Opeens zo naar voelen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Roel
Berichten van Roel
Onderwerpen van Roel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Opeens zo naar voelen

Bericht door Roel » di 30 sep 2014 14:29

Beste dames,

Het overkomt me steeds vaker. Van het enen op andere moment word ik naar, misselijk, transpireren en onrustig. Geen enkele aankondiging maar opeens, hup. Soms duurt het een kwartiertje, soms een uur. Wat is dat toch? Een soort opvlieger? Die heb ik trouwens verder niet. Ik ben ook natuurlijk weer bang dat het mn hart is maar ben bij cardioloog geweest voor onderzoeken. Heb wel medicatie tegen hoge bloeddruk en een bètablokker voor onregelmatige hartslag. Word hier zo moe en onzeker van...net weer snel mn boodschappen afgeraffeld en hup, naar huis gefietst.
Iemand herkenning?

groetjes Roel

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Opeens zo naar voelen

Bericht door Sandra42 » di 30 sep 2014 19:40

Beste Roel,

Wat jij beschrijft daar heb ik al ruim een jaar last van.
Het heeft ook met spanningen te maken.
Het komt en gaat.
Er zijn veel vrouwen die hier last van hebben.

Groetjes Sandra

YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door YvonneO » wo 01 okt 2014 10:27

Hallo Roel,

Ik maak momenteel hetzelfde mee als jij.
Ik loop al bijna een week te huilen, eigenlijk gewoon van ellende.
Ik vind het ook heel vervelend om alleen te zijn, net wat jij schrijft.
Ik heb heel erg veel last van hartoverslagen, het gaat dag en nacht door.
Ik ben daarvoor al lang onder behandeling bij de cardioloog, maar tot nu toe met weinig succes.
Het enige wat ze zeggen dat het gaan kwaad kan, maar ja als mijn hart zo te keer gaat is dat weleens lastig om daar dan vertrouwen in te hebben.

Groet
Yvonne.

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 55

Bericht door Annita » do 02 okt 2014 18:43

Hoi Roel,

nou je bent niet de enige hoor.. hier nog zo n stresskip.. want dat ben ik volgens mijn huisarts.. Vanmiddag ook weer heerlijk bakkie drinken bij vriendin en ja hoor helemaal onrustig beroerd misselijk zweten en een druk in mn hoofd heel naar..
Na half uurtje werd ik rustiger en dit zo ong elk uur.. hopeloos is t.. bah..

groetjes, Annita.

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Bericht door Krista » do 02 okt 2014 19:52

Hallo Roel,

ook ik herken het helaas. Kan me van het ene op het andere moment zo ziek voelen. Zweten, misselijk, duizelig enz. Niet zo gek he dat we daar een beetje bang van worden toch? Zo heb ik er dagen geen last van en zo is het er plots weer. Hoop voor jou en iedereen natuurlijk dat dit snel verleden tijd is.

Groet Christa

Janet
Berichten van Janet
Onderwerpen van Janet
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 58

Bericht door Janet » do 02 okt 2014 20:50

Hoi Roel,

Hier nog zo een. Ook al een jaar niet goed voelen, en aan wie kun je nou uitleggen hoe je je precies voelt. Het valt ook niet uit te leggen denk ik. Je raakt benevelt met een ijl hoofd en alle energie trekt weg uit je. Hartbonzen erbij en slappe benen. Ik vraag me ook steeds af of het een soort of opvlieger is of juist vooraf aan een opvlieger gaat.

Blijf de moed erin houden,
Janet

YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:

Bericht door YvonneO » vr 03 okt 2014 23:55

Hoi,

Ik word momenteel echt gek van de hartoverslagen en word er bang door.
In mijn buik zit het ook niet lekker, mijn maag en/of mijn darmen ik weet niet wat het allemaal is.
Ik dacht gisteren bij de Jumbo dat ik onderuit zou gaan, was zo akelig.
Ik ben rustig over mijn boodschappenkarretje gaan hangen en proberen rustig te blijven maar dat was heel moeilijk.
Ik slaap ook heel slecht, ik lig gewoon te schudden in bed af en toe.

Yvonne.

Bloesems
Berichten van Bloesems
Onderwerpen van Bloesems
Menopauzejaar:

Bericht door Bloesems » za 04 okt 2014 09:40

Hoy yvonne

Het ga niet goed met me...weer nt geslapen door de hartkloppingen...
Heb dat vroeger al veel gehad maar ging met homeopathische altijd weer over
En nu gaat het precies niet over
...
's Nachts lijkt alles ook, veel. erger vind je ook, niet?
Voel me zo moe..tja kan ook niet anders als je nt kan slapen he
Ik, heb vroeger nog bètablokkers gekregen v huisdokter ...heb het zo, niet vr die pillen maar ik vrees als dat hier nt verander ik niet anders ga kunnen
Wat doe jij ?

Dank
Natalie

YvonneO
Berichten van YvonneO
Onderwerpen van YvonneO
Menopauzejaar:

Bericht door YvonneO » do 09 okt 2014 23:09

Hoi Nathalie,

Ik heb het 's nachts ook zo erg, ik zie er tegenwoordig zo tegenop om te gaan slapen.
Ik heb ook nog steeds niets gevonden wat nu eens echt werkt.
Zelfs mijn maag en darmen doen mee, ik zeg weleens; het lijkt wel of daar ook een hart zit wat zo te keer gaat.
Ben vaak bang, ook al zeggen ze steeds maar dat het geen kwaad kan.
Ik ben af en toe zo doodmoe, ik komt dan ook niets uit mijn handen.
Maar ik vind het heel fijn dat ik hier lees dat ik niet de enige ben, ook al klinkt dat niet echt vriendelijk van mij.

Yvonne.

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wilma56 » di 14 okt 2014 15:10

Hallo

Ik had vannacht ook weer zo,n aanval. Werd badend in het zweet wakker, misselijk en duizelig. Mijn man wakker gemaakt om een emmer te halen. Ik durfde niet rechtop te komen. Met de emmer in mijn handen ben ik rustig rechtop gaan zitten. Kussen tegen mijn rug en toen ging het langzaam zakken. Ben zittend weer in slaap gevallen. Vanmorgen voelde ik mij nog niet helemaal goed maar moest wel aan het werk. Wat kan je je beroerd voelen. Vooral dat duizelige is echt eng.
Ben nu al bang om weer te gaan slapen. Bang om weer zo wakker te worden. Hou de emmer maar naast mijn bed. Bah, begin nu toch wel genoeg te krijgen van die overgang. Ben nu 8 jaar bezig. Wanneer stopt het nu eens.

Wilma

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » wo 15 okt 2014 03:19

Sorry meiden

Ik heb dit ook (hoop ik) meegemaakt, ik hoop dat ik niet meer zo n periode krijg.
Maar is echt overgang.

hartkloppingen ...misselijk en zweten en na een goede opvlieger is het weg.
Hoge bloeddruk en hartkloppingen van 120 pm.

Is nu een stuk rustiger

Sterkte,
Gippy

Lavenderlily
Berichten van Lavenderlily
Onderwerpen van Lavenderlily
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lavenderlily » wo 15 okt 2014 09:35

Hallo dames,

Hier nog iemand met die "leuke"aanvallen. Door dat nare en zwakke gevoel lijd mijn huishouden er wel helaas onder. :(
Ik weet dat het de overgang is en probeer me er niet te druk over te maken.
Maar erg vervelend is het wel.
Ik heb er dus ook doorlopend het gevoel bij dat mijn menstruatie ieder moment kan doorbreken maar dat gebeurt dus niet...

Lavenderlily

Neik1
Berichten van Neik1
Onderwerpen van Neik1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Neik1 » do 16 okt 2014 09:19

beste dames,

Ook ik heb last van veel verschillende klachten.
Een tijd geleden begon het met warmteaanvallen, de bekende opvliegers.
Dat was niet leuk, maar wel vol te houden.
Nu is het de laatste maanden veranderd.
In periodes heb ik last van duizelingen, misselijkheid, brok in de keel en hersenen die niet helder willen denken.
Het zijn aanvallen, die een aantal dagen komen en dan weggaan. Kan overdag ook ineens verdwijnen. Het lijkt of er iets is, dat mijn hersenen stopt normaal te functioneren. Denken kost veel moeite. Als dat gevoel weg is, is alles weer normaal.
Heb ook last van koude voeten en vermoeidheid.
Op avond is het echt beter dan overdag of op morgen.

De huisarts waar ik kwam gaf aan dat het de overgang kan zijn, maar overtuigd was hij niet. Ik weet zelf zeker dat het daaraan ligt. Inderdaad jammer dat er niet meer aandacht voor is bij dokters, het voelt zo fijn als je erkenning hebt en herkenning.....
Allen sterkte.

Gr Neik

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Annita » do 16 okt 2014 10:59

Hoi ,

hier nog iemand dit dit heeft. Vreselijk is t. Afgelopen weekend kleine tia gehad met daarnaast ook deze klachte. Ik heb elk uur een opvlieger dus ook elk uur beroerd en naar of ik flauwval..

gr annita

Eline2
Berichten van Eline2
Onderwerpen van Eline2
Menopauzejaar:

Bericht door Eline2 » vr 27 feb 2015 19:21

Hallo

Ik heb het eergisteren ook voor het eerst gehad. Ik zat met mijn man in de auto en ik voelde mij ineens, zo vanuit het niets, heel raar worden in mijn hoofd en lichaam. Mijn benen voelden koud aan en ik dacht echt dat ik dood zou gaan. Ik vond het zo beangstigend en daarna voelde ik mij ook de hele dag nog een beetje vreemd. Een gespannen gevoel in mijn borst en een beetje 'watterig' in mijn hoofd. De laatste tijd ook veel last van hoofdpijn (voorhoofd). Wie herkent dit, want ik vind het echt heel eng en ben bang dat ik dit zo weer kan krijgen. Hoort dit bij de overgang of is dit iets anders? Het blijft mij telkens bezighouden...

Eline

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 65

Bericht door Sunny » do 30 jul 2015 12:51

Hallo Eline en Lotgenoten,

Ik heb zojuist dat zelfde gevoel wat jij beschrijft Eline.
Heel licht in mijn hoofd voelen...en ineens heel koud hebben...weeïg in mijn hoofd voelen.
Ik heb dat ooit een paar jaartjes geleden ook gehad, en net als nu beangstig het mij.
Ben gaan zitten en na een poosje verdween het...ja echt een naar gevoel, alsof je wegvalt...!
Ik probeer het eroverheen te zetten...moet wel zeggen dat ik daarvoor heel gespannen was...dat trekt heel wat
energie uit je lichaam weg...even water gedronken pfff...wat wij vrouwen al wel niet moeten doorstaan :S

Sterkte voor alle lotgenoten.
Groet, Sonja

Patje01
Berichten van Patje01
Onderwerpen van Patje01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 39

Bericht door Patje01 » di 07 feb 2017 06:56

Wat ben ik blij dit topic te lezen.

Ik heb al een paar jaar last van deze nare dingen. Vooral als ik wat drukker op de dag ben geweest en dan rustig gaat relaxen dan slaat t toe. Bij mij begint t met n raar gevoel in me hoofd en dan komt langzaamaan de misselijkheid en zweten erbij en als toetje de hartkloppingen.
Dit duurt bij mij meestal n tijdje dat ik me zo raar voel en dan zwakt t wel wat af.
Soms vraag ik me af of dit wel.de.overgang is zo eng is t af en toe.
Ook menstrueer ik nog wel gewoon en regelmatig alleen is t patroon al wel.veranderd de 1ste 3 dagen veel en dan de 4e dag is t weg dus helemaal niks en dan van dag 5 tot dag 8 weer wel menstruatie.

Patje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht