Kortademigheid, druk tussen schouderbladen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Kortademigheid, druk tussen schouderbladen

Bericht door Krista » vr 04 sep 2015 20:25

Dag dames,

Het valt mij op dat ik eens in de maand zo, n beetje weer erge klachten heb. Kortademigheid, druk tussen de schouderbladen last van linkerarm. Kortom genoeg om weer te twijfelen aan mijn gezondheid. De huisarts en het ziekenhuis kunnen telkens geen afwijking vinden.
Nu denk ik zelf soms dat het ook de hormonen zouden kunnen zijn. Vroeger voordat ik ongesteld moest worden voelde ik me ook altijd ellendig. ( Is inmiddels al jaren geleden) Ook de zweetbuien zijn dan weer terug.
Zijn er dames die deze klachten herkennen?

Groet. Christa

Nancy69
Berichten van Nancy69
Onderwerpen van Nancy69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Kortademigheid, druk tussen schouderbladen

Bericht door Nancy69 » vr 04 sep 2015 21:10

Dag Christa,

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met bijhouden van mijn klachten, want ik werd gek van mezelf. Na de zoveelste slechtere periode dacht ik: 'nou, nu gaat het wel weer' en plots kwamen de klachten weer terug. Ik heb ontdekt dat er een duidelijk terugkerend patroon is.
Elke 2 weken worden mijn klachten erger.
Het gaat dan voornamelijk om aanvallen van kortademigheid, een gek krampachtig, tintelend gevoel op een plek tussen mijn schouderbladen (ik heb geen last van uitstraling), en nachtelijke hitte aanvallen. Ik slaap dan ook minder goed. Ik ben al 2 1/2 jaar niet meer ongesteld. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit te maken heeft met hormonale schommelingen.

Groetjes, Nancy

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Josephine » za 17 okt 2015 16:39

Hallo dames,

Inderdaad herkenbaar. Bij mij zit er ook een patroon in. Doordat ik geen baarmoeder meer heb hou bik in mijn agenda mijn cyclus bij vanwege migraine die ik altijd heb tijdens de menstruatieperiode. Nu worden deze aanvallen steeds minder heftig maar heb nu andere klachten zoals onrustig gevoel, pijn in linkerschouderblad, drukkend gevoel, veel boeren laten nu weer last van gewrichten in linkerbeen en gevoel alsof ik mijn linker nier voel. Zeker dat onrustige gevoel geeft me veel stress want heb dan het gevoel dat er iets vreselijks met mij gaat gebeuren.
Ik hoef mijn agenda maar open te slaan en zie dan dat ik in de week zit waarin normaliter mijn menstruatie er zou zijn, dus het lijkt erop dat mijn cyclus nog steeds regelmatig is.
Je schrikt er ook van omdat je nu veel leest dat symptomen van een hartaanval bij vrouwen anders zijn dan bij mannen zoals pijn tussen de schouderbladen, heel erg moe zijn, kortademig zijn nou dan denk ik nu is het raak. De week daarna verdwijnt het weer.

Ik wens iedereen veel sterkte

Groetjes Josephine

Pucky
Berichten van Pucky
Onderwerpen van Pucky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Pucky » wo 21 okt 2015 09:18

Goedemorgen,

Heel herkenbaar!! Ben 43 jaar en ervaar de zelfde klachten. (menstrueer nog wel maar kan klachten niet anders meer verklaren dan overgang gerelateerd) Ontzettende spier en gewrichtsklachten met name in nek, rug, armen en tussen de schouderbladen en zelfs mijn kaken doen zeer, nachtelijk zweten, hoofdpijnen, hitte aanvallen, duizelig, oorsuizen, hartkloppingen en bijna oncontroleerbare 'vreetbuien',verder wordt mijn haar alsmaar dunner en mijn buik dikker en door al die klachten word ik natuurlijk ook angstig.... "Is het wel de overgang?"...vraag ik mij dan af.

Maar de gedachten dat dit allemaal nog heel lang kan gaan duren vind ik echt erg ontmoedigend, vooral omdat je niet weet welke klachten er vandaag of morgen weer wel of niet zullen zijn....Is het slikken van de pil niet een optie om de klachten te verminderen? Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? Heb eigenlijk liever geen hormonen omdat ik daar niet altijd goed op reageer maar dit is ook niks.

Groetjes,
Pucky

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht