oh wat ben ik het zat zeg, zit nu in de heb ik wat aan mijn hart fase. Steeds naar worden en benauwd zijn hartkloppingen, ben zelfs al een keer naar de spoed dienst geweest.
Alles is onderzocht bloed, ecg, bloeddruk en alles prima maar blijf bang dacht dat ik het wel is gehad had maar iedere keer is er weer iets anders wat me onzeker maakt, :( houdt het ooit op ?

Donny

Marian8
Berichten van Marian8
Onderwerpen van Marian8
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Hartkloppingen

Bericht door Marian8 » do 02 feb 2017 19:45

Hallo Donny,

Ik ken je gevoel. Zit nu zelf ook in zo'n fase na zeker een maand nergens last van hebben gehad. Strakke hals, druk op mijn borst, denken dat ik het benauwd heb. Als ik maar niets aan mijn hart heb.........Zelfs van de week gewoon eng geworden in de auto vlak voordat ik de snelweg op ging. Lichte paniek want dacht dat ik flauw zou vallen.
Ook ik ben al een aantal keren onderzocht en daar kwam nooit wat uit. Het schijnt er dus allemaal bij te horen :-(

Groetjes Marian

Joyce
Berichten van Joyce
Onderwerpen van Joyce
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Joyce » vr 03 feb 2017 23:51

Hi Donny en Marian,

Heel herkenbaar! Het is bij mij tijden goed gegaan maar zit nu weer in zo'n fase waarin ik van alles voel en bang ben dat er iets met me aan de hand is! Waardeloos, want dat hoort zo niet bij me :-(
Heb hartkloppingen, soms benauwd, druk op oren en voel me raar in mijn hoofd waardoor ik soms zo'n onwerkelijk gevoel heb. Ook zo'n wazig raar gevoel vlak voordat ik in slaap val, alsof ik flauw ga vallen...
Ook al bij de huisarts geweest maar niets aan de hand.
Heel blij om de herkenning te lezen in dit forum.
Ik heb wel het idee dat dit soort klachten verergeren als ik te druk ben, dus ik bouw maar weer extra rust in voor mezelf!
Herkennen jullie dat laatste?

Warme groet, Joyce

Donny
Berichten van Donny
Onderwerpen van Donny
Menopauzejaar:

Bericht door Donny » za 04 feb 2017 19:12

Hallo

DIt is dus precies mijn verhaal, heb echt precies dezelfde klachten :-( zo eng vooral dat rare weg vallen in bed vindt ik vreselijk.

Donny

Joyce
Berichten van Joyce
Onderwerpen van Joyce
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Joyce » za 04 feb 2017 23:51

Hi Donny,

Niet fijn voor jou, maar heel fijn te lezen dat ik niet de enige ben met deze klachten! Dat rare wazige gevoel voor het in slaap vallen is inderdaad heel erg naar.... bah, wat zou ik er veel voor over hebben om dat niet meer te hebben. Hoe vaak ik niet gedacht heb dat ik de ochtend niet haal :-( doodeng... Inmiddels weet ik dat het niets ergs of bedreigends is en dat maakt dat ik er beter mee om kan gaan.

Joyce

Marian8
Berichten van Marian8
Onderwerpen van Marian8
Menopauzejaar:

Bericht door Marian8 » ma 06 feb 2017 13:17

Hi Joyce en Donny,

Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit soort dingen. Dat wegvallen of wazig worden heb ik nu al een paar keer achter het stuur gehad. Vanmorgen nog pfff. Omgekeerd en weer naar huis gegaan, dag afspraak :-(

Het ging juist zo goed met me, ruim een maand nergens last van gehad.......

Groetjes
Marian

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 09 feb 2017 21:04

Hoi vrouwen,

Dank Donny, voor het schrijven van dit onderwerp.
Ik herken dit heel erg goed. Elke nacht word ik wakker en zelf bij het omdraaien gaat m'n hart al op hol, laat staan als ik even naar het toilet moet.. Ook soms grote druk op de borst, hartkloppingen en dan daardoor weer angst. Het is een cirkeltje. Ik probeer dan weer rustig te worden maar dat valt niet altijd mee.

Koffie is wel een extra trigger voor deze klachten. Soms ook zwarte thee of sterkere groene thee. Waarschijnlijk ook Cola en zo. O ja, en vitamine C!
Als ik 's avonds een keer een wat ruimere dosis vitamine C of een multi-vitamine nam, werd ik ook vaak er onrustiger 's nachts. Dat doe ik nu dus niet meer.

En zeker; stress, ook zo'n onruststoker.

Het gaat nu ietsje beter wat dit betreft maar herkennen doe ik het zeker wel. Overdag lijkt alles vrij normaal. Ik kan ook gewoon wat sporten. Dat gaat goed.
Vreemd allemaal, je zou er onzeker van worden.. Echt niet zo gek, vind ik. :S

Veel goeds voor nu, Jamilla.

Donny
Berichten van Donny
Onderwerpen van Donny
Menopauzejaar:

Bericht door Donny » vr 10 feb 2017 14:56

Hallo

Het is inderdaad een cirkel waar ik ook in zit. Zo gaat het even een paar uur goed en dan ineens hup gerommel op mijn borst en dan is de angst er weer en is de dag weer waardeloos :-( hoe overtuig ik mezelf ervan dat het niks bijzonders is ?
Ik heb alle ziektes al gehad, ben nu in de hartkwaal fase, er is niets aan de hand volgens de HA maar geloof het natuurlijk niet bah wat een ellende is het toch !

Donny

Donny
Berichten van Donny
Onderwerpen van Donny
Menopauzejaar:

Bericht door Donny » za 11 feb 2017 18:12

Hallo

Zit op de bank, ineens weer piekeren en bam hartbonzen, schrikken en huilen en trillen, gebeurd iedere dag wel een keertje!

Donny

Vanda63
Berichten van Vanda63
Onderwerpen van Vanda63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Vanda63 » di 28 feb 2017 10:12

Ja, dames...

ik zit met dezelfde problemen. Het gaat maanden goed, maar dan ineens...weer weken fout. Nu zit ik weer in zo'n week.
Die voortdurende hartkloppingen beheersen mijn dag. Bij mij gaan ze gepaard met een soort stuwing in mijn hoofd, soms tranend linkeroog.
Wordt dat ook vaak wazig in mijn hoofd en vertrouw mezelf niet meer, zelfs de ademhaling gaat sneller en zweet veel.
Heb al veel klachten in de overgang, maar deze hartkloppingen vind ik het allerergste!
Als ik het even weer niet zie zitten, kruip ik achter dit forum en dat helpt in ieder geval mijn paniek en stress te halveren. Ben hiermee niet naar de huisarts geweest, omdat ik er van overtuigd ben dat het door de overgang komt. (menstrueer nu 1,5 jaar niet meer) herkennen jullie die stuwing in het hoofd tijdens die hartkloppingen?

Groet, Marjon

Grid1959
Berichten van Grid1959
Onderwerpen van Grid1959
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 60

Bericht door Grid1959 » wo 28 jun 2017 08:20

Hallo Donny,

wat een herkenning voor mij, wat betreft jouw verhaal.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest, maar heb de laatste tijd dus ook die druk op mijn borst, soms het gevoel licht in het hoofd te worden en het gevoel flauw te vallen.
Dacht dat ik het ergste ondertussen wel gehad had, maar het lijkt weer wel opnieuw te beginnen.
Soms als ik net op bed lig gaat mijn hart tekeer als een gek,
Overdag soms het gevoel dat mijn hoofd op barsten staat het gevoel dat er een druk in je hoofd zit.
Op dit moment weer snel moe, nergens geen zin in. Bah bah bah.
En wat is het dan fijn dat je dit forum hebt en hier weer op rond kunt kijken en je wat rust geeft.

Groetjes Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht