Hartslag gaat soms alle kanten op

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Hartslag gaat soms alle kanten op

Bericht door Laantje66 »

Hoi dames,

Hebben jullie ook soms dat je hartslag alle kanten opgaat? Ik had al last van af en toe een hartoverslag. Daar heb ik vorig jaar een ECG voor gehad, die goed was. Maar nu heb ik ook dat mijn hart soms zo gaat, boem....boem....boem....boem.boem.boem. boem....boem. Hij slaat dan enkele slagen sneller achter elkaar. Soms gooit hij er ook een hartoverslag tussen door. Hoort dit bij de overgang/stress? En wie heeft dit ook? Ik wil niet weer naar de huisarts. Ik ben vorige week al geweest voor mijn ogen. Ze ziet me weer aankomen.

Laantje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Hartslag gaat soms alle kanten op

Bericht door Claire »

Hoi Laantje,

Ik heb ook wel eens dat het raar gaat (hartfladders), maar meestal net als jij een "gewone" hartoverslag.

Eén banaan per dag helpt mij goed, als ik dat oversla merk ik na een paar dagen dat er meer hartoverslagen zijn.

Als je je zorgen maakt; gewoon de huisarts bellen, hoor.

Groetjes,
Claire

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:

Bericht door Renate »

Hoi Laantje,

Ook ik herken dat. Het ging een aantal weken best goed maar nu zijn de hartkloppingen weer terug en ook het drukkend gevoel op de borst en de prop in de keel. Inmiddels ben ik wel minder angstig hiervoor omdat het komt en gaat. Wel merk ik dat mijn zenuwstelsel overprikkeld is. Veel last van speldenprikken in ledematen en een hele gevoelige, branderige huid. Op sommige plaatsen, waar de huid dun is zoals in de knieholtes, verdraag ik niet eens kleding tegen mijn huid.
Sterkte met de hartkloppingen, er komt vast weer een periode dat het minder wordt, het zijn echt de hormonen.

Renate

Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Laantje66 »

Hallo dames

Ik heb de huisarts telefonisch gesproken. Zij geeft aan dat het om hartoverslagen en runners gaat. Beide kunnen geen kwaad. Vorig jaar augustus heb ik een ECG gehad, daarop waren de hartoverslagen goed te zien. De runners zijn weer nieuw voor mij. Ik probeer er maar weer zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden, maar het blijft moeilijk. Mijn zenuwstelsel is ook overprikkeld. Als ik in bed lig, dan voel ik overal bibbers en trillingen. Vooral in buik, gezicht en benen. Ben ondertussen ook niet te genieten. Ik heb een vreselijk humeur. Ik kan nergens tegen en alles is te veel. Bah zou blij zijn als die menstruatie eens stopt. Loop nu al jaren te tobben.

Laantje

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:

Bericht door Renate »

Hoi Laantje,

Hoop dat je enigszins gerustgesteld bent. Die overgang blijft ons maar bezighouden he.... Gelukkig is er dit forum ter geruststelling van vele klachten ;)

Groetjes
Renate

Marsnat
Berichten van Marsnat
Onderwerpen van Marsnat
Menopauzejaar:

Bericht door Marsnat »

Beste Laantje

Ik ben al 8 maanden niet ongesteld en heb ook een paar maanden (corona geeft ook stress) weer last van hartkloppingen.
Paar jaar geleden had ik ook een ECG gehad toen zei de dokter ook dat het overslagen waren.
Niets om me ongerust over te maken. Het gevoel is niet prettig. Soms gaat het sneller en dan voel ik me onrustig.
Laatst bij de dokter geweest mijn bloeddruk is 120/80 en dat is perfect.
Wordt er wel angstig van ook omdat ik pijn en een branderig gevoel heb tussen mijn schouderbladen
Meditatie en wandelen zorgen voor een beetje ontspanning.
Hoop dat het snel overgaat want dit is een van de ergste klachten van de overgang voor mij.

Sterkte
Natascha

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht