Strakke band

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Strakke band

Bericht door Jarren » do 17 sep 2015 08:46

Hallo,

Ik heb een vraag ik ben 51 en waarschijnlijk met me overgang bezig.
Als ik ongesteld ben geweest een paar dagen daarna krijg ik gevoelige tepels een soort spierpijn bij me schouderblad, kan me BH niet verdragen en dan weet ik al dat binnen een paar dagen ik 's nachts wakker wordt van een soort band rond me bovenlichaam.
Heb een fietstest gehad en al drie hartfilmpjes en daar is niks op te zien. Hoor graag of meerdere hier last van hebben.

Ingrid

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Strakke band

Bericht door Flippertje » do 17 sep 2015 10:31

Hallo,

Ik heb hier ook een hele tijd last van gehad, is nu wat minder maar heeft best lang geduurd, ook onderzoeken gehad, foto's en zo, niks te zien maar wel vervelend, zijn ook wel meer vrouwen die hier last van hebben, zoek maar eens op strakke band onder borsten,
Beterschap ermee!
Strakke band

Flippertje

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Stimpylok » do 17 sep 2015 14:34

Hoi Ingrid

Ik heb ook die strakke band gevoeld onder de borsten
zo strak dat ik soms ademnood kreeg dat heeft bij mij 4 1/2 jaar geduurd
het begon in 2010 na een kijk operatie ... nu voelt het bij inspanning / of spanning
beetje stijf gevoel maar die vreselijke band is niet meer...heb echo's gehad ct scans
konden ook niks vinden dus slikte met regelmaat een oxazepam dat hielp enigszins en het verdwijnt
uit zichzelf ...maar dat was mijn ergste klacht van alle jaren andere klachten gehad te hebben gevoeld..
hoop het ook nooit meer zo te voelen bah

Susan

Ljvdb
Berichten van Ljvdb
Onderwerpen van Ljvdb
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Ljvdb » ma 07 jan 2019 20:10

Beste Susan,

Geen idee of jij nog wel eens op dit forum leest.
Maar ik las jouw berichtje van september 2015 en ik ben erg benieuwd of je van die band klacht nog wel eens last hebt?
Ik heb het nu ook al 4,5 jaar (ben nu 48) en op moment weer best erg.
Het ene moment kan ik er prima mee leven, maar nu googelde ik er weer even op en dan lees ik ook weer enge verhalen dat het je hart kan zijn.
Maar op dit forum kom ik het ook regelmatig tegen en lijkt het ook een echte overgangsklacht.
Ik vind deze wel het meest vervelend.
Ben daarom erg benieuwd of het bij jou weggebleven is.

Hoop op een reactie.
Alvast hartelijk dank voor het nemen van de moeite.

groetjes
Janny

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok » ma 14 jan 2019 12:41

Beste Janny

Jij vroeg of ik nog last heb van die strakke band.
Nou daar heb ik lang mee getobd kreeg er in 2010 na een kijkoperatie last van, zo erg dat ik aan de AD wilde werd er depri van, maar uiteindelijk niet gedaan wel 4 weken oxa gebruikt om te ontspannen, wat ook niet lukte, werd alleen rustiger.
Nu 2019 nee geen last enkel bij stress maar dan meer een drukkend gevoel, wat dan doortrekt naar de rug...
heb echo ..ct scan gehad enz konden niks vinden en heb het 4 á 5 jaar heftig gehad ... en hoe ik mij voelde toen dacht gaat nooit meer over
pfff wat een verschil met wat ik nu voel wat een opluchting dat ontspannen gevoel
echt hoor ... nu alleen bij stress voel ik soms wel die strakke band maar
niet wat het geweest is en geen hele of dagen meer... stress is moordend wat je daardoor allemaal voelt
bah bah...
Gaat helemaal goed komen ..en ja heb het ook gelezen dat het met je hart te maken kan hebben
nou dat kon ik jou niet meer antwoorden hi hi....ik deed veel lopen want bewegen is het beste
ik ben nu echt opgelucht en blij...Hoop dat jij ook die kant opgaat..

Gr, Susan

Ljvdb
Berichten van Ljvdb
Onderwerpen van Ljvdb
Menopauzejaar:

Bericht door Ljvdb » ma 14 jan 2019 16:09

Beste Suzan

Hartelijke dank, fijn dat je de moeite hebt genomen hierop te reageren.
Ook fijn voor je dat het bij jou (zo goed als) over is gegaan. En dat a 4,5 jaar. Daar hou ik mijzelf nu ook maar aan vast dan. Dat het een keer ook over kan gaan al heb ik het al jaren.

Hart laat ik desondanks toch wel ook onderzoeken, gewoon om er toch zeker van te zijn dat het dat echt niet is. Had jij met die band ook vaak een drukkend gevoel rondom je middenrif en was de band ene keer meer aanwezig dan de andere keer? Ik heb soms ook zo’n last van krampgevoelens tussen schouderbladen, trekt wel ook steeds weer weg. Soms ook last van mijn nek, alles voelt dan aan als heftige spierpijn

Nou ja, op een dag hoop ook ik terug te kijken op deze periode en te kunnen zeggen dat ik van al die klachten af ben.

Gr Janny

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok » wo 16 jan 2019 17:37

Hoi Janny

Pfff mijn middenrif ach ach een en al ellende een drukkend gevoel en kortademig daarvan
deze klacht was bij mij funest heb er ook oxa voor geslikt ..nu heb ik soms een licht drukkend gevoel bij zware inspanning of/en stress

en ja rugspieren doen dan ook fijn mee en aanhecht spieren rondom de middenrif
ja ik herken jou klachten helemaal heb het ook 4 á 5 jaar gehad en heftig
kon soms niet eens normaal ademhalen bah bah ....

maar 1 troost het gaat over...hou vol
en ja hartonderzoek kan nooit kwaad heb ik ook gedaan en was ok

Gr,Susan

Crool
Berichten van Crool
Onderwerpen van Crool
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Crool » do 24 jan 2019 16:11

Hoi Janny,

Ook ik herken het gevoel van een strakke band. Net of mijn middenrif helemaal verkrampt is. Heb dan ook weinig eetlust en veelal misselijk. Gaat dat bij jouw ook samen. Ik heb, dacht ik van de overgang nooit last gehad. Ben nu 60 en loop al een jaar met strakke band, brok in mijn keel en misselijkheids klachten.

Wordt er gek van.

Crool

Ljvdb
Berichten van Ljvdb
Onderwerpen van Ljvdb
Menopauzejaar:

Bericht door Ljvdb » do 24 jan 2019 16:21

Hoi Crool,

Nee gebrek aan eetlust en misselijk heb ik dan weer niet. Alhoewel ik door die strakke band me wel algeheel rot kan voelen maar niet misselijk.

Echter brok in keel heb ik wel ook tijd gehad maar is weer over gegaan, heb ik nu niet meer. Als ik jou dus hoor dan kunnen het dus zeker wel ook overgangsklachten zijn hoor, lees maar op dit forum, misselijk, band rond middenrif en brok in keel zijn typische overgangsklachten. Ik vind ook de band (net als Suzan) de rotste, hij is er de hele dag en je kan nergens anders aan denken. Was dus blij dat Suzan schreef dat het bij haar zo goed als over was gegaan.

Ik laat goor de zekerheid wel ook in mei dit jaar (4,5 maand wachtlijst) bij een vrouwelijke cardioloog mijn hart nog keer uitgebreid testen om er zeker van te zijn dat het dat niet is. Met sporten heb ik alleen minste last dus lijkt niet het hart te zijn zegt huisarts.

Hoe lang heb jij er al last van en wanneer het meest?

Gr Janny

Crool
Berichten van Crool
Onderwerpen van Crool
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Crool » do 24 jan 2019 17:18

Hoi Janny,

Die brok in mijn keel, dan links,dan rechts of in het midden al ruim een jaar. Zit er niet altijd maar wel vaak. Ik voel ook dat het gespannen spieren zijn. Zit echt rond mijn huig. Na ongeveer 3 maanden kwamen daar klachten van misselijkheid en geen eetlust bij. Dit zit nu bijna een jaar. Ik heb vele, vele onderzoeken gehad. Inspanningstest hart, gastrocopie, bloedonderzoeken, scopie kno arts, etc alles prima in orde. Die band onder mijn borsten is volgens mij ook spierspanning van het middenrif.
Klachten hebben een enorme invloed op mijn kwaliteit van leven. Ik hou van lekker eten en koken maar dat is nu allemaal een stuk minder. Ik heb nog steeds de hoop dat het op een dag opeensweg is. En dat terwijl ik van de overgang mbt opvliegers etc. nooit last heb gehad. Vind op deze site wel veel herkenning en dat is fijn. Heb je soms echt ff nodig.

Crool

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jarren » wo 19 jun 2019 11:57

Hallo dames,

Was een tijd rustig met de band onder me borsten maar afgelopen nacht was ie er weer. Alhoewel minder heftig werd ik er toch wakker van. Nu vroeg ik me af ik heb het tot nu toe alleen 's nachts. Iemand deze ervaring ook?

groet, Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht