Snelle hartslag

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 55

Snelle hartslag

Bericht door Mieke05 » zo 27 nov 2016 11:46

Hallo allemaal,

Ik ben nu anderhalf jaar niet meer ongesteld en dus in de post menopauze. Mijn klachten waren een stuk minder, gelukkig dacht ik.
Maar nu heb ik al weer 1 week last van snelle hartslag bij het wakker worden, gebeurt een paar keer per nacht, ik heb dan geen opvlieger maar hebt het wel heel warm. Die snelle hartslag vind ik toch eng. Verder ook weer pijnlijke tepels, net als voordat ik normaal ongesteld moest gaan worden en geestelijk voel ik me instabiel.
Herkent iemand dit en kan dat toch nog door de hormonen komen?

Groetjes Mieke.

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Re: Snelle hartslag

Bericht door Max » wo 30 nov 2016 12:12

Hallo Dames,

Ook ik ben 2 jaar post en de geestelijke klachten zijn erger geworden.
Heb alvast een link voor je gezocht:

Fasen Overgang

Hartslag

Het is voor iedereen anders en niets verloopt volgens een bepaald patroon, het is afwachten hoe het bij jou verloopt en de duur ervan is ook bij iedereen anders.

Vriendelijke groet Max.

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » wo 30 nov 2016 12:57

Beste Mieke

Anderhalf jaar na je menopauze zit je door de bank genomen, nog midden in je overgangsproces.
Nagenoeg alle klachten van de overgang kunnen zich na de menopauze nog voordoen.
Wie wanneer klachtenvrij zal zijn daar kan niemand een antwoord op geven.
Feit is wel dat anderhalf jaar na de menopauze het gros van de vrouwen nog volop klachten heeft.
Of iemand überhaupt wel klachtenvrij zal worden, weet ook niemand van te voren. Niet altijd gaat alles over.
Het is voor iedereen anders en de onderlinge verschillen kunnen immens zijn.

Rianne

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 55

Bericht door Mieke05 » wo 30 nov 2016 15:32

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me op het ogenblik iets beter, maar heb echt vreselijke dagen achter de rug en had dat eigenlijk niet meer verwacht, dom van me waarschijnlijk.
@ Max, bedankt voor de link.
Ik vind het ook vreselijk dat ik zo anders reageer en denk dan in rustige periodes. Opvliegers heb ik niet meer veel, wel veel last onzekerheid, huilbuien en in de ochtend als ik wakker word heb ik stramme benen en dikke handen.

groetjes Mieke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht