Hartkloppingen na inspanning/stress

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Hartkloppingen na inspanning/stress

Bericht door Friesje »

He hoi,

Ik ben nu 54 jaar en heb sinds februari geen menstruatie meer gehad; de laatste loodjes, hoop ik..,
Al bijna 10 jaar zeer uiteenlopende klachten die komen en gaan. Ook vaak en langdurig last gehad van veel overslagen ( wel iets van 10 per minuut, weken achtereen)
Dit werd uiteindelijk beter toen het me eindelijk lukte me er niet zo druk meer over te maken.
Nu echter weer wat nieuws: na langdurige inspanning/stress gaat mijn hart alle kanten op. Uren achter elkaar. Onregelmatig/te snel/overslagen.
Ik voel het in mijn hele lijf en het voelt akelig en eng aan.
Gisteravond ook zo’n last van gehad. Ik ben nu met mijn man een paar dagen op de Wadden en gisteren de hele dag gefietst/gelopen. Nergens last van (ook niet van de inspanning ) we komen weer in ons huisje, ik ga zitten en toen begon het gedonder.
Later redelijk snel in slaap kunnen vallen en nu is alles weer oké...
Is dit herkenbaar?

Groetjes,
Friesje

Mech
Berichten van Mech
Onderwerpen van Mech
Menopauzejaar: 2018
Leeftijd: 55

Re: Hartkloppingen na inspanning/stress

Bericht door Mech »

Ha Friesje!

Blij dat ik jou hier tref!! Ik ben 55, en sinds januari 2018 gestopt met de pil ; daarna nooit meer menstruatie gehad...Wel hoge(re) bloeddruk, glucose, de opvliegers (maar niet 's nachts) en het heel snel warm hebben, zeker zomers na het douchen en het haar drogen bv.....Sinds een week heb ik ook (net als jij had/hebt) last van hartoverslagen, aantal gedurende de dag. Soms ook vaak achter elkaar, met "bonk" slagen die je dan heel erg in je maag voelt....Ik vind ze maar vreselijk eng! Let er ook heel erg op natuurlijk sinds ik ze kreeg... Als je afgeleid bent b.v met grasmaaien of wandelen etc. dan voel je 't eigenlijk niet...'s Avonds bij leuke TV programma's ook tijdlang niet. Overdag wel ; zeker als je iets doet waarbij je ze al eens voelde opkomen...Douchen, naar voren bukken, supplementen nemen met fiks veel water. Allemaal onnozele dingen eigenlijk, maar soms triggert dat de overslagen en ook die nervositeit. Je gaat dan kijken hoeveel tijd er tussen de overslagen zit, dus bent er aardig op gefocust. Wel erg fijn en vaak geruststellend om soortgelijke verhalen en klachten te horen...Liefst woon je bij elkaar in de straat en praat je er over bij de thee (van koffie krijg je last zeggen ze) :lol:

Groetjes! Mechteld
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht