Zo bang voor mijn hart 2

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Zo bang voor mijn hart

Bericht door Diaantje »

Goedemorgen,

Daar ben ik weer, stijf van de angst.
Afgelopen maandag bij cardioloog geweest, eigenlijk voor fietstest. Hier is een echo en ecg gemaakt. Alles zag er onveranderd uit, geen zorgen. Hij had geen fietstest gedaan omdat deze minder betrouwbaar is bij vrouwen en heb nu een afspraak staan voor een stress echo. Best eng maar begrijp wel dat hij dit wil doen. Volgens hem om alles uit te sluiten en mij gerust te stellen. Dus redelijk gerustgesteld weggegaan. Daarna zijn we naar het strand gegaan, leuke dag gehad. 's Avonds in bed hoge hartslag en kramp op de borst die steeds erger werd. Toch maar de HAP gebeld en zij hebben direct een ambulance gestuurd. Spray onder de tong hielp wel wat. Het hartfilmpje zag er volgens hen afwijkend uit dus mee naar het ziekenhuis. Volgens ziekenhuis week het filmpje niet echt af van het filmpje wat s morgens gemaakt is. Het zal wel bij mij horen wordt er gezegd en bloedonderzoek was goed dus weer naar huis.

De schrik zit er behoorlijk in. Gelukkig belde mijn eigen cardioloog me een dag later op mijn verzoek en hij verzekerde me dat ik me echt geen zorgen moet maken en gewoon de stress echo af moet wachten.
Maar ik blijf bang, durf me eigenlijk niet in te spannen. Mijn man wil dat ik echt mee ga wandelen om te ervaren dat er echt niets met me aan de hand is. Tuurlijk begrijp ik dat en ga ik mee maar ben zo bang.

Sorry voor mijn lange verhaal maar moet het echt kwijt.

Wanneer houdt die ellende nou toch eens op.
Nog steeds regelmatige menstruatie maar zoveel klachten.
Moedeloos word ik ervan.

Diana

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Zo bang voor mijn hart 2

Bericht door Claire »

Hallo Diaantje,

Ik las je bericht. Hoe is het nu met jou?

Groetjes, Claire
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Zo bang voor mijn hart 2

Bericht door Diaantje »

Hoi Claire,

Gelukkig weer een stuk rustiger. Maar ben nog erg onzeker. Het ging best redelijk maar door deze ervaring weer 10 stappen terug. Donderdag de stress eco. Vind dat heel spannend maar ben blij deze te mogen laten doen om alles uit te sluiten.
Het wandelen ging na wat paniek best goed. Moet weer vertrouwen opbouwen.
Lief dat je er naar vraagt.

Groetjes,
Diana
Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Zo bang voor mijn hart 2

Bericht door Claire »

Hi Diana,

Fijn dat het weer wat beter gaat. En wat fijn dat je hebt kunnen wandelen.

Heel herkenbaar dat het vertrouwen weg is na wat er is gebeurd. Dat is ook zo lastig hieraan.

Ondanks dat het nu veel beter gaat met mij, heb ik bewegingsstress overgehouden en wil ik in de buurt van huis of auto zijn voor het geval ik me plots heel naar voel. Dat is echt een ding waar ik mss toch eens hulp bij moet gaan zoeken.....

Fietsen doe ik nu niet en wandelen maar mondjesmaat en zeker niet ver van huis. Ik heb te vaak in beroerde toestand mezelf moeten zien te redden en dat voelde dan als overleven. Vreselijk was dat. Dat je niet op je lichaam aan kunt.

Veel sterkte voor de test. Laat je weten hoe het is gegaan?

Groetjes,
Claire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht