Bonzen en bibberen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bonzen en bibberen

Bericht door Diana119 » di 30 aug 2016 11:28

Hallo

Ik moet er zelf wel een klein beetje om lachen door mijn tranen heen. ...Na 4 maanden elke dag opstaan met bibberen en hart bonzen stond ik vanmorgen op met. ..helemaal niets! ! Geen bibberen en voelde mijn hartslag niet. Dit vond ik maar raar en vertrouwde dat niet. Dacht het bestaat niet dat ik mij nu een dag helemaal goed ga voelen. Nou een uur later begon de ellende: zo ineens werd ik raar in mijn hoofd terwijl ik lag. Het leek net of ik flauw ging vallen en hup meteen de hartslag omhoog. Ademhaling was rustig en voelde mij ook rustig. Na een uur zakte het weg en kon om de 10 minuten naar het toilet om te plassen, droge mond en ja hoor huilen stond mij nader dan het lachen dus ik dacht meteen die hormonen hebben weer dikke pret! !! Ik heb meestal nog een normale cyclus maar de menstruatie is dan heel heftig en met veel stolsels. Voor 2 weken terug zei ik nog tegen mijn man ik denk dat ik deze maand oversla want heb de eisprong niet gevoeld. Wel steeds al 2 weken en menstrueer gevoel in mijn buik. Vandaag zou ik het moeten zijn maar ben het nog niet. Ben heel benieuwd of mijn gevoel gelijk heeft. ...

Ik vind het maar een rare fase die hele overgang, je weet nooit wanneer klachten gaan en komen. En bepaalde klachten verdwijnen om vervolgens weer nieuwe vreemde ervoor in de plaats te krijgen. Moet je daar weer aan wennen en dan hup komt er weer iets anders. Het is ook geen wonder dat wij vrouwen soms erg van slag raken

Diana

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 55

Re: Bonzen en bibberen

Bericht door Annita » wo 31 aug 2016 17:57

Ja Diana

het is inderdaad een hele rare maar heftige periode. Wat jij beschrijft ervaar ik al 5.5 jaar en dan wel in de postmenopauze al die tijd..bijna flauwval gevoel.. misselijk.. opgeblazen.. dizzy.. hartbonzen in hele lijf.. zwabberbenen enz enz en moe heel moe.. maar das niet gek denk.... en dat kan weken duren en dan hopla.. nergens last van.. soms paar uur soms paar dagen. Nou na zoveel jaar mag t van gaan beteren bent nu beu..tja jij ook wel denk...

groet, Annita.

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:

Bericht door Diana119 » vr 27 jan 2017 09:08

Goedemorgen lotgenoten,

Vanochtend werd ik al onrustig wakker en voelde overal van die speldenprikken over mijn lichaam, armen, romp en benen. Wat is dit nu weer? dacht ik meteen.
Is dit ook zo'n rare overgangskwaal?

Herkent iemand dit?

Diana

Helma52
Berichten van Helma52
Onderwerpen van Helma52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Helma52 » za 28 jan 2017 07:43

Hey Diana.

Ja dat herken ik heel erg. Ik heb dit ook vaak bij het wakker worden. Of het een overgangs verschijnsel is......? Ik heb het heel lang gedacht, maar laat mezelf nu toch nog weer een keer onder de loep nemen door het B12 instituut. Jeuk aan de huid is wel typisch een overgangs verschijnsel en dat heb ik ook, maar een speldenprik huid hoort toch meer bij tekort aan B12 thuis.

Groetjes
Helma.

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:

Bericht door Diana119 » za 28 jan 2017 09:51

Hai

Nou het gekke is dat ik al 5 maanden een hele hoge dosis b12 slik (30.000). Ik had daarvoor ook die speldenprikken en die verdwenen na een maand b12 slikken.
Nu zijn ze dus sinds 3 dagen weer hevig terug. Kan bijna niet zijn dat het van de b12 afkomt, juist omdat het al weg was. Maar ik sta nergens meer van te kijken hoor, ik zal vanaf vandaag dan de dosis maar weer even verhogen en kijken of het verschil maakt.
Stress en de overgang vreten natuurlijk wel veel b12 ,dus het zou zo maar kunnen dat mijn voorraadje nog niet is bijgevuld.

Super bedankt voor je reactie, Diana

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » za 28 jan 2017 12:18

Hallo Diane,

Het is echt ook een verschijnsel van de overgang. En best wel veel voorkomend en ook veel beschreven door vrouwen hier: Tintelingen
Sommige vrouwen ervaren dit vaak vooraf gaand of tijdens een opvlieger, maar ook op andere momenten kunnen ze zich voordoen.

Speldenprikjes, tintelingen, electrische schokjes, kunnen deel uit maken van onze hormonen, zenuwuiteinden en golven die door ons lichaam gaan als onze hormonen voortdurend wisselen.
Heel veel vrouwen ervaren dit tijdens de overgang, maar het uiteindelijk gaat het weer over.

Anette

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:

Bericht door Diana119 » za 28 jan 2017 15:48

Aha Dank je wel ,

Vond het ook al zo raar omdat het al een maand of 2 weg was geweest.ik herken veel van de klachten die afwisselend komen en gaan. Wat ik ook zo typisch vind is dat ik soms echt een geluksgevoel door mijn hele lichaam voel stromen. Net of je verliefd bent wat je in je buik voelt voel ik dan overal. Soort van levens energie Hi Hi ik voel dat niet vaak maar soms. Meestal als ik dat voel volgt er snel daarna een periode van ellende. .. dat is dan weer jammer. .

Ben blij met je antwoord dat het er toch bij hoort

Diana

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:

Bericht door Diana119 » za 04 mar 2017 10:13

Hallo vrouwen,

Al maanden heb ik een rot gevoel in mijn romp. Zowel in mijn buik, borst en rug voel ik mijn hartslag kloppen! Het maakt mij ontzettend onrustig. Herkennen jullie dit?

groet, Diana

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Palma » za 04 mar 2017 11:11

Hallo,

ik heb ook zo'n vervelend gevoel in mijn bovenlichaam, kan het niet zo goed uitleggen maar ik word er bloednerveus van. ook voel ik regelmatig mijn hartslag en heb een steen op mijn borst nogal hoog. Word er dood nerveus van. Lekker slapen lukt ook niet want dan wordt dat enge gevoel nog erger.
Ik heb al veel klachten gehad maar dit is slopend. Sterkte. Ook heb ik een suis en hartslag in mijn oor word ik ook nerveus van.
Ook behoorlijke stressperiodes achter de rug en ben daarom erg nerveus geworden voor alles wat vreemd voelt in mijn lijf.

Palma

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Palma » zo 22 okt 2017 16:57

Hallo dames,

Net weer een uur heel benauwd geweest, en elke ochtend hartoverslagen en het hart gaat racen, hoor het zelfs in mijn oren. De laatste weken ook heel duizelig. Heb veel onderzoeken gehad maar die zijn altijd goed. Ook een ijl trekkerig gevoel in mijn hoofd. Probeer er mee te leven maar het is moeilijk.
Ik ga nu ook gewoon doen wat ik wil, naar de kleinkinderen gaan en verjaardagen. Of ik nu thuis ben of wegga de klachten blijven.
Denk nu als ik neerval dan zie ik het wel, kan thuis ook gebeuren. Het is voor mij een lange weg die overgang, al 15 jaar.
Hoop voor de anderen dat jullie er vlugger af zijn.

Palma.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht