Hartoverslagen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Leni57
Berichten van Leni57
Onderwerpen van Leni57
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Hartoverslagen

Bericht door Leni57 » do 09 apr 2015 12:24

Hallo allemaal

Hebben meer vrouwen last van hart overslagen en dan daarna een heel warm en rood gezicht???
Weet daar niet zo goed mee om te gaan weet iemand raad voor mij???
Je gaat alleen maar verkeerde dingen denken en je raakt gestrest en dat is niet leuk.
Hoop dat iemand mij kan helpen. :roll:

Groetjes Leni

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 61

Re: Hartoverslagen

Bericht door Greta51 » do 09 apr 2015 23:36

Hoi,

Als je in de zoekfunctie "hartoverslagen" intypt dan ben je een paar uur bezig met lezen :)
Veel vrouwen hebben ze in de overgang en het is een heel vervelend iets maar over het algemeen onschuldig.
Warm en rood, tja dat zijn meestal opvliegers :)

Groet
Greta.

Netteke65
Berichten van Netteke65
Onderwerpen van Netteke65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Netteke65 » vr 24 jul 2015 22:51

Hallo dames,

Sinds twee weken heb ik last van veel hartoverslagen. Ik voel ze boven in mijn buik en bij het voelen van mijn pols voel ik ze ook heel duidelijk. Ik ben bij de huisarts geweest. Ze heeft een hartfilmpje gemaakt en mijn bloed late onderzoeken. Op het moment van het maken van het filmpje had ik geen overslagen, maar was mijn hartslag wel hoger. (Door de stress waarschijnlijk) de bloeduitslagen waren perfect en mijn bloeddruk ook.
Ik maak me er toch wel ongerust over, zeker nu ik volgende week naar Italie ga voor drie weken. Ik ben er de hele dag mee bezig. Mijn huisarts heeft aangegeven dat het geen kwaad kan. Ik word nog iedere vier weken ongesteld. 1 dag en dan wordt het al minder. Ik word dit jaar 50. Hopelijk kan iemand mij geruststellen?

Netteke

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » za 25 jul 2015 00:18

Hallo Netteke

Als je in de zoek functie hart overslagen intikt, zul je zien dat dit echt een overgangs
klacht is!
Heb er nu bij vlagen al 10 jaar last van, nu ook weer hevig aanwezig :(
Vloei ook nog meestal om de 3 a 4 weken.
Diep hoesten, of kniebuigingen willen wel eens helpen.
Het blijft een verschrikkelijk gevoel, je went er nooit aan :shock:
Sterkte en hopelijk heb je toch een fijne vakantie.

Groetjes,
Nel

Spruitje
Berichten van Spruitje
Onderwerpen van Spruitje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Spruitje » ma 10 aug 2015 11:01

Hallo lotgenoten als ik jullie zo mag noemen.

Ook ik moet er aan geloven.
Ook ik ben soms bang met die hartoverslagen dat fladderen en al die ongemakken slecht slapen en vooral verdrietig.
En ja ik kom er eerlijk voor uit ik vindt het moeilijk.
De huisarts zegt alles is goed je bent niet de enige (en dan zeg ik wel eens wacht maar tot jou vrouwtje het ook krijgt en dat bedoel ik dan vriendelijk hij is nog jong ).
Ik probeer afleiding te zoeken in leuke dingen maar lukt niet altijd.
Fijn dat ik hier mijn angst, verdriet en alles kan en mag delen

Groet, Lia

Leni57
Berichten van Leni57
Onderwerpen van Leni57
Menopauzejaar:

Bericht door Leni57 » zo 18 jun 2017 15:12

Hoi Hoi

Wil is vragen of hier ook vrouwen bij zijn die ook last hebben van overslagen van het hart.
Heb daar momenteel heel veel last van.
Weet iemand wat je daar aan kunt doen.
Heb een paar maanden geleden nog een 24 uurs meting gehad van het hart ook daar waren de overslagen op te zien en is heel onschuldig.
Maar alleen het gevoel al is echt vervelend en je gaat dan maar denken en dan word het alleen maar erger van pfff.
Iemand tips hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Er gaat zo van alles door je hoofd en van slapen komt ook niet veel van terecht......

Groetjes Leni

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » ma 19 jun 2017 13:11

Hoi Leni,

Ik heb hier ongeveer 2 maanden geleden ook last van gehad, ook na laten kijken en met een 24 uurs kastje gelopen, was allemaal onschuldig.
Ik maakte me er toen heel druk om maar toen het was nagekeken en ik wist dat het verder onschuldig was heb ik me er niet meer zo druk om gemaakt en het leek wel of het meteen minder werd daarna.
Ik heb het af en toen nog wel eens een paar keer per dag maar dan denk ik, het is goed geen paniek.
Dus wat ik je kan meegeven is probeer je er niet te druk over te maken, bij jou is het ook nagekeken en het was ook allemaal goed, en ja het is een vervelend gevoel maar als je je er niet te druk over maakt en je er niet te veel op focust wordt het bij jou misschien ook minder.
Sterkte ermee !!

Groet Mymi

Leni57
Berichten van Leni57
Onderwerpen van Leni57
Menopauzejaar:

Bericht door Leni57 » ma 19 jun 2017 14:09

Dank je wel voor je reactie.

Ik kan het zo moeilijk uit mijn hoofd krijgen dat er niets aan de hand is. Het gaat op en neer steeds. En het is waar als je er niet aan denkt dan word het ook minder naar is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoop maar dat het snel weer weggaat en ik de draad weer op kan pakken. Nogmaals dank je wel.

Groetjes Leni

Ellenn64
Berichten van Ellenn64
Onderwerpen van Ellenn64
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Ellenn64 » ma 03 jul 2017 16:53

Hallo

Hier het zelfde verhaal. Vanmiddag langs huisarts gegaan, alles gecheckt en was goed. Als het vaker voorkomt mag ik een 24 uurs kastje doen.
Ze gaf nog wel als tip als het gebeurt iets aan inspanning te gaan doen, dan zou het hart weer in het gareel gaan. Overigens begreep ik van mijn zus en zwager (die het beide ook hebben) dat je er wel iets voor kan krijgen als het je te veel bezighoudt.

Ellebel64

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht