Hoofdpijn, spierpijn, hartbonzen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Hoofdpijn, spierpijn, hartbonzen

Bericht door Vonne » vr 12 nov 2010 09:05

Goedemorgen allemaal,

Voor het eerst hier en wat een openbaring!
Ik ben zo blij met jullie verhalen, want ik dacht echt dat ik gek werd! :)
Ik ben sinds feb. 2009 niet meer ongesteld, weinig last gehad tot nu toe.
Maar nu, hoofdpijn, spierpijn, onzeker, down, en dat hartbonzen!
Eerst alleen 's nachts, maar nu ook overdag als ik rustig zit!
Allemaal van die lichamelijke dingen waar ik nooit last van heb gehad.
Ik las een stukje terug iets over trillingen, nou, het is een wonder dat ik kan typen! :)
Droge ogen, chagrijnig, goede grutten, ik lijk wel een ouwe taart!
Maar nu ik lees dat ik niet de enige ben, voel ik me toch wat beter, ondanks alles!
Bedankt en ik blijf zeker meelezen en schrijven!

Vonne

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Re: Hoofdpijn, spierpijn, hartbonzen

Bericht door Jamilla » vr 12 nov 2010 09:19

Hoi Vonne,

Heel fijn dat je al zoveel hebt aan deze herkenning! :) Wat een openbaring.

Er valt hier veel te lezen, te vinden en te herkennen. Dat geeft steun en het doet bij mij in ieder geval mijn bezorgdheid afnemen. Ook ervaar ik dat ik niet alleen ben.

Sterkte!

Groetjes, Jamilla.

Vonne
Berichten van Vonne
Onderwerpen van Vonne
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Bericht door Vonne » vr 12 nov 2010 10:14

Dank je wel, Jamilla!

Het geeft inderdaad meer rust door hier te lezen.
Ik denk wel dat ik de link van dit forum aan man en dochter doorstuur, dan begrijpen die misschien ook beter waarom die aardige Vonne af en toe in het monster Godzilla veranderd! :lol:

Vonne

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Rianne » vr 12 nov 2010 11:46

Vonne schreef: ik lijk wel een ouwe taart!
Maar nu ik lees dat ik niet de enige ben

af en toe in het monster Godzilla veranderd
Hoi Vonne,

Leuk dat je blijft meelezen en schrijven. Hoop dat je net zoveel steun ondervindt daarvan als al die andere vrouwen die daarvoor hier komen.
Waar ik niet van gecharmeerd ben is van je spottende beeldvorming

Als mijn klachten erg aanwezig zijn en er wordt op een feestje lol over gemaakt, of gewoon maar gelachen dan voel ik me nooit erg begrepen. Uit zo'n omgeving wil ik weg, voel me toch al rot genoeg.
Ik ben een normaal mens in een moeilijke periode van mijn leven en vind het zeer onplezierig om dan, omdat ik het moeilijk heb en verander, een ouwe taart genoemd te worden of te worden vergeleken met een voorhistorisch monster.

Overgang is nog altijd een groot taboe.
Dat kan alleen veranderen als we ophouden om op die spottende manier naar de vrouw in de overgang te kijken. Dat begint bij onszelf.

Rianne

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Jamilla » vr 12 nov 2010 12:07

Hoi Rianne,

Dat wat je hier aan Vonne schreef, beaam ik helemaal!

Ik ben zo verbaasd over het feit dat de overgang niet veel meer aandacht krijgt. We hebben zoveel herkenbare en forse klachten.

Ik heb laatst een wetenschappelijk onderzoek gelezen waarin overgangsklachten nog steeds onder deze noemers worden verklaard; spierpijn door niet loslaten, moeheid door minder slapen m.b.t. nachtelijk zweten en emotioneel-zijn doordat er even veel gebeurt. Toch weet ik inmiddels wel anders...

Gelukkig krijg (-en) ik (we) hier erkenning en herkenning!

Het gaat er om om onszelf serieus te nemen. Dat is het begin, zoals je schrijft.

Groetjes, Jamilla.

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Bericht door Gaea » vr 12 nov 2010 13:30

Hoi dames,

Mezelf serieus nemen moet ik wel gezien de klachten die ik heb en ik bagateliseer het ook beslist niet.
En als ik een serieus gesprek voer wil ik ook serieus genomen worden maar er zijn ook momenten dat wat humor/zelfspot ook bevrijdend werkt.
Het ligt er maar net aan wanneer (welke bui ik heb) en mijn omgeving voelt dat wel aan omdat ze me goed kennen.
Soms moet ik ook om mezelf lachen wanneer ik bijvoorbeeld niet op een woord kan komen en de volgende keer kan ik er wel om huilen, het ligt er maar net aan hoe ik in mijn vel zit op dat moment.

Groetjes,
Gaea

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 67

Bericht door Wendy » vr 12 nov 2010 15:19

Beste dames,

Als je je begeeft op openbaar terrein, en dat is dit forum, dan gaat het niet alleen meer om zelfspot. Dan draag je automatisch bij aan beeldvorming in het algemeen.

Wie de intentie heeft de vrouw in de overgang serieus te nemen doet dat altijd, en niet alleen wanneer zijn of haar eigen pet daarnaar staat.

Als ik de klachten herken van iemand die tegelijkertijd suggereert dat ik vanwege die klachten een oude taart lijk of een monster, dan voelt dat in de verste verte niet als een bevrijding.
Integendeel, dergelijke humor en zelfspot bedekken altijd onmacht en ellende.
Zolang vrouwen in de overgang of ouderen die ook geen waarden meer hebben in deze maatschappij niet serieus genomen worden houdt dergelijke beeldvorming in het openbaar alleen maar de taboes in stand.

Wendy

Vrouw en Overgang
Berichten van Vrouw en Overgang
Onderwerpen van Vrouw en Overgang
Menopauzejaar:

Bericht door Vrouw en Overgang » vr 12 nov 2010 19:17

Beste dames

We sluiten dit onderwerp.

Wie er met zichzelf en met haar overgang wil spotten gaat dat maar ergens anders doen.

Vonne: Als je het verder wilt hebben over de klachten die je noemde, open dan even een nieuw onderwerp zodat er serieus op gereageerd kan worden.

Vriendelijke groet,
Vrouw en Overgang

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht