Daar gaan we weer

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Daar gaan we weer

Bericht door Anitaa » di 31 mar 2015 09:28

Hallo dames,

pfff, daar gaan we weer,
de afgelopen week gaan geweldig
Eerst een blaasontsteking, daarna een vaginale infectie door de antibiotica kuur
toen een fikse verkoudheid met verhoging, daarna drie dagen zenuwpijn in mijn been en nu al twee dagen vreselijk hartoverslagen,
kan niet rustig gaan zitten of het begint al, een paar keer per minuut de hele dag door
had hier echt maanden geen last van
Ik ben zo moe van alles.....

Anitaa

Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Anitaa » di 31 mar 2015 13:49

Hallo dames,

nou ik heb negen jaar geleden een hernia gehad links en die kant blijft een zwakke plek, maar dit heft volgens mij daar niks mee te maken, opeens een paar dagen pijn in het been brandende pijn en tintelende voet en dan is het weer weg en dan komt het weer eens terug, heel raar

Maar waar ik me momenteel weer zorgen ommaak zijn de overslagen van mijn hart
wel drie per minuut en de hele dag door
Het zal ook wel weer overgaan zoals alle andere klachten steeds komen en gaan maar ondertussen kan ik niet ontspannen en ben ik toch weer angstig, wat heb ik nu weer?

Anitaa

Fam
Berichten van Fam
Onderwerpen van Fam
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Fam » do 02 apr 2015 10:45

Anitaa,

als het een troost kan wezen, ik heb dat het laatste half jaar ook regelmatig. Pfff, erg beangstigend he.
Telkens enkele dagen zo heel veel overslagen, net als jij, dan weer enkele dagen of weken redelijk OK (maar enkele overslagen per dag) , maar dan plots is het weer volle bak. Ik probeer het te negeren, maar dat is erg moeilijk. Het maakt me angstig en belemmert me in mijn doen en laten.
De herkenning hier stelt me wel een beetje gerust.

Fam

Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:

Bericht door Anitaa » do 02 apr 2015 20:11

Hallo dames,

bedankt voor je reactie
Ik ben vandaag toch naar de dokter gegaan
maakte me toch ongerust het houd maar niet op het overslaan.
De dokter heeft me uitgelegd dat het overslaan geen kwaad kan, ik hoef me er niet ongerust over te maken, het is wel heel erg vervelend dat beaamde ze ook
maar je hart maakt dus eigenlijk een korte slag die voel je niet, dan even niks en dan een extra harde slag omdat de vorige te vroeg was is deze slag veel krachtiger en die voel je dan ook extra
het kan geen kwaad
Ik heb nu wel een kastje mee voor 24 uur registratie om te kijken of ik er erg veel last van heb, dan zijn er eventueel medicijnen voor

Anitaa

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » vr 03 apr 2015 10:17

Hoi Anitaa,

Goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan, ben je toch meer gerustgesteld.
Een aantal jaren geleden had ik er ook heel erg last van. Heb ook zo'n kastje gehad. Had enorm veel overslagen maar het was onschuldig.

Ik denk dat het bij mij kwam door slapeloosheid, had toen 3 maanden niet meer dan 3 uur per nacht geslapen.
Ik heb bij tijd en wijle nog steeds overslagen, heel vreemd maar ik maak me er nu geen zorgen meer over.

groeten Babsi

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » do 06 aug 2015 12:43

Hoi Anitaa,

Ik lees net je berichtje van maart, omdat ik zocht op pijn in been. Ik heb nu dus precies wat jij hebt (gehad). Ik heb ook een hernia gehad, een dubbele, en nu dus ineens dat nare gevoel in mijn been. Ook alleen links. Ik ben zo bang dat ik iets aan mijn vaten heb, of een trombosebeen.
Is het bij jou overgegaan?
En denk je dat het de overgang is?
Ik maak mij zo'n zorgen en mijn huisarts is met vakantie. Ik kan er niet met mijn man over praten, want die zegt alleen maar dat ik moet stoppen met roken. Dat weet ik ook wel, alleen lukt het maar steeds niet. Ik hoop dat jij (of iemand anders) mij gerust kan stellen.

Monique

Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:

Bericht door Anitaa » zo 09 aug 2015 12:52

hoi Monique,

Bij mij is het weer weggegaan, het is eigenlijk een komen en gaan, soms heb ik er last van en soms weer niet
Volgens mij hoort het allemaal bij mijn overgang, ik heb elke dag klachten van alles en nog wat, word er gek van, elke dag is het echt
zo van waar zal ik vandaag last van hebben?
hartkloppingen, duizelig, dronken gevoel met lopen, moe, slecht slapen, vroeg wakker, hoofdpijn, misselijk, maagpijn, buikpijn, zenuwpijn
noem het maar op en dan heb ik het nog niet eens over het geestelijke gedeelte :cry:

Anitaa

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » di 11 aug 2015 23:09

Hoi Anitaa,

Ik heb precies dezelfde klachten als jij. Sinds zaterdag heb ik ook extreem veel last van mijn maag. Ik slaap er 's nachts niet van. Ook heb ik het idee dat ik nu steeds opvliegers krijg bij die maagpijn. Ik word dan ineens heel warm. Lijkt net of ik koorts heb. Ik ben dan alweer bang dat ik een maagzweer heb of zoiets. Of dat mijn crohn weer actief is. Heb jij ook het gevoel bij de maagpijn dat er een opvlieger volgt?

Groetjes Monique

Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:

Bericht door Anitaa » do 13 aug 2015 23:43

Moon1967 schreef:
di 11 aug 2015 23:09
Heb jij ook het gevoel bij de maagpijn dat er een opvlieger volgt?
Hallo
Nee dat dan weer niet, maar ik heb nu sinds gisteren weer last van mijn been, ik had niks moeten zeggen, het voelt weer heel branderig, tintelend en mijn voet staat weer in de brand en is gedeeltelijk gevoelloos, weer diezelfde herniakant, ik durf hier thuis soms niet eens meer wat te zeggen, elke dag is er wat, ze denken vast daar gaan we weer...

Anitaa

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » vr 14 aug 2015 13:03

Hallo

Oh wat herken ik dat. Dat thuis niets meer durven zeggen. Als mijn man vraagt hoe het gaat, zeg ik altijd maar goed. Hij heeft al een paar keer gezegd in het verleden, "jij hebt altijd wat". Ik heb gisteren bloed moet prikken voor de maagpijn. Het kan zijn dat het toch de Crohn is die opspeelt. Ik had het hem niet eens verteld. Toevallig was ik mijn schoonmoeder daar tegen gekomen, dus die belt 's avonds hoe het was. Toen wist hij het dus toch weer.
Hij vindt het ook niet leuk als ik niks zeg, maar ik ben zo klaar met zijn gezucht als ik zeg dat het niet lekker gaat.
Ik hoop dat je been weer gauw over is, want ik weet wat een naar gevoel dat is.
Sterkte

Groetjes Monique

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Martina63 » vr 14 aug 2015 13:14

Hoi Moon

War herkenbaar. Ook ik zeg tegen mijn man dat het wel gaat, merk gewoon dat hij naar 4 jaar er genoeg van krijgt, maar ja hoe kun je nu een man uitleggen wat de overgang met je doet, heb al zoveel pogingen gedaan dat ik het nu er maar bij laat zitten, dus heel herkenbaar en ik denk dat veel vrouwen met dit onbegrip kampen.

groetjes Tina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht