Hartoverslagen

Hartkloppingen: Een verzamelnaam voor het bewust voelen kloppen van je hart.
Hartoverslagen, snelle hartslag, hartfladders, hartbonken enz.
Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Hartoverslagen

Bericht door Evirma »

Goedemiddag,

het lijkt wel of mijn hartoverslagen gerelateerd zijn aan een (kleine) opvlieger. Heb nu al een aantal keer gehad dat mijn hart overslaat en het direct daarop erg warm krijg (eventjes maar)
Hebben meer vrouwen hier samen last van?

groet
Evirma

Amelia50
Berichten van Amelia50
Onderwerpen van Amelia50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Hartoverslagen

Bericht door Amelia50 »

Hallo Evirma

Ik herken de hartoverslagen wel hoor, soms zijn ze helemaal weg voor een paar weken en nu heb ik ze sinds gisteren bijna continue, ook zijn mijn darmen en maag wat van slag het borrelt de hele dag door...

Word je ook zo onzeker van die overslagen?

Ik herken de opvliegers ook wel alleen ik.zweet niet wat sommige vrouwen wel hebben tijdens zo'n opvlieger wel warm s nachts en dan de deken er weer af ...wat is het toch wat die overgang.
Ik ben nieuwe op dit forum en lees zoveel herkenbare dingen ...moet ik gelukkig wat een opluchting zeggen ?? Beetje raar maar zo voelt het wel, die vage klachten en soms de onbegrip maakt het niet makkelijker...Ik heb ook vele angsten de laatste tijd ...vorig jaar 50 geworden en daarna volop erin, al wat jaren ervoor klachten en onregelmatig menstruatie, wat nu al bijna een half jaar weg blijft.

Hoop dat de opvliegers en de daarbij behorende overslagen snel minder worden voor jou Evirma.

Groetjes,Amelia
Sonne
Berichten van Sonne
Onderwerpen van Sonne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Bericht door Sonne »

Hoi Evirma en Amelia,

Wat bedoelen jullie precies met hartoverslagen? Ik herken wel het bonken van mijn hart. Soms duurt dat bijna de hele dag. Ik hoor mijn hartslag in mijn oren. Heb het dan ook heet over mijn hele lichaam, maar zweet ook niet. Die hitte kan lang aanhouden. Zijn dit wel opvliegers? Ik zit nog in de premenopauze en menstrueert nog regelmatig. Mijn klachten zijn nu net na mijn menstruatie het heftigste en worden rond de ovulatie wat minder, lijkt het.

Groetjes Sonja
Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:

Bericht door Evirma »

Hallo,

met hartoverslagen bedoel ik dat het net is of je je hart extra voelt kloppen in je keel. Soms fladdert het een paar keer .... De ene dag is het wat minder dan de andere dag. gewoon echt vervelend,

Evirma
Nimian
Berichten van Nimian
Onderwerpen van Nimian
Menopauzejaar:

Bericht door Nimian »

Hallo

Wat heerlijk om te lezen dat meerdere vrouwen last hebben van hart overslagen.... Heb ze al tijden maar deze week is het wel heel heftig.... de hele dag door, ik word er zo moe van....
Wilde er deze week mee naar de huisarts gaan maar aangezien het hele corona gebeuren, hebben ze liever niet dat je komt....
Ben nu ongesteld dus of het daarom zo vreselijk heftig is ik heb geen idee.
Iemand nog tips wat je eventueel kunt nemen aan vitaminen/mineralen wat helpt om de boel wat rustiger te houden....
Slik op aanraden van een vriendin magnesium en vitamine d maar merk nog maar bar weinig verschil.
Knoflook tabletten zou ook helpen maar heb die nog niet geprobeerd….
Iemand schreef.... even flink inspannen waardoor het allemaal weer in het gareel komt helpt bij mij niet echt.... mijn hart gaat dan nog harder bonken....
Heb langere tijd gerookt.... 1 a 3 sigaretten per avond, maar ben gestopt, al een paar maanden maar daarna is alles veel heftiger geworden terwijl ik juist hoopte deze klachten af zouden nemen.
Bah word er zo onzeker van.....

Anita
Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Claire »

Hallo Anita,

Hoe gaat het nu met jou?

Groetjes,