Hartslag

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Ademhaling: Met alles wat we in de overgang meemaken, lukt het soms niet de ademhaling laag te houden.
MarjonvB64
Berichten van MarjonvB64
Onderwerpen van MarjonvB64
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Hartslag

Bericht door MarjonvB64 » di 02 nov 2010 20:28

Hallo mede-lijders :)

Ik word zo langzaam maar zeker knetter van de overgang.
Buiten de typische klachten heb ik geloof ik ook bijzonder veel last van a-typische klachten.
Herkennen jullie ook een hele snelle hartslag bij tijd en wijlen?
De opvliegers zijn ook weer terug, maar het nachtzweten is gelukkig verdwenen ....

Marjon

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Hartslag

Bericht door Fiene » wo 03 nov 2010 14:52

Hallo Marjon,

Ik heb dat ook dat ik af en toe een heel snelle hartslag heb de laatste tijd erg vaak. Dacht pas nog dit kan toch niet goed zijn voor je lichaam. Zit op het moment ook niet goed in me vel, veel klachten en erg nerveus en onrustig en daarbij die snelle hartslag. En dat is dan 98 tot 104 gemiddeld in rust, als ik op de bank zit.

Groetjes fiene

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Trudy » wo 03 nov 2010 15:08

Hoi

volgens mij is mijn hartslag nooit onder de 90 :(

Groeten, Trudy

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:

Bericht door Fiene » wo 03 nov 2010 20:43

Hallo dames

Ik heb een tijdje terug een holter gehad voor 24 uur omdat ik veel overslagen had en daar kwam uit dat mijn hartslag varieerde van 's nachts rond de 60 tot overdag 172. En de cardioloog vond het geen probleem. Omdat hij in diepe rust wel zakt.
Daar probeer ik dan steeds maar aan te denken als het van binnen weer zo te keer gaat. Maar het beangstigd me ook vaak hoor.
De ene mens heeft een hoge hartslag en de andere laag zei hij.
Niemand is hetzelfde.

Groetjes Fiene

Nicolette
Berichten van Nicolette
Onderwerpen van Nicolette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nicolette » vr 14 jan 2011 17:32

Hallo dames,

Ik heb ook vaak hartkloppingen en overslagen. Ik ben van de week bij de dokter geweest en er is een hartfilmpje gemaakt. Die was prima. Ik moet alleen volgende week een holter omdat de arts toch de hartkloppingen wil "vangen'.
Ik heb als ik rustig zit een hartslag van 80, maar zodra ik opsta en ga lopen dan vliegt het naar de 100. Het bons erg en dat maakt weer onrustig.
Herkennen jullie het ook dat als je van de bank komt je hartslag omhoog schiet?

Groetjes
Nicolette

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » vr 14 jan 2011 19:02

Hallo,

Ik denk ook geregeld dat kan toch nooit goed zijn, dat gebonk...
De laatste tijd komt het weer spontaan opzetten. Zoals tijdens een voorstelling laatst, daar zat ik dan, quasi te genieten van de voorstelling..... met een gigantisch hoge hartslag, zomaar... het duurde een minuut of 5 en ik bedacht al een vluchtscenario als het zou aanhouden ........

Daarna nog een keer of 2 gehad, in rust zeg maar. Ik wijt het zelf aan de slechte nachtrust en de stress die ik al een week of 2 heb. Het komt bij mij dus niet na opstaan maar juist als ik ""rust"", zoals in bed of op een stoel, tijdens het eten, ook heel fijn.

pfff!
Ik heb al eens een holter om gehad dus ik weet dat er niets ernstigs is, vervelend vind ik het wel en vooral omdat het me zo spontaan overvalt...

Marie

Leentsje
Berichten van Leentsje
Onderwerpen van Leentsje
Menopauzejaar:

Bericht door Leentsje » za 15 jan 2011 08:44

Hallo Marie,

Bij mij is het ook in de rust, als ik op bed lig, na een half uurtje slapen, kan ik ineens wakker worden met giga hoge hartslag, totaal op de loop.

Omdat ik geopereerd moet worden (vleesboom wordt verwijderd), ben ik gisteren onderzocht, APK goedgekeurd, hartslag was 80 en ik was wel nerveus, dus dat viel me mee.
Bloeddruk was wel ietsjes te hoog, maar ook dat was niet verontrustend.

Groet Leentsje

Myriam
Berichten van Myriam
Onderwerpen van Myriam
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Myriam » za 15 jan 2011 10:05

Hey Leentsje

Sterkte met je operatie, gaan ze alleen de vleesboom wegnemen of gaan ze je baarmoeder verwijderen. In ieder geval is een hysteroctomie (verwijderen van de baarmoeder) bij mij een echte zegen geweest, want ik had geen problemen meer van pijnlijke maandstonden. Dat is nu 10 jaar geleden. Als de operatie met een laperoscopie gebeurt dus via een een snede naast de navel en een buisje herstel je heel snel!

Hou de moed erin,

Myriam

Leentsje
Berichten van Leentsje
Onderwerpen van Leentsje
Menopauzejaar:

Bericht door Leentsje » zo 16 jan 2011 13:32

Bedankt Myriam.

Ze halen bij mij via de vagina, mijn vleesboom weg.
Ik hoop dat daarna mijn problemen opgelost zijn.

Leentsje

Myriam
Berichten van Myriam
Onderwerpen van Myriam
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Myriam » zo 16 jan 2011 15:36

Hallo dames

Het komt heus in orde Leentsje, mijn hysterectomie was ook vaginaal en het herstel is vlug en de bijverschijnselen zeer beperkt.
Maar meestal voor zo een ingreep ben je wat van je melk, dat is volkomen normaal, het is ook stressvol als ze aan je lichaam moeten gaan sleutelen maar het loopt wel goed hoor, mijn ervaring was in ieder geval positief op de ongemakjes van 3 of 4 dagen van huis te zijn.
Sterkte,

Myriam

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » zo 16 jan 2011 17:01

Hallo dames,

als jullie die hoge hartslag hebben, hoe lang duurt dit dan gemiddeld, bij mij zeker een paar uur, en als het gebeurt terwijl ik wil inslapen heb ik het de hele nacht en kom dan niet meer in slaap.

Gisterennacht was ik ziek geworden 2 x overgegeven koorts en constant een hartslag rond de 110, gaat nu gelukkig weer beter.

Groet Jolanda

Nicolette
Berichten van Nicolette
Onderwerpen van Nicolette
Menopauzejaar:

Bericht door Nicolette » ma 17 jan 2011 16:01

Hallo Jolanda,

Ik kan de hele dag een hoge hartslag hebben Maar als het 's avonds in bed gebeurt slaap ik ook de hele nacht niet meer.
Val soms wel in slaap maar wordt weer wakker van het gebonk.

Ik wordt van een hoge hartslag zenuwachtig. Ik kan niet rustig zitten en voel de heel dag mijn hart bonken. Erg vervelend allemaal!

Groet
Nicolette

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » di 18 jan 2011 20:38

Hoi Nicolette,

Klinkt ook heel erg vervelend allemaal,
Heb je dit elke dag? Of af en toe, bij mij gaat het een paar weken goed en dan begint het weer, een kalmeringsmiddel helpt mij er dan weer doorheen, wel bij de cardioloog onder controle alles goed verder.
Alleen het cholesterol is door de stress behoorlijk hoger, bij mij in dit geval 8.9 ik moet aan de medicijnen, vooral omdat mijn moeders cholesterol ook rond de 7 zat en zij een beroerte kreeg op haar 56 jaar, maar zij rookte ook stevig en had hoge bloeddruk

Ik probeer erg mijn best te doen zo ontspannen mogelijk te leren leven, veel wandelen en als ik ergens geen zin in heb, gewoon niet doen,

ik denk dat we allemaal na de menopauze dit moeten doen, het kan een stuk schelen.

Jolanda

Leentsje
Berichten van Leentsje
Onderwerpen van Leentsje
Menopauzejaar:

Bericht door Leentsje » za 22 jan 2011 11:33

Hallo

Nou ik had afgelopen nacht weer ellende.
Tot 4 x toe ben ik wakker geworden met giga hoge hartslag.
Na 4 uur heb ik tot half 9 geslapen, maar ben nu eigenlijk van me mik, na zo'n rot nacht.

Leentsje

Happeb
Berichten van Happeb
Onderwerpen van Happeb
Menopauzejaar:

Bericht door Happeb » za 22 jan 2011 13:38

Hoi,

2 Dagen geleden ook voor het eerst hartkloppingen gehad. Ik werd wakker rond een uur of 2 's nachts met een bonzend hart.
Jeetje wat voelt dat klote zeg!
Ik dacht dat ik een hartaanval of zo kreeg.
Na een half uurtje zakte het gelukkig en ben ik toch weer in slaap gevallen.
De hele dag heb ik er aan lopen denken... wat als ik het vannacht weer krijg? En waarom?
En ja hoor, de volgende nacht weer raak.
Vannacht ging het gelukkig goed, wel vaak wakker geweest om te plassen maar geen bonkende hartslag.
Ik was ook wat meer gerustgesteld want ik had gister gelezen dat hartkloppingen ook een van de overgangsverschijnselen is en daar zit ik dus middenin! Maar van hartkloppingen, daar had ik nog geen last van gehad.
Is eindelijk het nachtelijk zweten wat minder, krijg ik dit weer...
pfff, tis allemaal vermoeiend hoor...
Sterkte voor allen in de overgang!

Petra

Bianca1973
Berichten van Bianca1973
Onderwerpen van Bianca1973
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Bianca1973 » di 18 okt 2016 20:25

Hallo

Ik ben net 43 jaar en in de overgang. Ik begon een paar jaar geleden (was 38 jaar) met een miskraam waarna ik hartkloppingen kreeg. Ze dachten dat ik hartritmestoornis had en gaven me (jaren lang) verkeerde hartmedicijnen. Ik had nog maar een hartslag van 43 en was doodziek. Totdat ik bij een andere (vrouwelijke) cardioloog kwam en die zei dat er niets mis is met mijn hart maar dat mijn klachten klonken als de overgang.

Dus hup naar de gynaecoloog en die kon bevestigen dat ik in de overgang was. Ik was inmiddels 41 jaar. Wat een verademing dat er een diagnose was gesteld. Mijn hartmedicatie afgebouwd en mijn leven weer terug................. nou ja........................ Ik kreeg van de gynaecoloog nog wel de mooie mededeling dat de overgang nog wel een flink aantal jaren kon duren omdat ik nog zo jong was. (mijn moeder was ook 43 jaar toen ze in de overgang ging). Er wordt vaak gezegd dat hartkwalen over het hoofd worden gezien bij vrouwen, maar de overgang wordt dus ook over het hoofd gezien bij "jonge" vrouwen.

Nu zit ik hier dan voor het eerst op dit forum en lees "gelukkig" allemaal klachten waar ik ook tegen aan loop. Hartkloppingen, rode wangen, slecht slapen en soms het gevoel dat er iemand achter me aan zit, zo onrustig.............. Ik heb nog 3 relatief kleine dochters (8, 10 en 11 jaar) die de pubertijd nog in moeten. Dat wordt leuk voor papa, 3 dochters in de puberteit en een vrouw die jaren lang in de overgang zit.

Graag hoor ik jullie hoe ik dat gejaagde gevoel en mijn hogere hartslag (vooral einde van de dag als ik rustig kan zitten) een beetje beter kan gaan verdragen aangezien ik nog een aantal jaren voor de boeg heb.

Groeten Bianca

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht