Druk op borstbeen, pijn in slokdarm....hart? ziekte?

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Iggy
Berichten van Iggy
Onderwerpen van Iggy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Druk op borstbeen, pijn in slokdarm....hart? ziekte?

Bericht door Iggy » zo 23 mar 2014 17:07

Hallo,

sinds een paar weken last van druk op borstbeen en een gevoel in m'n slokdarm
alsof er iets in zit wat ik niet kan doorslikken,
erg gespannen, emotioneel, hartkloppingen in keel en steken in m'n maag/ hart.
's nachts lig ik te malen... Slokdarmkanker? Maagkanker? Wat heb ik en waarom verdwijnt het niet.

Ik ben nu 56 jaar, zoon nog thuis wonend, veel was en zorg voor alles, veel stress de afgelopen jaren gehad... en ik ben nog steeds een stresskip!!

Wil alles tegelijk doen, maar heb er nu geen zin meer in! Wil niet meer "zorgen"
Zelfs eten koken staat me soms tegen... Alles is teveel.

Naar huisarts, die schreef me oxazepam en omeprazol voor, oxazepam 3x daags een half tabletje, nu 2 weken ingenomen en ben gisteren met alles gestopt!!
Omeprazol is een maagzuurremmer, maar dit veroorzaakt ook een tekort aan magnesium en je kan er zelfs hartkloppingen van krijgen! Nou die kreeg ik ook!!
Ik heb zelfs een vervolgrecept gekregen en er werd mij geadviseerd om contact op te nemen met maatschappelijk werk, om "alles is van me af te praten", ik was en ben te druk in m'n hoofd. Onvrede, mijn lijf laat me in de steek,ik zie er niet meer aantrekkelijk uit, ik vind het niet fijn om ouder te worden... Dat heb ik al jaren...

Die spanning op m'n borstbeen is weg als ik volledig "ontspannen" ben, dus ik heb (hoop ik) geen enge ziekte, het is de angst en stress die me parten speelt!!

Vanmorgen klopte letterlijk mijn hart in mijn keel, heel angstig gevoel en weer die druk op borstbeen. Ik was thee aan 't zetten en zag m'n hand heen en weer gaan door de hartklopping.
Ik kwam bij toeval terecht op de website vrouw en overgang, nu valt er heel veel op z'n plaats!!
Ik zeg niet dat er niets anders is met m'n slokdarm, maar ga zeker in gesprek met de huisarts, die denken schijnbaar niet direct aan de overgang, maar gooien het op stress, drukte thuis enz.
Wie herkent deze symptomen ?? Ik heb al veel op dit forum gelezen en weet nu dat er heel veel vrouwen zijn met soortgelijke problemen!!

Ik ga nu erg letten op m'n ademhaling, ga oefeningen doen en ga zeker geen herhaalrecept halen voor oxazepam, daar kreeg ik ook hartkloppingen van, ook al was 't maar 3x daags een half tabletje.

Vorig weekend was m'n zoon voor een paar dagen weg, ik moest niks, samen met m'n man lekker gaan lunchen en wat gewinkeld, nergens last van, maar na het weekend kwam het weer terug. Gisteren een steeds terugkerend knijpend gevoel links van m'n maag, ik dacht weer: toch m'n hart zeker??

Ik hoop dat ik wat rustiger kan gaan worden, neem soms valeriaan druppels, of bachbloesems, op advies een huisdier(kat) genomen, begint nu wel leuk te worden maar daar had ik niet 3 weken geleden mee moeten beginnen...
gaf nog meer spanning, ik hoop dat 't een goede keuze is...

Iggy

Jen
Berichten van Jen
Onderwerpen van Jen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Druk op borstbeen, pijn in slokdarm....hart? ziekte?

Bericht door Jen » di 25 mar 2014 21:27

Hallo..

o wat een herkenning zeg... ik heb ook druk op mijn borstbeen.. lijkt net of alle spieren daar samen trekken... dacht eerst ook van..o dat is mijn hart... hartfilmpje ws perfect... Dus dat was het niet. Blijkt echt gewoon angst te zijn... een verkeerde ademhaling.

Ik ben ook een mega stress kip... bloed laten testen... alles was goed... dus het heeft echt gewoon met de overgang te maken. Als er weer iets nieuws gaat gebeuren.. raak ik alweer in de stress... zie overal nu tegenop. Thuis is veilig.. maar ja dat kan natuurlijk niet. Ik ga naar een haptonoom...kan ik van me af praten..doet me goed.

Ik ben ook veel te druk in mijn hoofd... wou alles tegelijk... Plannen enzovoort... mijn lichaam vraagt nu om rust en nog eens rust... En dat doe ik ook maar zo veel mogelijk. Ik heb ook hartkloppingen gehad... slik nu bètablokkers om rust te krijgen. Had natuurlijk een te hoge bloeddruk door jawel de stress. Ik slik wel een halfje oxazepam voor het slapen gaan. Niet meer hoor.

Ik heb nu nog steeds angsten...angst voor de angst zeg maar, elk nieuwe overgangsverschijnsel schrik je weer van,.. zoals nu geen eetlust door de stress.. krijg bijna geen hap door mijn keel. En dan die moeheid..En licht in je hoofd...ja alles moet je maar weer accepteren..ook al is dat door de angst wel weer moeilijk.

Sterkte...weet dat angsten niet makkelijk zijn?

groetjes, Jen

Annie78
Berichten van Annie78
Onderwerpen van Annie78
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Annie78 » za 05 apr 2014 15:14

Hallo,

Ik heb al vele malen dit forum bezocht en ik vind hier veel herkenning van mij klachten.
Nu heb ik de laatste tijd een vreemd gevoel op mijn borst, niet echt druk, en dit schiet dan door tot mijn maag en krijg ik een warm gevoel van binnen,en ook een enig zins benauwd gevoel
Ik heb hier met name last van met wandelen en fietsen, ben ook al bij de huisarts geweest, maar mijn bloeddruk is prima en hij heeft mij verzekerd dat er niets aan de hand was met mijn hart en mijn longen.
ik moet wel toegeven dat naarmate ik langer loop de klachten wel iets afnemen maar niet weggaan.
Toch belemmerd mij dit in het maken van lange wandelingen wat ik graag doe.
Herkent iemand ook deze klachten.

Annie

Funnymeami
Berichten van Funnymeami
Onderwerpen van Funnymeami
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 58

Bericht door Funnymeami » zo 06 apr 2014 21:45

Hi,

Zo herkenbaar vandaag ook de hele dag al lst van druk op de borst een soort brandend gevoel ook de spieren in de benen doen zeer en de gewrichten.

Ben wel blij dat dit forum bestaat op angstige momenten kan ik dan even herkenning lezen dat maakt mij een stuk rustiger.
Ik heb helaas niemand in de omgeving waar ik soms eens mee kan babbelen denk dat het wel zou opluchten , zo nu en dan een relativeren.

Groetjes Anita :)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht