Boezemfibrilleren

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door Jans52ha »

Wat fijn om reactie te krijgen.

Het maakt mij af en toe echt dol. Zeker met zo'n dag als jij had zou het behoorlijk te keer gaan. Wat sneu voor je moeder zeg. Hopelijk gaat het ook weer gauw beter hoor. Nog ff een vraagje. .had het roffelen en overslagen ook invloed met wat je at en dronk? Koffie bijvoorbeeld? Mijn menstruatie is ong een jaar geleden gestopt. Af en toe wel die pijn met een soort spotting. Bij jou is dat inmiddels 5 jaar. Nou dan hoop ik er tegen die tijd ook van af te zijn hoor.
Bedankt nogmaals.

Groetjes Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Mymi »

Hoi Jans,

Wat betreft eten en drinken merk ik niet zo veel wat betreft mijn hart, ik heb alleen als ik chocola eet of zoetigheid dat ik brandend maagzuur krijg dus daar moet ik mee oppassen.
Ja ze zeggen als je veel koffie drinkt dat je hart dan sneller kan gaan kloppen maar ik drink maar 1 kopje koffie per dag. Om mijn hart rustig te houden slik ik iedere dag magnesium en ik eet iedere dag een banaan, maar dat heb je waarschijnlijk ook al hier op het forum gelezen, zo niet misschien een tip voor je.

Groetjes Mymi

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Claire »

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb weer af en toe een hartoverslag. Waarschijnlijk komt dat, omdat ik sinds gisteren een spotting heb. Ook andere ongemakken steken weer de kop op: moe, kokhalzen, spierklachten, snotterige ogen.

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo allemaal.

Ja blijft halen en brengen he? Soms een paar goede weken. .en daarna kan het weer helemaal omslaan. Hartbonzen overslagen. ..bibber benen. ..raar hoofd...tintelingen moe..teveel om op te noemen. Elke keer denk ik dat ik nu echt wat mankeert. Grrr. De hormonen kunnen gigantische sprongen maken. Dat zie je dan weer achteraf. Sterkte ermee hoor!

stijve spieren dat is ook heel akelig. Dan kun je bijna je fiets niet op of af komen. Traplopen is ook zo iets. 2 handen gebruiken om naar boven of beneden te komen. Bukken grrr. Dat duurt soms een week en dan is het weer weg. Maar dan heb je weer wat anders. Dat is het leuke van de overgang. Heel afwisselend. ..maar niet heus...

Groetjes jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi »

Hallo dames,

Vandaag is het weer helemaal raak hoor met de hartoverslagen, het begon vanochtend vroeg toen ik er even uit moest om naar de wc te gaan, toen ik weer ging liggen begon het en ik heb nu steeds last, meestal verdwijnt het wel na een paar uur maar nu niet hoor, vreselijk.
Ik word er weer heel onrustig van hoewel ik weet dat het geen kwaad kan.
Het voelt ook gewoon niet lekker die overslagen, bah, hoop echt dat het gauw over gaat.
Hoe gaat het met jullie ?

Groetjes Mymi

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Lientje22 »

Beste Claire/ dames,

Fijn om in jou berichten te lezen dat je weer betere periodes heb. Duidelijk wat hormonen doen nu je weer een spotting hebt. Hoop dat het snel weer mag beteren voor jou. Jou berichten geven me telkens moed.
Onlangs heb ik me een paar weken wat beter mogen voelen. Ik voelde me zo fijn. Het was niet weg maar mijn klachten waren meer op de achtergrond. Lange tijd niet kunnen wandelen. Zelfs een stukje kunnen wandelen. Al voelde de eerste keer eng aan. Omdat ik de keren daarvoor benauwdheidsklachten , naar gevoel kreeg met wandelen. Ik las in een van je berichten over vermijding daardoor. Dat herken ik wel.
Nu al mijn nare klachten weer terug.
Alle klachten die ik van de zomer beschreef weer. Dus ga het niet weer opnieuw opschrijven. Moeilijk om soms positief te blijven hoor.
Lig nu op bed met een ziek, grieperig gevoel (algehele malaise gevoel, spier en gewrichtspijn, hoofdpijn, benauwd gevoel, trillende benen, spierspanning, behalve geen koorts) Ik lees dat meer vrouwen dit hebben gehad.
Dit komt bij mij vaak rond een uur of 16 opzetten en is dan eind de avond weer weg.
Als er dames zijn die dit lezen en herkennen zou ik graag van jullie horen hoelang die klachten van ziek/grieperig gevoel hebben geduurd?
Ik heb het nu al ruim 2 jaar. Ik zou erg blij zijn als ik hierover reactie mag krijgen.

Groetjes Lientje

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo allemaal.

Wat vervelend dat de klachten weer terug komen. Elke keer dat het beter gaat hoop he dat het eind in zicht is. Dan valt het zo tegen. Bij mij ook nog regelmatig hartkloppingen overslagen enz. Went nooit. Nu weer wat nieuws. ... pijn boven op mijn hoofd. Achter hoofd en kruin. Geeft een doof gevoel naar mijn rechter oor. Dus echt erop... wat is dit nu weer. Het is niet allemaal tegelijk het wisselt af. Maar het is er wel. Lees op het forum wel wat hiervan. Maar toch blijf ik bang.
Hebben jullie hier ook ervaring mee? laat me gauw weten.
Dankjewel!

Groetjes Jans.

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire »

Hallo dames,

Nog bedankt voor de reacties.

De spotting is een menstruatie geworden en inmiddels is die, samen met de hartoverslagen, weer verdwenen. Die waren dus duidelijk weer aanwezig bij mij onder invloed van hormonen. Mss ook een geruststellende gedachte voor jullie.

Nu lig ik bij te komen van een virus; hoesten, rode dikke ogen, voorhoofdsholte en bijholtes met hoofdpijn, keelpijn, bronchitis; alle (uitdrogende) slijmvliezen hebben hun portie gehad. Het hakt er dan zo in bij mij. Nu nog vooral moe, wat na snotteren en hoesten; uitzieken dus.

Jans: die pijnlijke plek op mijn hoofd heb ik ook een paar keer gehad. Herkenbaar dus. Voelde als een soort haarpijn dat je krijgt als je een paardenstaart uitdoet en je hoofdhuid weer terug buigt. Aanraken deed zeer bij mij.

Lientje: wat fijn dat je even verlichting hebt gehad van je klachten. Wel is het dan weer extra naar als het terugkomt; ik weet hoe dat is. Het zou helpen, als je wist wanneer het allemaal stopt en dat je wist tot wanneer je het vol moet houden, maar dat is helaas niet te zeggen. Iedere vrouw is anders.
Houd moed; een keer stopt het.

Mymi: hartoverslagen wennen nooit. Hoop dat ze inmiddels wat minder zijn.

Sterkte.
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire »

Jans52ha schreef:
ma 09 dec 2019 12:07
Dat is het leuke van de overgang. Heel afwisselend. ..maar niet heus...
Dat is precies hoe het voor mij ook voelde. Was je de ene situatie wat gewoon, kwam er weer iets anders voor in de plaats en dan dacht ik: wat heb ik nu weer met de nodige paniek van: het zal toch niet iets ergs zijn?

Kan gelukkig inmiddels zeggen dat het allemaal wat minder overweldigend is. De klachten zijn weg en ik ben er gelukkig nog steeds. Houd moed, meiden!

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo allemaal.

Zit nu op de bank midden in de nacht. Kreeg ineens blaasontsteking. Dat herken ik gelijk. Maar er zit na het plassen ook echt bloed bij. Dat maakt mij gigantisch ongerust. Ben gelijk cranberry en d mannose gaan slikken. Nu is de pijn al veel minder maar dat bloed blijft nog steeds. Brr.
Herkennen jullie dit ook?
Ga straks wel de dokter bellen.
Maar hoor ook graag van jullie wat.

Groetjes Jans

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo

Kreeg ineens blaasontsteking. Dat herken ik gelijk. Maar er zit na het plassen ook echt bloed bij. Dat maakte mij gigantisch ongerust. Ben gelijk cranberry en d mannose gaan slikken. Nu is de pijn al veel minder maar dat bloed blijft nog steeds.

Net de assistente van de dokter aan de telefoon gehad. Ze vertelde omdat het op zn retour is kan ik het eventueel afwachten en morgenochtend urine brengen. Bloed komt vaker voor. Dat stelde mij enigszins wat gerust. Ik heb verschrikkelijk de zenuwen gehad. Bloed schrikt mij af. Hopelijk mag het goed gaan nu.

Groetjes Jans

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Esmetje »

Jee Jans

Ik werk in de zorg en inderdaad komt het vaak voor dat er bloed in zit, is heel normaal.. alleen wel vervelend. Super veel drinken vandaag
Je was er zeker vroeg bij, wat erg, nu weer blaasontsteking, ben er niet bekend mee maar sterkte en hopen dat je een kuur krijgt en niet teveel bijwerkingen ervan krijgt

Esmetje

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Wow je bent lief dat je dat zegt.

Ervaringen hoor ik graag. Ook al is het van een ander persoon.

Dankjewel!
Groetjes Jans

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo dames.

Hoe zijn jullie kerstdagen verlopen. Hier het gevoel van op mijn tenen te lopen en proberen gezellig te zijn. Dat sloopt me. Als ik dan ff rustig kan zitten gaat het hart als een gek tekeer. Brr.
Rust dat is wat ik wil. Sterkte allemaal.

Groetjes Jans

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi »

Hoi Jans,

Mijn kerstdagen waren redelijk, eerste kerstdag bij mijn broer geweest, gisteren was het bij mij, meteen wat drukker dus. Vandaag alles weer opruimen en zo en nu net ga ik zitten en beginnen de hartoverslagen en snelle hartslag ook weer, waardeloos. Ik zal blij zijn als het 2 januari is, alles weer gewoon.
Jans jij sterkte met je snelle hartslagen.

Groetjes Mymi

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo dames. Jullie ook allemaal de beste wensen voor dit nieuwe jaar. Hopelijk mogen de klachten eindelijk minder worden of het liefst weggaan. Veel sterkte hoor!

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hallo dames...geen bericht. .goed bericht? Stuur a.u.b. ook de goede berichten door!! Groetjes jans.

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire »

Hallo Jans,

Nu mijn menstruaties weer wegblijven gaat het goed met de hartoverslagen; ze zijn gelukkig weg.
Wel houd ik de dagelijkse banaan in ere.

Echt hormoongerelateerd dus.

Hoe is het met jou?

Groetjes,
Claire

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:

Bericht door Jans52ha »

Hoi...

met mij niet zo lekker. ..veel overslagen per dag. Stressig gevoel en eigenlijk niet fit voelen. Spierpijn in de bovenrug. Nee ik verlang zo naar betere tijden. Wanneer komt dat moment. ..zucht. blij dat het met jou wat beter gaat. Geeft een beetje moed. Hoor graag weer eens van jou ..jullie. en deze storm dagen wordt je ook niet echt rustig van. Brr.

Groetjes jans

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire »

Hallo Jans,

Wat jammer dat het nu niet zo goed gaat.
Houd moed, hoor. Ik hoop dat het snel betert voor je.

Knuffel,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire »

Hallo dames,

Nou, dat ging ff lekker net.... weer twee keer hartoverslagen gehad :( .
Ook weer wat trillerige benen, suizende oren, kramperige spieren in mijn romp. Bah.

En dat net nu ik morgen een belangrijke afspraak heb..... Hoop dat het weer wegtrekt.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht