Steeds benauwd, niesaanvallen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 63

Steeds benauwd, niesaanvallen

Bericht door Wik »

Hoi dames

Ik vraag me af of iemand hier ook last van heeft
Ik heb steeds vaker dat als ik me inspan dat ik dan ineens ik geen lucht krijg dan moet ik gaan zitten en wachten tot het overgaat, het is net alsof ik geen adem meer kan halen echt eng :( en als ik naar boven ga dan moet ik ook snel gaan zitten want dan heb ik het ook samen met hartkloppingen en dan moet ik uitkijken dat ik niet in mn broek plas gewoon heel gek :(
Dit heb ik vaak een paar dagen en dat gaat het weer een week of 2 goed en heb ik nergens last van.

Ik heb ook steeds niesaanvallen dan nies ik wel 30 keer achter elkaar door vaak nadat ik misselijk was geweest of benauwd heb gehad echt een rare klacht ben er best wel angstig voor.

groetjes Wik in de put.

Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Re: Steeds benauwd, niesaanvallen

Bericht door Chanel76 »

Hoi Wik,

Ik herken wel wat van dat benauwde alleen ik omschrijf het meer als kortademig,althans zo ervaar ik het :roll: .
Heb het vaak in combinatie met hartkloppingen en denk dan echt als ik de trap op loop en boven kom dat ik het loodje leg,t is dan moeilijk om achter m'n ademhaling te komen...maar gelukkig houd het nooit lang aan het is er wel met regelmaat!

Sterkte..
Groet, Lydia

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Stimpylok »

Hoi Dames

Hier ook 1 die bij inspanning of stress vaak niet weet hoe ik moet ademen pfff
bij mij voelt het alsof er iets klem zit in de maag zo,n strak gevoel wat het diepe ademhaling beperkt... vaak denk ik of mijn middenrif verlamd is of mijn maagspieren het niet doen bah zo eng... dus hier ook die ellende.

groetjes, Susan

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik

Bericht door Wik »

Hoi dames

Bedankt voor de reacties , doet me goed was al bang dat ik iets erg had en zag mezelf al in het ziekenhuis liggen .
het klopt wel wat jullie zeggen je word er erg angstig van en dat gevoel bij mijn maag herken ik ook.
Ik moet er ook altijd bij hoesten en dan raak ik helemaal in paniek durf, durf al bijna de straat niet meer op snik
jullie ook veel sterkte dames , we kunnen alleen maar hopen dat het weer weg gaat en blijft!

groetjes Wik
een beetje uit de put ;)

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Fiene »

Ik herken het ook, het gevoel dat je benauwd bent, ben er al een paar keer voor naar de huisarts geweest maar niks aan de hand.
Heb het ook als ik net in slaap val, dan schrik ik wakker en heb het gevoel dat ik stik, dan vlieg ik overeind en ben dan ook paniekerig. Het zakt wel weer snel, maar herhaalt zich soms een paar keer.
Ook bij de minste inspanning buiten adem zijn, met hartkloppingen en snel hartritme erbij. Het zijn bij mij periodes dat ik er erg last van heb en dan is het zomaar weer over. Om ook zomaar weer terug te komen.

Groetjes Fiene

Awella
Berichten van Awella
Onderwerpen van Awella
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Awella »

Hoi,
Ik herken het zeker ook!
Probeer dan paniekreactie te voorkomen, dat is heel krampachtig en lukt dan vaak niet.
Bij het slapen ook, en van die zenuwscheuten door mijn buik.
Ik slaap nu m.b.v. kussens bijna rechtop zittend, dit helpt goed tegen de hartkloppingen. Het is natuurlijk geen gezicht maar ja.
Slaaptekort bevordert het zenuw gevoel niet.
Succes!
AnitaJane

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok »

Hallo Wik

Voel jij het ook vanuit de maag / middenrif dat strakke gevoel wat het ademen beperkt niet bij je diepe ademhaling komen ... dat is wat ik voel

je maag / middenrif / buik spieren of ze stijf zijn ..en ja dat je door dat gevoel je urine kan laten lopen herken ik ook bij tijd en wijle

groetjes, Susan

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik

Bericht door Wik »

Hoi Simptylok

Ja inderdaad dat gevoel herken ik ook.
Mijn maag is heel gespannen alsof er een band omheen zit en last van mijn darmen ook en een zere plek op mijn rug zeg maar tussen mn schouderbladen in Ik heb er nu al een paar dagen last van en durf amper nog te gaan lopen want zodra ik ga inspannen dan heb ik het weer :( Ik heb er ook een raar kuchje de hele dag door en als ik dan voor mijn gevoel geen lucht meer krijg dan moet ik heel snel naar de wc om te plassen anders doe ik het in mijn broek :(

Nu werd ik weer wakker met een gigantische nekpijn owwww ik word echt niet goed van de overgang het duurt al zo lang :evil:
groetjes Wik.

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok »

Hoi Wik

ja die band gevoel heb ik ook gehad pfff zelfd als ik erg boos was kon ik geen woord meer uitbrengen zat dan ook zonder lucht ( zeg maar ) moest heel rustig blijven
nu zit alleen dat stijve gevoel er,,, eenmaal in beweging voelt het goed... als ik s,morgens uit bed komt dan zit die gespannen middenrif er al bah dat trekt na een uur of wat alweer bij en gaat et redelijk.... en ook nu heb ik last van mijn nek waar ook zo een hoofdpijn uit voort kan vloeien.... en tintelingen in mijn lijf..handen / armen / voeten / zijkant borst en bovenarm aan de linkerkant

en ik ben ook al zolang bezig met die klote klachten van de overgang ik hoop dat deze klacht de laatste mag zijn ... ben er zo klaar mee :x

groetjes susan

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik

Bericht door Wik »

Hoi Susan

Wat een ellende he :( die tintelingen heb ik ook een hele tijd gehad vooral in mijn voeten net of ze dood zijn en dat prikken erin die klachten zijn gelukkig minder geworden alleen heb ik nog wel dat mn benen heel raar aanvoelen net of je er doorheen zakt .
Tijdje geleden kon ik een hele dag niet meer lopen op 1 been had ik verschrikkelijke pijn in mijn lies en het rare was de volgende dag was het weer verdwenen gelukkig maar :) maar e schrikt wel elke keer als je weer wat anders hebt je gaat je toch zorgen maken.

Zo had ik ook draaiduizelingen gehad kon ik ook niet eens meer op min benen staan en moest een ander me naar de toilet brengen mn hele huis draaide mee echt heel eng
gelukkig heb ik daar ook een tijd geen last meer van gehad en hoop ik dat dat ook nooit meer terugkomt.

volgens mij heb ik alles wat er aan klachten bestaat al meegemaakt en nog na al die jaren ben ik er nog niet van af snik. en niemand hier thuis begrijpt er ook maar iets van ik voel me zo alleen dan.
wens jou ook heel veel sterkte en hopelijk zijn we er snel vanaf ;) dan gaat de vlag uit dan kan ik tenminste weer gewoon leven!!!

Wik

Anita1958
Berichten van Anita1958
Onderwerpen van Anita1958
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Anita1958 »

Hoi Wik,

Dit soort klachten heb ik ook steeds gehad.
Toen ik erop ging letten wat ik at kwam ik al snel achter wat bij mij de oorzaak was, namelijk een knoflook intolerantie!
Toen ik een tijd lang geen etenswaren met knoflook nam verdwenen de klachten weer. Toch kreeg ik het niet van alle soorten knoflook. Bijvoorbeeld verse biologische gaf minder problemen. Het begon eigenlijk met knoflook poeder.

Veel sterkte, het zijn nare verschijnselen wat je hebt! :(

Anita

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik

Bericht door Wik »

Hallo Dames,

ik heb het weer benauwd en raak weer helemaal in paniek :( ik heb ook een kuchje en dan als ik hoest dan krijg ik geen lucht (lijkt het denk ik) en mn hele rug doet zeer zeg maar mn ruggegraad en mn rechter schouder alles prikt en brand :(

Ik moest het effe kwijt
groet Wik. :cry:

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik

Bericht door Wik »

Hallo dames

Ik heb de laatste tijd last van een verstopte neus vooral 's morgens en het voelt heel droog aan waardoor ik haast geen lucht krijgt word er elke ochtend wakker van.

Als ik dan opsta krijg ik na een paar minuten niesaanvallen dan nies ik wel 30 keer achter elkaar door en word ik ineens misselijk.
Heb ook last van een droge mond en word 's nachts constant wakker om water te drinken... ik word daar zo moe van kan nooit eens lekker doorslapen

En verder loop ik 's nachts wel een keer of 6 naar de wc om te plassen
heeft iemand hier ook last van ?

vriendelijke groetjes WIk

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Nel52 »

Hallo Wik,

Die verstopte neus heb ik nu ook al een tijdje, vooral 's morgens erg benauwd.
Ik maak zelf neusdruppels: 1 theelepeltje zout op een glas gekookt water, had nog een oud flesje liggen, dat spray ik dan meerdere keren in mijn neus,
Moet ook vaker niezen als normaal, zou dit ook al weer iets vervelends zijn wat bij de overgang hoort :roll:

Die droge mond dat vind ik pas echt een drama, de hele nacht bezig met drinken, dood vermoeiend en mijn mond en keel gaan zeer doen van al die droogte,

Sterkte wik gelukkig hoeven we er niet alleen doorheen, steunt toch altijd wat :o

Groetjes Nel

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 71

Bericht door Palma »

Hallo

Dat heb ik ook al een paar maanden. Wakker worden doordat mijn neus verstopt is en het dan benauwd heb. Sinds een paar weken gebruik ik nu voor ik ga slapen neusspray voor baby's en kinderen. Het gaat prima ik gebruik het voor ik ga slapen.

groeten Palma

Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 61

Bericht door Ingmart5860 »

Hallo,

het is net of ik lees hier constant een versie van mezelf.

1. niesaanvallen, het snot loopt er 's morgens soms gewoon uit en dan krijg ik niesaanvallen, van die knallers en ik blijf dan een tijdje door snotteren

2. benauwd, het gevoel dat mijn maag i.p.v. van mijn hart zit, 's morgens een gespannen maag en buik met de daarbij schommelende maag/darmproblemen

3. hartkloppingen, ik voel mijn hart in gans mijn lijft bonzen...ebt wel weer weg maar het houd mij bezig

4. nek zit vast, schouderblad zit vast en met als gevolg evenwichtsstoornissen. Niet in staat om buiten te gaan of te gaan werken, het werkt altijd een paniekaanval in de hand want eenmaal ik begin te draaien, zit mijn ademhaling slecht.

De stress van dit alles te samen maakt mijn leven niet echt een pretje en brengt ook spanningen mee hier thuis. De zin om nog eens ontspannen buiten te gaan, is er niet meer. Ook werken mijn man en ik samen en nu moet hij al mijn diensten erbij nemen dat geeft een extra druk voor mij en spanningen tussen ons.

Ik voel me klote en iedere week is het wel iets anders, zit er nu al 2 jaar mee en heb het gehad.

Sterkte aan iedereen, magere troost, dokter zei...aan menopauze ga je niet dood :evil:

groeten
Ingrid

Dit onderwerp is 6 jaar en 6 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht