Niet kunnen slapen, piekeren, snelle hartslag

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 45

Niet kunnen slapen, piekeren, snelle hartslag

Bericht door Dorien73 » di 21 aug 2012 01:31

Hallo allemaal,

Herkennen jullie dit en wat helpt ?
Als ik slaap schiet ik vaak na een uur wakker, ik begin te piekeren en mijn hart gaat tekeer. Ik ga un bed. Daarna word ik wel moe maar durf niet aan slapen toe te geven. Bang dat er iets gebeurd.

Heel vervelend vind ik dat.

Gr Dorien

HC
Berichten van HC
Onderwerpen van HC
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Niet kunnen slapen, piekeren, snelle hartslag

Bericht door HC » di 21 aug 2012 09:41

Ja ik herken dat.

Ik was eind dertig toen het mij regelmatig overkwam. Ik dacht toen absoluut nog niet aan de overgang. Ik had het ook vaak overdag, zo uit het niets.
Soms had ik ook overslaand hartslag.

Ik heb mijn hart laten onderzoeken in het ziekenhuis en er werd gezegd dat ik gewoon teveel stress had en me te druk maakte.
Alles werd als stress en angst uitgelegd... Ik voelde me eigenlijk niet gestrest,
angst krijg je natuurlijk vanzelf als je hart als een razende tekeer gaat,
dus dat is een vicieuze cirkel.

Ik heb een lange tijd ontspanningsoefeningen gedaan onder begeleiding van een fysiotherapeut. Oefeningen waarbij ik mij helemaal concentreer op de raakvlakken tussen mijn lichaam en de fysieke omgeving, dus als ik op bed lig: mijn rug/ het matras, als ik sta: de onderkant van mijn voeten tegen de grond enz.
Het heeft wel geholpen, maar langzaam.
Voel ik het nu opkomen kan ik het wel onderdrukken met de oefeningen.
Een drukke supermarkt is nog steeds "riskant", of laatst een personeel-dag waarbij ik de hele dag onder de mensen ben en gezamenlijk eet enz.

Heel veel sterkte in ieder geval.
Je kan er echt dood moe van worden, dat weet ik.

HC

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » di 21 aug 2012 10:57

HC schreef:
di 21 aug 2012 09:41
er werd gezegd dat ik gewoon teveel stress had en me te druk maakte.
Alles werd als stress en angst uitgelegd... Ik voelde me eigenlijk niet gestrest,.
Hallo dames,

Stress waarvan je je niet bewust bent, uit zich vroeg of laat natuurlijk net zo goed.
In de overgang heb je altijd te maken met stress. Alleen komt die stress van binnenuit.
Stress door omstandigheden, externe stress, brengt van buitenaf je zenuwgestel uit balans en teveel uit balans uit die stress zich weer naar buiten

In de overgang komt de stress van binnenuit, interne stress. Dan is het zenuwstelsel door de veranderde hormonen ook uit balans.
Als je in de overgang bent is er dus sowieso altijd al een basis van stress.

Anette

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lia » di 21 aug 2012 11:16

Dorien73 schreef:
di 21 aug 2012 01:31
Als ik slaap schiet ik vaak na een uur wakker, ik begin te piekeren en mijn hart gaat tekeer. Ik ga un bed. Daarna word ik wel moe maar durf niet aan slapen toe te geven. Bang dat er iets gebeurd.
Beste Dorien,

Plotseling wakker schrikken is een veel voorkomend verschijnsel in de overgang.
Als je slaapt loopt je hartslag terug, dat is altijd zo.
Bij wakker worden loopt die weer op naar normaal. Hoe rustiger je op gang komt hoe rustiger die zal oplopen.
Bij plotseling schrikken van iets loopt je hartslag plotseling op. Dat is ook altijd zo.

Een combinatie van die twee doet zich voor bij plotseling wakker schrikken. Feitelijk reageert je lichaam dus gewoon heel gepast als het op zo'n moment de hartslag laat oplopen.

Lia

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » di 21 aug 2012 12:00

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties ! Bij mij is dit echt iets wat pas is gekomen in de postmeno waar ik nu reeds 3 jaar in zit. En inderdaad de laatste tijd is het veel erger geworden. Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven maar ik ontkom er niet altijd aan door dan ook te gaan piekeren. Heb momenteel ook veel last van een borst. Ook al weet ik dat veel dingen bij mijn overgang horen vind ik het toch vaak moeilijk die vreselijke gedachtes uit te schakelen :|

groetjes Dorien

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » za 25 aug 2012 21:21

Hoi,

Afgelopen nacht kon ik niet slapen, bleef maar hartkloppingen houden en de onrust gierde door mijn lijf. Half kalmeringstabletje ingenomen maar het hielp nauwelijks, ik viel pas om 04.00 in slaap. Vanochtend vreemde ontlasting waardoor ik helemaal in paniek raakte en het blijft maar malen in mijn hoofd. Ik kom er gewoon niet uit. en de hele dag een drukkend gevoel op mijn borst, veel opvliegers en huilen. Dat laatste heb ik heel lang niet gehad.

Als ik me zo voel dan baal ik van die overgang, ik wil me weer vrolijk voelen, geen druk van anderen ervaren (werk, zorgen, huishouden), ik wil mezelf weer zijn en energie om met mijn dochter van 10 leuke dingen te doen. Wanneer kom ik weer in balans ?!

Groetjes Dorien

Nienke
Berichten van Nienke
Onderwerpen van Nienke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Nienke » zo 26 aug 2012 01:06

Dorien73 schreef:
za 25 aug 2012 21:21
Als ik me zo voel dan baal ik van die overgang, ik wil me weer vrolijk voelen, geen druk van anderen ervaren (werk, zorgen, huishouden), ik wil mezelf weer zijn en energie om met mijn dochter van 10 leuke dingen te doen. Wanneer kom ik weer in balans ?!
Hallo Dorien,

Ik heb die gevoelens ook gehad, en heb veel dingen op mijn pad in de ruststand gezet, en daar bedoel ik mee, alleen ik ben nu belangrijk ga alleen nog dingen doen die ik zelf wil en het huishouden doe ik alleen de belangrijke dingen en neem veel rust overdag.

Je komt pas weer wat in balans als je alle verplichtingen (visite, zorgen van andere mensen,) laat gaan, deze raad kan ik je geven omdat ik het zelf ook had al die klachten die je opnoemt, en echt als je dingen laat vallen gaat het lichamelijk ook wat beter!

een warme groet Nienke

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » zo 26 aug 2012 10:29

Hallo Nieuwe,

Dank je wel voor je fijne reactie, doet me goed.
Ik ben kostwinner door de situatie thuis (man heeft ongeval gehad) waardoor ik 3 hele dagen werk, heb born out gehad waarvan ik aan het opkrabbelen ben. Helaas totale onbegrip van baas waardoor ik niet in rustiger tempo mag reintegreren. Bang om baan te verliezen draai ik maar mee in de hectiek. Heb een stressvolle baan die opbreekt maar helaas dus geen enkele medewerking te verwachten.

Ik wil zo graag rustiger aan doen maar weet niet hoe.

Groetjes Dorien

Nienke
Berichten van Nienke
Onderwerpen van Nienke
Menopauzejaar:

Bericht door Nienke » zo 26 aug 2012 11:01

Dorien73 schreef:
zo 26 aug 2012 10:29
Ik wil zo graag rustiger aan doen maar weet niet hoe.
Hallo Dorien,

Als jij aan het opkrabbelen bent uit een burn-out, kan ik je maar 1 raad geven, ga naar je huisarts en probeer dat die achter je staat en dan ga je een gesprek met de arbo arts aanvragen en dan ga je in de ziektewet, of je gaat halve dagen werken en middags rusten!

En doen hoor, je hebt maar 1 leven en ga niet mee in de hectiek het levert je alleen maar stress op, en daar wordt je ziek van, gewoon eerlijk zijn dat je het niet aankunt, en je mag een jaar in de ziektewet hoor, ik heb het ook gedaan !!

een warme groet Nienke

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » zo 26 aug 2012 13:12

Hallo,

Nogmaals dank ! Ze zeggen alleen dat het ' slechts een advies ' is van de arbo en dat hoeft niet opgevolgd te worden. Daar zit ik dan, mijn baan staat op het spel. Maar je hebt gelijk, zo gaat het niet, ik moet aan mezelf denken. Ik ben onder behandeling bij een psycholoog. Het vervelende en verwarrende voor huisdokters en psychologen is dat je je het ene moment goed en krachtig voelt en het andere moment een vaatdoek, je niks kunt hebben, verdrietig en boos bent en veel lichamelijke klachten hebt. Ik maak morgen maar weer een afspraak bij de huisdr er zijn ook weer veel rare dingen bijgekomen zoals die vreemde ontlasting waar ik me mega zorgen over maak.

Hoe ben jij de burn-out te boven gekomen en heeft jouw werk wel geaccepteerd dat het niet meer ging ?

Groetjes Dorien

Nienke
Berichten van Nienke
Onderwerpen van Nienke
Menopauzejaar:

Bericht door Nienke » zo 26 aug 2012 15:34

Hallo Dorien,

als jou huisarts van mening is dat het zo niet langer gaat heeft de arbo arts dit maar op te volgen, je hoeft niet alles te zeggen bij de arbo gewoon dat het niet gaat zoals je nu bent met je gezondheid, en volgens mij mogen ze je niet ontslaan in ziektewet, vraag maar bij de vakbond als je lid bent en anders lid worden al is het maar voor 1 jaar ze helpen je bij alles.

Ik ben ook bij een psycholoog geweest, maar werd hier nog zieker en onzekerder van en bovendien wou ik die antidepressiva niet, ik heb van mijn huisarts een kalmering tablet gekregen en verder gebruikte ik paracetamol.
( ik weet niet of ik dit mag vermelden in dit forum)

Dus ben ik na drie maanden gestopt bij de psycholoog, en ben naar reikie gegaan, en naar yoga, maar al met al heeft het een dik jaar geduurd voor ik weer de oude was, want alles moet verwerkt worden he.

Die ontlasting zou ik me maar niet zoveel zorgen om maken ik kan hier wel een lijst neer zetten van wat ik allemaal had, en de vele onderzoeken in het ziekenhuis maar er was nooit wat aan de had, komt alleen dat je geestelijk niet goed bent en dat krijg je terug in je lichaam.

Ja op mijn werk hebben ze het geaccepteerd dat ik ziek was, ze konden niet anders he, en bovendien kon het mij ook niet zo veel schelen wat ze daar dachten, en ik ben ook alleenstaand dus ook kostwinner, maar nogmaals je gezondheid gaat voor.

Dan maar een jaartje eruit en soms gaan er weer andere deuren open voor je!!
Hopelijk heb je hier wat aan Dorien, en neem je rust, heb ik ook gedaan soms was ik een uurtje op en dan ging ik weer naar bed want slapen doet je goed, en neem afstand van dingen, mensen die je niet nodig hebt heb ik ook gedaan ben vriendschappen kwijtgeraakt maar mooie overgehouden!

een warme groet Nienke

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » zo 26 aug 2012 16:07

Hallo Nienke,

Ik heb dat precies hetzelfde , heb ook een kalmeringstabletje , wilde ook geen antidepressiva. Heb het tweemaal (2 verschillende) 1 dag geprobeerd maar ik reageerde daar veel te heftig op en belandde op de spoedpost.

De psycholoog kom ik ook niet verder mee. Diep van binnen weet ik wat goed voor me is maar door alle te hoge verwachtingen van mensen loop ik vast. Die verwachtingen kan en wil ik niet aan voldoen.

De bond heb ik ingeschakeld en enkel nog maar telefonisch en via mail contact gehad. Ze willen me graag helpen en staan achter me, ik durf ze alleen niet mee ye nemen dus mijn baas weet er niets vanaf. I.v.m. de slechte economie en krapte op arbeidsmarkt durf ik niet goed dat door te zetten.

Groetjes en nogmaals dank voor je reacties.
Dorien

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » zo 08 jun 2014 23:44

Hallo allemaal,

Na 5 jaar postmeno zou je onderhand denken dat t allemaal wat beter gaat maar helaas het tegendeel is waar :-( . Een paar maanden ging het geestelijk een stuk beter maar het lijkt nu wel of ik terug bij af ben. Ik kan wel huilen.

Ik heb momenteel veel lichamelijke klachten, heel veel last van mn maag en darmen, opboeren, zuurbranden, hoofdpijn, nekpijn waar ik harde knobbels bij de wervels voel. Nachtje opgenomen geweest in t ziekenhuis een tijdje terug i.v.m een hartslag boven de 200, druk op de borst. Alles nagekeken m.b.t. mijn hart maar t zou volgens de cardioloog veroorzaakt worden door mijn maag.

Dus naar de huisarts waar ik inmiddels al drie keer ben geweest. Komende week weer een afspraak want t gaat niet over. Ik kan gewoon niks eten. Van alles krijg ik pijn in mijn buik.
Medicatie kan ik sinds ik in de overgang ben niet meer tegen, overal reageer ik op met heftige bijwerkingen. Voel me niet serieus genomen door de huisartspraktijk want ik krijg nooit m'n eigen huisarts. Steeds maar een andere. Ben nu zo ontzettend bang dat ze te lang gewacht hebben met doorsturen naar t ziekenhuis en t iets ernstigs is.

Hebben jullie ook regelmatig een terugval of herkennen jullie andere dingen ?

Groetjes Dorien

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Nel52 » ma 09 jun 2014 00:01

Hallo dorien,

Ben nog niet postmeno, maar herken vele dingen die je beschrijft.
Vooral niet meer tegen medicatie kunnen,en ineens allergisch voor muggenbeten en bepaald voedsel.
Heb ook meerdere keren in zh gelegen met hartklachten, vooral hoge hartslag en vreselijk overslaan van het hart.

Al die lichamelijke pijnen ervaar ik ook, ook ernstige maag en darm klachten,
Dan is het weg, en dan ineens is het er allemaal weer. Ik ben nu al 10 jaar bezig met de overgang, word er moedeloos van. Doktoren weten geen raad meer met mij, dus het zal best allemaal hormonaal zijn, want qua onderzoeken komt nooit nergens wat uit, als alleen hoge bloeddruk, vitamine D tekort en plots een te hoog cholesterol.

Kan je verder helaas ook niet helpen, als alleen herkenning geven,
Veel sterkte met alles.

Groetjes Nel

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » ma 09 jun 2014 00:14

Hoi Nel,

Bedankt voor je reactie. Dat alleen al doet me goed. Ik vind het erg voor jou dat je de klachten ervaart maar ik ben blij met je herkenning.
En ik herken me weer in wat jij schrijft van de vitamine d en het hoge cholesterol.
De doktoren hebben dat met mij ook vrees ik. Ik loop de deur al jaren plat bij de fysiotherapeut maar het zet allemaal geen zoden aan de dijk :-(

Groetjes Dorien

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Alies39 » ma 09 jun 2014 10:34

Hallo Dorien,

Ik ben nog niet postmeno; mijn cyclus rommelt sinds een paar maanden wel aan alle kanten. De afgelopen maand heb ik twee keer flink last van mijn maag gehad (maagkrampen; zeer pijnlijk met flink overgeven). Na 1,2 dagen gaat het weer en kan ik ook wel weer dingen eten, maar moet wel opletten; geen gekkigheid (kruiden, zure dingen, uien e.d.)

Heb altijd wel last van mijn maag gehad. Het is ca. 1,5 jaar goed gegaan en nu weer minder goed dan daarvoor. Toen ik zwanger was, ben ik maanden zeer beroerd op mijn maag geweest (niets bleef binnen) en dat was echt hormoongerelateerd.
Ik kreeg toen een tip van de huisarts: drink ORS; dat is zacht voor je maag. Misschien is het ook wat voor jou.

Ik hoop voor je dat het allemaal gauw betert en je wat wijzer wordt bij de huisarts.

Groetjes en sterkte,
Alies

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » ma 09 jun 2014 23:26

Hoi Alies,

Bedankt voor je reactie !
Vanavond had ik zelfs dat ik mijn darmen voelde bewegen. Dat was echt een eng gevoel. Dat had ik nog nooit gehad ! Dat gevoel als tijdens de zwangerschap, als je een baby voelt bewegen :o

Ik kan momenteel ook weer moeilijk relativeren. Bij de overgangsverschijnselen staat op de pagina ook niet apart buik/darmen/maag genoemd.
Heb jij momenteel geen klachten van je buik meer ?

Groetjes Dorien

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:

Bericht door Alies39 » di 10 jun 2014 07:46

Hoi Dorien,

Nu gaat het wel weer goed, maar heb nog wel last van maagzuur.

Het gevoel dat het net lijkt of er iets beweegt in je buik, herken ik wel. Inderdaad heb ik ook wel de link gelegd naar mijn zwangere buik. Ik las hier een post van iemand die schreef dat het lijkt of haar buik aan het verhuizen is; vond ik wel de lading dekken.

Wat ik zelf lastig vind, is iedere keer weer wat anders. De ene klacht gaat en een nieuwe verschijnt. Ik lees hier zoveel mogelijk, zodat ik niet vreemd opkijk als er weer eens iets nieuws om de hoek verschijnt. En anders zoek ik op mijn klacht en vaak vind ik dan weer herkenning.

Als je op overgangsverschijnselen klikt hier op de site vind je nog e.e.a. uitgelegd over het zenuwstelsel en de invloed van de overgang op de maag en darmen.

Groetjes en sterkte,
Alies

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » vr 13 jun 2014 12:00

Hoi Dorien,

Heel herkenbaar wat je schrijft.... Ook ik heb wel meerdere keren een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht met hartslag van 200. Met mijn hart is niks mis, alles is onderzocht. Ook ik heb het idee dat het met mijn maag te maken heeft, want als daar druk op komt te staan of als ik iets eet waar mijn maag op reageert, dan gaat mijn hart overslaan. Mijn huisarts zegt dat niet bewezen is dat dit met de overgang te maken heeft, ze zegt zelfs dat het nog niet kan omdat ik nog menstrueer, hoewel ook daar echt verandering in komt en ik word 51, dus het komt er toch een keer van. Toen ik op dit forum kwam ging er een wereld voor me open..... Ook dat bewegen in je buik is heel herkenbaar voor mij, nu moet je weten dat je darmen ook daadwerkelijk kunnen bewegen, dus daar kijk ik niet van op. Er gaat natuurlijk vreselijk veel doorheen op een dag.
Ook ben ik veel gevoeliger op mijn huid, de zon verdraag ik slechter en muggenbulten ook. Twee jaar geleden heb ik een vreselijke netelroos aanval gehad, ben ik wel een jaar mee bezig geweest om daar echt van te herstellen, sindsdien is ook die gevoeligheid van de huid veranderd.

Echt wel overgangsklachten dus..... En als ik jullie verhalen zo lees dan lijken het die van mij wel.

Ik kijk goed uit wat ik eet en probeer stress te vermijden ;) dat valt natuurlijk niet altijd mee. Die hormonen spelen ons gewoon parten....
Sterkte.

Groet, Loutje.

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » wo 02 jul 2014 00:21

Hallo allemaal,

Ik begin er toch maar weer over omdat het me zo ontzettend dwars zit. Ik heb zoveel lichamelijke klachten dat ik me geestelijk geen raad weet.
Heb zoals ik de laatste maanden al meer geschreven heb Veel last van mijn buik. Pijn in onderbuik thv rechter eierstok (in 2011 en 2013 ook gehad zag ik), darmen van slag, maag, duizeligheid, nek, kaak. Ik pieker me suf. Afgelopen vrijdag bij dokter geweest en jl maandag terug omdat de pijn thv eierstokken aanhoudt en ik er ook zeer gevoelige tepel bij heb gekregen. Morgen maakt dokter, nee niet bij de gynaecoloog maar bij de praktijk zelf, een inwendige echo :O
Ik kan t piekeren niet loslaten, ben moe en ontzettend bang dat t eierstok kanker is.
Hoe gaan jullie hiermee om dames en hoe voorkom ik dat gepieker?

Groetjes Dorien.

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » wo 02 jul 2014 06:22

Hoi Dorien

Rot voor je dat die angsten maar blijven. Ik herken het wel van jaren geleden maar toen wist ik nog niet dat ik in de overgang was. Achteraf denk ik dat de overgang al een grote rol speelde in mijn angst kanker te hebben.
Deels omdat hormonen een grote rol spelen bij onze angsten maar deels kwam mijn angst ook voort uit het gevoel onmisbaar te zijn voor mijn gezin. Dat hele gezin rustte immers op mijn schouders en ik voelde me overal verantwoordelijk voor. Mij mocht echt niets overkomen dus daar was ik toen juist heel erg bang voor.

Later, toen de overgang vorderde, ik er veel over las en dingen anders ging zien en aanpakken omdat de overgang dat van me vroeg, ebden die angsten weg.

En verder kan je qua lichamelijke klachten hier zoveel geruststelling vinden hier: we hebben allemaal pijn in onder andere onze buik, nek en tepels toch?

Naar maar verklaarbaar, dus zo ga ik er mee om.

gr lee

Jilli
Berichten van Jilli
Onderwerpen van Jilli
Menopauzejaar:

Bericht door Jilli » wo 02 jul 2014 10:41

Hallo

Ik ben al mijn hele leven onzeker van aard, maar het stomme is dat ik, juist nu ik de laatste jaren zoveel pijnen en klachten heb, ik bij alles denk : oh dat is hormonaal. Ook omdat ik inderdaad alle klachten (tot nu toe) hier teruglees.

Aan de andere kant denk ik ook weleens dat, mocht er eens echt iets mis zijn, ik daar dus mee blijf lopen met de gedachte: dat zijn de hormonen...maar dat het dan wel een of andere aparte, enge, fatale aandoening is. :(

Maar ik wil ook niet steeds naar de huisarts, vooral omdat ik daar, de paar keer dat ik de premenopauze onder de aandacht bracht, niet echt op veel begrip stuitte.

Dus ja ik tob en pieker en blijf overal mee doorlopen met de gedachte 'het zal er wel bij horen'
Lichaam en geest werken en veroorzaken algemene malaise.

Jilli

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » do 03 jul 2014 18:30

Hallo Lee,

Jouw antwoord trof mij, en met name het stukje over je gezin en dat bang zijn dat je er niet meer bent voor hen.
Dit opende mijn ogen voor mijn eigen angst, de allesomvattende angst iets ernstigs ( kanker) te hebben en dat mijn dochter die pas 10 is mij dan verliest, degene die ze nog zo hard heeft. Ik heb er al vele malen om moeten huilen om die gedachte.
Ik heb een aantal lichamelijke oorzaken van klachten uit laten sluiten door onderzoek, dit had ik echt nodig voor de rust in mijn hoofd.
Nu ga ik aan dat beeld werken van ik die onmisbaar ben voor mijn gezin. Ik ga er over nadenken wat ik er mee wil en kan.
Dank je voor de voor mij verhelderende woorden in je antwoordt.

Groetjes Conny

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Godin » do 03 jul 2014 21:04

Hallo

Bij mij komen ook vaak de gedachten op dat ik iets ernstigs heb, gisteren was ik wez zo duizelig en wazig zien en dn denk ik gelijk het ergste, hersenbloeding, tumor.
Ik heb de gedachten meer onder controle en kan beter relativeren en het gaat ni stukken beter.
Het heeft allemaal met je zenuwstelsel te maken, dat geeft deze klachten. Ik hoef maar iets te horen of te lezen en ik kan die klachten krijgen. Je hoeft echt niet zweverig te zijn om jezelf kracht te geven, ik zeg het hardop wanneer ik mij weer heel eng voel worden INNERLIJKE KRACHT en dat is bij mij iets wat echt helpt, het valt altijd te proberen.
Ook denk ik vaak oke ik moet een onderzoek doen en als het zo is dan zien we wel weer kortom ik ga met mijn angsten om dat heeft bij mij een half jaar geduurd en ik ben er nog lang niet maar er is een begin

Godin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht